وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در چند روز گذشته عده‌ای با اطلاع رسانی نامناسب به مراجع، علما، ائمه جمعه و نمایندگان مجلس، اطلاعات غلطی می‌دهند که وزارت ارشاد مجوز تک‌خوانی برای خانم‌ها صادر می‌کند و این موضوع صحت ندارد.

به گزارش مشرق، علی جنتی ظهر امروز در دیدار صمیمی با اصحاب فرهنگ و هنر استان اصفهان اظهار کرد: احساس می‌کنم مجموعه‌هایی هستند که این دولت، دولت منتخب آن‌ها نیست و دولت را قبول ندارند و به‌ صورت سازمان‌ یافته و حساب‌شده کانون‌هایی برای تبلیغات بر ضد این وزارتخانه تشکیل‌ شده است.

وی افزود: مدارا و تحمل از خصوصیات این دولت است و ما می‌گوییم اگر آنچه هست و وجود دارد بیان کنند، حتی اگر به‌صورت انتقادی باشد، ما قبول می‌کنیم، اما جریاناتی دنبال تخریب و خراب‌کاری و دروغ و تحریف مطالب هستند.

جنتی خاطرنشان کرد: به‌ عنوان‌ مثال بارها اعلام کرده‌اند که کتاب کلنل دولت‌آبادی مجوز گرفته و چاپ‌شده و من اینجا اعلام می‌کنم که این کتاب نه مجوز گرفته و نه چاپ‌شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در حوزه سینما نیز ما بر طبق قانون عمل می‌کنیم و خودمان هم می‌دانیم برخی فیلم‌ها قابل اکران نیستند.

جنتی ادامه داد: در حوزه موسیقی نیز رعایت همه موازین اخلاق، شرعی و قانونی شده است، به‌گونه‌ای که شعر یک کنسرت بررسی می‌شود، آهنگ آن‌هم بررسی می‌شود، با همه این حرف‌ها، طی چند روز گذشته عده‌ای با اطلاع‌رسانی نامناسب، به مراجع، علما، ائمه جمعه و نمایندگان مجلس، اطلاعات غلطی می‌دهند که وزارت ارشاد مجوز تک‌خوانی برای خانم‌ها صادر می‌کند.

وی تصریح کرد: این در حالی‌که به هیچ آلبوم تک‌خوانی خانم مجوز ندادیم و تلاش ما این است که در حوزه کتاب، فیلم‌های سینمایی، تئاتر و موسیقی، موازین قانونی و شرعی را رعایت کنیم و درگیر شایعات هم نمی‌شویم، چون ما آمده‌ایم که ارزش‌های دینی و فرهنگ دینی را توسعه دهیم و با استفاده از همه ابزارهای فرهنگ و هنر به دنبال تعالی فرهنگ هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود آثار فرهنگی و هنری هنرمندان را دارای ارزش‌های ویژه‌ای دانست و خاطرنشان کرد: تلاش ما در این‌یک سال و نیم این بوده که اقتصاد و فرهنگ را توسعه دهیم تا هنرمندان ما از مزایای مادی و فروش آثار بهره‌مند شویم، به کلیه وزرا و مسئولان که به خارج کشور سفر می‌کنند توصیه می‌کنیم آثار هنری هنرمندان را خریداری کنند تا هم حمایتی از هنرمندان شود و هم باعث اعتلای فرهنگ و نمایش هنر هنرمندان ایران اسلامی شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    حرف یه چیز عمل یه چیز دیگه
  • حميد ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    من خودم فیلمش را دیدم وزیر رد می کنه! دروغ از دولت راستکویان بعیده!!!
  • ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    اگر غیر مراجع کس دیگه انتقاد می کرد, هزار تا برچسب به اون می زدند
  • ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    ترسیدیت
  • سید ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    ای بابا مملکت ما فقط شده دو رو بازی فقط نفاق به هر کی هم میگی بهش بر میخوره و هر چی برچسبه انگ طرف میکنن . . . خدا عاقبتمونو به خیر کنه
  • meti ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    نه پَ عمه ی من بود رفته بود روی سن زده بود زیر آواز.اگه مجوز ندادن خودشون با سرایدار سالن هماهنگ کردن برنامه به اون خفنی اجرا کردن؟ اگه اینطوریه ما خواستار 1 وقت برا اجرای گروه Death Metal خودمون هستیم.شماره نگهبان سالن اجرای اون مراسم رو داره؟ میخایم تو اجرای Live 1 کم خون(آب انار) هم بوخوریم.
  • مرتضی ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    س: اگر در موردى صداى زن مصداق غنا نباشد گوش دادن آن چه حكمى دارد؟ ج) در حرمت غنا فرقى بين اين که مغنّى زن باشد يا مرد نيست و شنيدن صداى زن اگر غنا نباشد، حرمت شرعى ندارد مگر آن که به قصد ريبه يا موجب ترتّب مفسده باشد ولى شنيدن خوانندگى زن که غالباً مشتمل بر مفسده است جايز نيست. http://www.leader.ir/tree/?catid=49 حالا با این استفتای حضرت آقا که در سایتشون اومده نمیدونم علی آقای جنتی چطور معتقدن که پیرو نظر آقا هستند؟
  • حمید ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    خداییش مشرق باید یک تیکه محدود 20 ثانیه ای از موسیقی خواننده زن مجوز گرفته رو از آلبوم بگذاره تا علنی وزیر ارشاد اسلامی اثبات بشه . خواهشا این کار رو بکنید .
  • وحید ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    مراجع بچه نیستن که یکی اطلاعات غلط بده و همشون با هم بیان ب شما اعتراض کنن
  • حسین ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    آقای جنتی....
  • ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    مگه همین که گفته مراجع حتی به منبع اخبار و اطلاعاتشون تسلط ندارند و هر خبری از هر جایی می رسد را فوری قبول می کنند و نا آگاهانه و ناعادلانه سخن می گویند خودش کم برچسبی است؟!؟!؟!!؟
  • ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    سیاست این دولت همینه ...... کاری را که انجام میدهند تکذیب میکنند و به کار خود ادامه میدهند.
  • ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    صدبار استیضاح برای ایشان کم است
  • حقگو ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    توهمات خاتمي ارشاد مهاجراني و افاضات ...... ارشاد ج را در پي داشت كه به دنبال قبح زدائي و اباحه گري هستند..
  • سلطانی ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    نه اجازه، بلکه باید ممانعت بعمل آیید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس