طبق مصوبه مجلس آمران به معروف و ناهیان از منکر که دچار آسیب جسمی و یا جانی شوند، مشمول قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران می‌شوند.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مواد 14 و 15 این طرح را اصلاح کردند.

وکلای ملت در ماده 14 این طرح مقرر کردند، سازمان‌های مردم نهادی که اساسنامه آنها در زمینه امر به معروف و نهی از منکر به ثبت رسیده و می‌توانند مطابق ماده 66 قانون آیین دادرسی کیفری و تبصره‌های آن اقدام کنند.

بهارستان‌نشینان در ماده 15 اصلاح شده نیز مصوب کردند، هرگاه به فردی که در مقام اجرای امر به معروف و نهی از منکر موضوع این قانون اقدام می‌کند، آسیب جسمی و یا جانی وارد شود، حسب مورد، آسیب جسمی و جانی مزبور، منطبق به قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مصوب 2 دی‌ماه 1391 مجمع تشخیص مصلحت نظام و آیین‌نامه اجرایی آن احراز و تعیین می‌شود.

براساس تبصره این ماده نیز احراز شهادت یا جانبازی با پیشنهاد کمیته کشوری متشکل از نمایندگان قوه قضائیه، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد با تشخیص دادگاه صلاحیت‌دار صورت می‌گیرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس