کد خبر 387672
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷

دو مومیایی مصری با قدمتی 2400 ساله از فاضلاب سر درآوردند.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، بر اساس اعلام وزارت آثار تاریخی مصر، دو مومیایی تاریخی که محل کشف آنها توسط پلیس اعلام نشده در روستایی در 240 کیلومتری جنوب شهر قاهره، پایتخت مصر که فاضلاب این شهر به نزدیکی آن انتقال می یابد، توسط مردم محلی پیدا شد.

این مومیایی ‌ها با قدمتی 2400 که به دوره یونانی - رومی تمدن مصر باستان تعلق دارند، در زمان کشف در تابوتهای چوبی قرار داشته اند که این تابوتها بشدت صدمه دیده اند که به احتمال فراوان از ترس کشف آنها در ایستهای بازرسی پلیس توسط قاچاقچیان آثار تاریخی به فاضلاب انداخته شده اند.

2 مومیایی مصری از فاضلاب سر درآوردند+ تصاویر

کشف این دو مومیایی که یک زن و یک مرد تعلق دارند در شرایطی صورت می گیرد که با گذشت چند سال از سرقت 63 اثر تاریخی از «موزه ملی مصر» در قاهره در جریان اعتراضات مردمی در سال 2011 که به برکناری «حسنی مبارک» از قدرت انجامید، هنوز تعدادی از آنها پیدا نشده و تنها چند اثر تاریخی در چند کانال فاضلاب و یک ایستگاه مترو کشف شدند.

2 مومیایی مصری از فاضلاب سر درآوردند+ تصاویر

در جریان حمله به موزه ملی مصر که در سال 1902 ساخته شده و برخی آن را از نظر ارزش گنجینه‌ هایی شامل 120 هزار اثر تاریخی که در آن نگهداری می ‌شوند، معادل موزه لوور و در ردیف پنج موزه برتر جهان می دانند، 70 اثر تاریخی نیز صدمه دیدند که بلافاصله توسط 11 مرمتگر، بازسازی و مرمت شدند.

همچنین در همان زمان دکتر «زاهی هاواس» وزیر وقت آثار تاریخی مصر در مصاحبه‌ ای اعلام کرد که در طول اعتراضات گسترده مردمی حدود 1100 اثر تاریخی از موزه‌ها و محوطه ‌های تاریخی این کشور به سرقت رفته ‌اند. وی با اشاره به اینکه هیچ یک از سرقتها سازماندهی شده نبوده، اعلام کرد که سارقان افرادی بوده اند که در نزدیکی محوطه ‌های تاریخی سکونت داشته و در تاریکی شب و نبود نیروهای امنیتی، اقدام به سرقت کرده‌ اند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس