کد خبر 386867
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶

در رويدادی جالب كه ضربه‌ای اقتصادی به داعش به شمار می‌رود، يك فرد مصری 53 ميليون دلار به اين گروه تروريستی دستبرد زد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه لبناني النهار، منابع محلي و قبيله اي عراقي و سوري تأكيد كردند كه گروه تروريستي داعش در حال جستجو به دنبال يكي از سركردگان ارشد خود با تابعيت مصري است كه مبلغي بهميزان 53 ميليون دلار از اين گروه سرقت كرده و به مكاني ناشناس گريخته است.

يك منبع محلي در شهر موصل مركز استان نينوا در شمال غرب عراق گفت: حسن محمد معروف به ابو عبيده مصري كه مسئول جمع آوري اموال زكات و ماليات از تجار در شهرهاي رقه،‌ دير الزور و البوكمال در فصل كنوني زكات بوده،‌ هفته گذشته يك ميليارد ليره سوري معادل 53 ميليون دلار از اموال زكات را سرقت كرده و پس از دو سال همكاري با داعش،‌ از ديده ها نهان شده است.

اين منبع افزود: دادگاه داعش دستور بازداشت و قتل وي در ملأ عام را صادر كرده اما تلاش ها براي يافتن وي تاكنون به نتيجه اي نرسيده است.

اموال زكات و ماليات يكي از مهم ترين منابع مالي اين گروه تروريستي در سايه كاهش شديد قيمت نفت است. در هفته هاي گذشته داعش براي نخستين بار بودجه اي يك مليارد دلاري با مازادي بالغ بر 250 ميليون دلار به تصويب رسانده بود اما اين سرقت عملا مازاد بودجه اين گروه تروريستي را كاهش خواهد داد.

يكي از اعيان شهر دير الزور سوريه در مجاورت شهر موصل عراق با تأييد اين مطلب تصريح كرد كه داعش برنامه توزيع كمك هاي مالي به ساكنان تحت حكم خود را لغو نكرده است. ميزان اين كمك ها 8 هزار ليره براي هر خانواده و 12 هزار ليره براي هر خانواده داراي فرد معلول يا زخمي در اثر جنگ است.

ابو عبيده مصري حدود دو سال پيش با شماري از افراد مسلح وارد سوريه شده و پيش از اين در يكي از كشورهاي حوزه خليج فارس مشغول به كار بوده و چنانكه درباره او معروف است، وي بيش از آنكه فردي مسلح باشد،‌ فردي اداري بوده است.

براساس اطلاعات به دست آمده اين مصري عضو داعش،‌ اين مبلغ كلان را از طريق شركت هاي صرافي محلي به مكاني ديگر منتقل كرده و پس از گريز،‌ تلفن همراه خود را خاموش كرده و شكل و شمايل خود را نيز تغيير داده است.

داعش پيش از اين،‌ علاوه بر تصويب بودجه يك ميليارد دلاري براي سال جاري ميلادي، بانك هايي را نيز براي اعطاي وام به شهروندان و جمع آوري واحد پول رسمي عراق و جايگزين كردن آن با پول مصوب داعش،‌ در استان هاي تحت حكم خود راه اندازي كرده بود.

منبع: مبادلات

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    دزدی که شاه دزد شد ولی دمش گرم
  • حسن ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    نوش جونش گوارای وجودش
  • ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    نوش جونش
  • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    به این داعشیهای بی شرف زکات میدن!!!!!!!!
  • ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    سگ زرد برادر شغاله . کوفتش بشه
  • مدحی ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    حاج قاسم رو تو چه لباسهایی باید دید؟ 1_ تاجر مصری 2_رییس دفتر اوباما 3_هیچکدام 4_سایر موارد
  • مدحی ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    حاج قاسم رو تو چه لباسهایی باید دید؟ 1_ تاجر مصری 2_رییس دفتر اوباما 3_هیچکدام 4_سایر موارد
  • یکی ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    دستش طلا هرچند خداوند لعنت کنه داعشی جماعت رو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس