دو تیم قدیمی و ریشه دار فوتبال ایران که روزهای خوبی در لیگ برتر ندارند در حالی به مصاف هم می روند که پژمان نوری با زدن 5 گل به تیم سابقش خطرناک‌ترین ملوانی حاضر در میدان خواهد بود.

پژمان نوری مترصد 6 تایی کردن پرسپولیس
گروه ورزشی مشرق - پرسپولیس و ملوان فردا (جمعه) در حالی برای بیست و ششمین بار در تاریخ ادوار لیگ برتر رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند که قرمزها در ایستگاه هجدهم بازی‌ها به ذوب‌آهن در اصفهان باختند و ملوانان در انزلی تراکتورسازی را بدون گل متوقف کردند.

برنامه، نتایج کامل و گلزنان لیگ برتر ایران

روی کاغذ شانس شاگردان درخشان برای رسیدن به پیروزی بیشتر از شاگردان فیروز کریمی است. هرچند که انزلی‌چی‌ها هم پیش‌تر سه مرتبه پرسپولیس را پیش چشم هوادارانش شکست داده‌اند و تنها برد این فصل آن ها مقابل پرسپولیس بوده است!

هت‌تریک برد در تهران

در 25 دیدار گذشته دو تیم، پرسپولیس 9 مرتبه موفق به شکست ملوان شده است. قرمزها 6مرتبه در تهران از پس حریف گیلانی برآمده‌اند و 3 مرتبه در انزلی.

در مقابل ملوانان 7 مرتبه موفق به شکست دادن ارتش سرخ در تاریخ لیگ برتر شده‌اند. مردان دیار میرزای جنگلی 4 مرتبه در میزبانی‌های‌شان از خجالت پرسپولیس درآمدند و همان‌طور که عنوان شد 3 بار هم در تهران پرسپولیس را با شکست روبه‌رو کردند.

استارت انتظاری

به گزارش مشرق، اولین دیدار دو تیم در ادوار لیگ برتر 13 سال و یک ماه و 18 روز قبل برگزار شد. دقیقاً دوشنبه 26 آذرماه سال 80 بود که پرسپولیس با گل‌های سهراب انتظاری ملوان را 2 بر یک شکست داد. در ایستگاه ششم اولین دوره لیگ برتر مهاجم بابلی پرسپولیس دو گل به ثمر رساند تا تک گل جواد شیرزاد بی‌اثر باشد.

اولین پیروزی با درخشش نوری

پژمان نوری با زدن 5 گل به پرسپولیس جمعه خطرناک‌ترین ملوانی حاضر در میدان برای تیم پرطرفدار پایتخت است. پژمان که سابقه پوشیدن پیراهن پرسپولیس را هم دارد پس از یک فصل و نیم بازی برای استقلال دوباره به انزلی برگشته تا رهبری خط میانی انزلی‌چی‌ها را برعهده داشته باشد و اگر یک گل بزند پرسپولیس را 6 تایی خواهد کرد درست مثل همان دیداری که پرسپولیس در جام حذفی دو سال پیش ملوان را 6 تایی کرد!

پژمان نوری مترصد 6 تایی کردن پرسپولیس

جالب اینکه ملوان اولین بار با درخشش پژمان موفق شد تا پرسپولیس را شکست دهد. دقیقا 27 خرداد سال 82 بود که پرسپولیس در روز هنرنمایی نوری 3 بر 2 مغلوب مهمانش ملوان در ایستگاه 25 لیگ دوم شد. 11 سال و 7 ماه و 18 روز قبل پژمان 2 گل به پرسپولیس زد تا در کنار گل مجتبی قربانی، گل‌های رأفت و استیلی برای قرمزها بی‌اثر شود.

پرسپولیس برنده بازی 5 گله

پرگل‌ترین دیدار پرسپولیس و قوهای انزلی سه‌شنبه 24 آبان ماه سال 84 برگزار شد. 9 سال و 2 ماه و 20 روز قبل مهرداد اولادی در دقیقه 34 دیدار هفته یازدهم دو تیم (لیگ پنجم) گل اول بازی را وارد دروازه ملوان کرد. با این حال خیلی زود مجتبی قربانی (38) پاسخ این گل را داد. هرچند در ادامه شرایط متفاوت شد تا ملوان سنگین‌ترین شکست تاریخ بازی‌هایش در لیگ برتر برابر پرسپولیس را متحمل شود.

آن روز جواد کاظمیان در نخستین دقیقه از نیمه دوم گل پیروزی قرمزها را زد. بعد نوبت به هادی تامینی مدافع گیلانی‌ها رسید (50) که با گل به خودی خود نتیجه را 3 بر یک کند. در نهایت هم ابوالفضل حاجی‌زاده (53) گل چهارم قرمزها را زد و پرسپولیس 4 بر یک پیروز میدان لقب گرفت.

3 فصل متمایز

در سیزده دوره قبلی لیگ برتر 3 مرتبه شرایط به گونه‌ای پیش رفته است که یکی از دو تیم هر دو دیدار رفت و برگشت فصل را به سود خود خاتمه داده‌اند.

پرسپولیسی‌ها در لیگ‌های پنجم و سیزدهم موفق شدند طی دیدارهای رفت و برگشت خود مقابل قوهای انزلی 6 امتیاز از ملوان بگیرند. در لیگ پنجم پرسپولیس ابتدا (هفته 11) 4 بر یک در تهران پر قوها را چید. بعد در دیدار برگشت (هفته 26) موفق شد با گل‌های شیث رضایی (16)، علی انصاریان (17) و علی علیزاده (21) ملوان را 3 بر یک شکست دهد. در آن دیدار محمد غلامین با گل دقیقه 3 خود از روی نقطه پنالتی ملوان را پیش انداخته بود.

ارتش سرخ فصل قبل هم موفق شد برای دومین بار هر بازی فصل را از ملوان ببرد. در ایستگاه پنجم لیگ سیزدهم، پرسپولیسِ علی دایی با گل دقیقه 73 امید عالیشاه از انزلی‌چی‌ها 3 امتیاز گرفت. جمعه 25 مرداد سال 92 هر چه برای عالیشاه خوش‌یمن بود برای مهرداد کفشگری دیگر مازندرانی قرمزها بدیمن بود چون از بازی اخراج شد.

پرسپولیس در دیدار برگشت هم 3 امتیاز گرفت. در بازی سه‌شنبه 3 دی ماه سال 92 پاس طلایی دقیقه 9 پیام صادقیان به محمدرضا خلعتبری عاملی شد تا قرمزها با گل زودهنگام خود ملوان پرقدرت دراگان اسکوچیچ را شکست دهند. به واقع این آخرین پیروزی پرسپولیس بر ملوان در لیگ برتر بود و از آن زمان تاکنون یک سال و یک ماه و 11 روز می‌گذرد.

مرد 6 امتیازی

فصل رویایی ملوانان مقابل پرسپولیس، در لیگ دهم به ثبت رسید. انزلی‌چی‌ها بازی رفت لیگ 10 را پیش چشم هواداران حریف از قرمزها بردند. یکشنبه 18 مهر سال 89 گل اول بازی را غلامرضا رضایی (4) برای پرسپولیس زد. با این حال محمد نزهتی (10) و مهرداد اولادی (16پنالتی) نتیجه را در نیمه نخست به سود ملوان مهمان تغییر دادند. البته پرسپولیس نیمه دوم با گل زودهنگام مازیار زارع (49) به بازی برگشت. هرچند این پایان کار نبود چون پژمان نوری با گل دقیقه 87 خود سند شکست پرسپولیس را به امضا رساند. در بازی برگشت شرایط تقریبا مثل نیم‌فصل اول بود. این بار هم انزلی‌چی‌ها با پژمان نوری پرسپولیس را به زانو درآوردند.

در دیدار 29 اسفند سال 89، قرمزها با گل زودهنگام امیرحسین فشنگچی (15) از میزبان‌شان پیش افتادند با این حال محمد حیدری (26) بازی هفته 27 دو تیم را به تساوی کشاند. در نهایت هم پژمان نوری فرشته نجات ملوانان شد تا پرسپولیس برای دومین مرتبه پی در پی در یک فصل- مغلوب گیلانی‌ها شود.

گلزنانی که بازی نمی‌کنند

دیدار آخر ملوان و پرسپولیس 29 مرداد ماه امسال (هفته چهارم لیگ 14) برگزار شد که البته تیم پیروزش انزلی‌چی‌ها بودند. در نبرد نیم‌فصل اول دو تیم مهرداد اولادی و محسن یوسفی برای میزبان گلزنی کردند و رضا نوروزی برای پرسپولیس.

قابل تامل اینکه حداقل 2 نفر از گلزنان بازی رفت یعنی اولادی و نوروزی جمعه در ترکیب دو تیم ملوان و پرسپولیس حضور ندارند. جالب‌تر اینکه احتمال حضور یوسفی گلزن دیگر بازی رفت هم به دلیل مصدومیت- در بازی جمعه ضعیف است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    اقای پژمان شتر در خوا بیند پنبه دانه !
  • ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    تیتر استقلالی زدی مشرق خودتو لو دادی آقا شما باید بی طرف باشی نه اینکه مثل عقده ها از استقلال طرفداری کنی تا اونجایی که ما می دونیم ملوان گربه سیاه استقلاله نه پرسپولیس شش تایی ها هم استقلایی ها هستن
  • saman ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    گیرم
  • آبی دل ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    دیدید که پژمان 6تایی کردتن . پس از این به بعد میگیم پژمان 6 تایی و لنگی 6 تایی پیوندتان مبارک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس