یک روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات این کشور ادعا کرد که به درخواست ایران، خبرنگاران اجازه عکس گرفتن از ابتدای دیدار ظریف و کری و دست دادن آنها در مونیخ را نیافتند.

نیویورک تایمز:طرف ایرانی مانع از عکس‌برداری از آغاز دیدار ظریف-کری شد

به گزارش مشرق، یک روزنامه آمریکایی در گزارشی درباره پیاده‌روی خبرساز محمدجواد ظریف و جان کری در ژنو ادعا کرد به دنبال مخالفت‌ها در ایران، ‌این بار خبرنگاران اجازه عکسبرداری از دست دادن وزرای خارجه ایران و آمریکا نیافتند.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی درباره پیاده‌روی خبرساز ظریف با کری در ژنو، ادعا کرد: «وزیر خارجه ایران که در خانه با تنبیه مواجه شد، از نشان دادن صمیمیت با همتای آمریکایی خودداری می‌کند».

در این گزارش با اشاره به مخالفت‌ها در ایران با پیاده‌روی طولانی ظریف و کری و انتشار عکسها آن آمده است: «نمایندگان محافظه‌کار(اصولگرا) مجلس ایران حتی خوستار حضور آقای ظریف و توضیح وی در پارلمان درباره این موضوع شدند».

نیویورک تایمز به نقل از مقامات آمریکایی درباره دیدار روز جمعه(دیروز) وزرای خارجه ایران و آمریکا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ ادعا می‌کند: «این بار،‌ هیچ پیاده‌روی در کار نبود و گزارش‌های خبری و پوشش تصویری کمی وجود داشت و خبرنگاران اجازه نظاره کردن(و انتشار) دست دادن مشتری مآبانه و احوالپرسی ابتدای جلسه را نیافتند که این تصمیم ایران بود».

این گزارش در حالی منتشر شده که ایران و گروه 5+1 در حال ادامه گفت‌وگوها هستند و دو طرف تا فروردین سال آینده (30 مارس) برای رسیدن به توافق سیاسی و تا 9 تیر ماه (30 ژوئن) برای حصول راهکار جامع، زمان دارند.

به گزارش آسوشیتدپرس،‌ کری روز جمعه دیدار دوجانبه «سازنده‌ای» با ظریف داشت. به گفته یک مقام آمریکایی، طرفین در این دیدار بر لزوم رسیدن به چارچوب سیاسی توافق تا ضرب‌الاجل اولیه، تأکید کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس