فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر، ایجاد پایگاه دریایی در سواحل شرقی دریای خزر را ضروری دانست و گفت: این زیرساخت با تمام ظرفیت های آن با همکاری همه جانبه نهادهای ذیربط در این منطقه فراهم می شود.

به گزارش مشرق، امیر دریادار «خرداد حکیمی» افزود: با وجود آن که حضور جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر بر اساس حقوق برابر و بر مبنای حدود 20 درصد از سطح بستر این دریا است، اما امروز همسو با تدابیر ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی و نظارت دقیق نیروی دریایی ارتش بر این دریا، ایجاد چنین پایگاهی ضروری است.

وی با اشاره به نقش و اهمیت دریای خزر درمنطقه به لحاظ موقعیت ژئواستراتژیک و نیز برخورداری از منابع زیرزمینی و مخازن نفتی و گازی اظهار داشت: امروز ایجاد امنیت، حفاظت از تمامیت ارضی کشور و نیز حراست از منافع ملی جزو ماموریت های ذاتی نیروی دریایی ارتش است، بنابراین برای موفقیت کامل در این حوزه مسوولان استانی باید تدابیر لازم را برای فراهم کردن این زیرساخت با هدف ایجاد این پایگاه در منطقه بیاندیشند.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره )، ایجاد چنین پایگاهی جزو خواسته ها مطرح شده فرمانده نیروی دریایی ارتش همسو با فرمان ابلاغی رهبر انقلاب مبنی بر ضرورت حضور نیروی دریایی در شرق خزر دانست و گفت که در اجرای زیرساخت ها برای استقرار چنین پایگاهی در مازندران با محدودیت های زیادی مواجه هستیم که باید با همکاری مدیران دستگاه های اجرایی این مشکل برطرف شود.

حکیمی ابراز امیدواری کرد، با ایجاد این زیرساخت شاهد برقراری امنیت همه جانبه و ایجاد فضای کسب و کار و آبادانی در منطقه باشیم.

وی همچنین از این دانشگاه به عنوان قطب دانش دریایی کشور نام برد و اظهار داشت: این دانشگاه علاوه بر مرکز علمی همچنین یک مرکز نظامی نیز است و هرسال دانش آموختگانی زیادی از این دانشگاه دانش آموخته می شوند و از همه توان آنان در علوم دریایی مورد استفاده قرار می گیرد.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر همچنین از برگزاری دومین همایش ملی فناوری های نوین در نیمه دوم سال 94 در این دانشگاه خبر داد.

دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره ) در شهرستان نوشهر واقع است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس