دادستانی عالی امنیت دولت مصر به ریاست قاضی «تامر الفرجانی» دستور اجرای اقدامات قانونی لازم در خصوص اتهام «حسنی مبارک» دیکتاتور سابق این کشور به اتهام شکنجه زندانیان را صادر کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه المصریون نوشت: دادستانی عالی امنیت دولت به دستگاه های امنیتی مربوطه دستور داده است تا اقدامات قانونی لازم را در خصوص اتهامات منسوب به حسنی مبارک مبنی بر شکنجه زندانیان به نفع سازمان اطلاعات آمریکا انجام داده و یادداشتی در این باره تنظیم نمایند.

این دستور پس از آن صادر شد که «هشام برکات» دادستان کل مصر ابلاغیه ارائه شده از سوی سمیر صبری وکیل حقوقی علیه محمد حسنی مبارک  و احمد نظیف نخست وزیر دوره مبارک را به دادستانی عالی امنیت دولت ارجاع داد تا در خصوص اتهام این دو نفر مبنی بر شکنجه زندانیان به نمایندگی از سوی سازمان اطلاعات آمریکا تحقیقاتی انجام دهند.

در این ابلاغیه آمده است که مجلس سنای آمریکا اخیرا گزارش ویژه ای در خصوص شکنجه هدفمند و وحشیانه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) در زندانهای مخفی این کشور در برخی کشورهای عربی صادر کرده است که مصر نیز جزء این کشورهاست و متهم به شکنجه زندانیان به دنبال انفجارهای 11 سپتامبر سال 2011 است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس