کد خبر 387276
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵

مدیرکل دفتر ارزیابی، فناوری و تدوین استاندارد و تعرفه سلامت وزارت بهداشت ، درمان و آمورش پزشکی از حذف فرانشیز بیماران خاص و صعب العلاج به منظورکاهش پرداخت از جیب خبر داد.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، «علیرضا اولیایی منش» مدیرکل دفتر ارزیابی، فناوری و تدوین استاندارد و تعرفه سلامت وزارت بهداشت، افزود: در پنجاه و هفتمین جلسه شورایعالی بیمه خدمات درمانی که با حضور وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، روسای سازمان های بیمه گر و پایه و دبیرخانه شورای عالی بیمه تشکیل شد، دستورالعمل بسته خدمتی بیماران خاص، صعب العلاج و سرطانی تهیه و مصوب شد.

وی گفت: برطبق این مصوبه به منظور کاهش پرداخت از جیب و همچنین جبران بخشی از هزینه های درمانی در بیماران خاص فرانشیز بیماران از جمله هموفیلی، تالاسمی، پیوند کلیه، ام اس، دیالیزی و همچنین بیماران صعب العلاج و سرطانی در بیمارستان های دولتی حذف شد.

مدیرکل دفتر ارزیابی، فناوری، تدوین استاندارد و تعرفه سلامت وزارت بهداشت تصریح کرد: بیماران خاص و صعب العلاج در صورت مراجعه به بیمارستان های دولتی بابت خدمات هیچ گونه هزینه ای پرداخت نمی کنند و فرانشیز آن ها رایگان شده است.

اولیایی منش افزود: این بیماران در صورتی که به بیمارستان های خصوصی مراجعه کنند سازمان های بیمه گر همه هزینه های این بیماران را با تعرفه دولتی به بیمارستان های خصوصی پرداخت می کنند و مابه التفاوت هزینه ها بر عهده بیماران است.

وی همچنین در تشریح مصوبه شورای عالی بیمه برای بیماران خاص گفت: براساس این مصوبه هزینه های داروهای تخصصی و لوازم و تجهیزات مصرفی برای بیماران خاص، هزینه های شیمی درمانی و رادیو تراپی، تزریق دسفرال در منزل و بیمارستان، آزمایش های مورد نیاز این بیماران و هزینه های همو دیالیز نیز رایگان شده است.

مدیرکل دفتر ارزیابی، فناوری و تدوین استاندارد و تعرفه سلامت وزارت بهداشت، هزینه های تزریق خون دربیماران تالاسمی، هزینه های تزریق فاکتور و خون دربیماران هموفیلی و هزینه های دیالیز صفاقی، هزینه های آموزش و مدیریت بیمار دیالیز صفاقی و همچنین هزینه های عمل جراحی اسپلنکتومی (جراحی برداشت طحال) در تالاسمی را نیز از دیگر موارد تحت مشمول این مصوبه عنوان کرد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس