کد خبر 386166
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۷

عملیات تروریستی که طی روزهای اخیر در دمشق و علیه زائران لبنانی حضرت «رقیه» توسط «جبهه النصره» انجام شد، نشان داد که رژیم صهیونیستی بیش از پیش به استفاده ابزاری از گروه‌های تکفیری برای پاسخ به عملیات «شبعا» روی آورده است.

به گزارش مشرق، هر روز که از بحران سوریه می‌گذرد، گروه تروریستی تکفیری «جبهه النصره» بیش از پیش وابستگی خود به رژیم صهیونیستی را به اثبات می‌رساند که آخرین نمود این وابستگی را می‌توان در هدف گرفتن زائران لبنانی و سوری در منطقه «کلاسه» دمشق که در راه زیات بارگاه مطهر حضرت «رقیه»(س) بودند، ملاحظه کرد.

آنچه این باور را تقویت می‌کند، برعهده گرفتن مسئولیت این عملیات توسط این گروه و تلاش رژیم صهیونیستی برای پاسخگویی به ضربه دردناکی است که از مقاومت اسلامی لبنان در مزارع شبعا دریافت کرده است.

رژیم صهیونیستی که تمام اصول و قوانین اخلاقی را در رویارویی با محور مقاومت زیر پا گذاشته هم اکنون به واسطه گروه‌های تکفیری و اقدامات تروریستی درصدد اعمال فشار بیشتر بر این محور است، چراکه این رژیم از زمان اعلام موجودیت گروه‌های تکفیری در سوریه اعلام کرد که این گروه‌ها خطری برای موجودیت و امنیت «اسرائیل» با حضورشان در منطقه اشغالی جولان ایجاد نمی‌کنند و فراتر از آن این رژیم تلاش کرد،‌ از گروه‌های تکفیری در این منطقه به عنوان حائلی انسانی استفاده کند تا نظامیان این رژیم را از ارتش سوریه و مقاومت اسلامی در لبنان جدا کند.

در راستای اهداف فوق الذکر رژیم صهیونیستی تلاش کرد، بیش از پیش به استفاده ابزاری و نیابتی از این گروه‌ها به جای نظامیانش و برای مبارزه با محور مقاومت استفاده کند.

اما عملیاتی که مقاومت لبنان در مزارع اشغالی شبعا در پاسخ به تجاوز قنیطره به اجرا گذاشت، برای رژیم صهیونیستی که قدرت رویارویی مستقیم با مقاومت از بیم ورود به جنگ باز و گسترده را ندارد، بسیار دردناک است.

هم اکنون تل‌آویو به خوبی دریافته قدرت ایستادگی و مقاومت در مرتفعات شمالی الجلیل را ندارد و این احتمال وجود دارد که حزب الله با حمایت و پشتیبانی دیگر عناصر محور مقاومت عملیات‌های خود را آنقدر توسعه و گسترش دهد که به مرحله‌ای برسد که در آن موجودیت رژیم صهیونیستی را تهدید کند.

به همین منظور رژیم صهیونیستی پاسخ به عملیات مقاومت را در مکانی جست‌وجو کرد که امکان رویارویی در آن وجود نداشته باشد و به همین منظور تصمیم گرفت از طریق النصره زائران لبنانی و غیر نظامیان را در دمشق هدف قرار دهد.

این عملیات تروریستی دارای دو بعد است:

- ایجاد شکاف درون مقاومت و حامیانش داخل لبنان و متشنج کردن روابط داخلی حزب الله با دیگر گروه‌های و جریان‌های سیاسی لبنان بر پایه اختلافی که بین حزب الله و جریان المستقبل پیش از این وجود داشت و حزب الله در این اواخر تمام تلاش خود را بکار برد تا به آن پایان دهد که هدف از این اقدام مطرح کردن مجدد مشروعیت سلاح مقاومت در لبنان توسط مخالفان مقاومت است، در حالی‌که مقاومت بارها به دشمنان و رقبای سیاسی مورد حمایت عربستان سعودی – به نیابت از رژیم صهیونیستی - خود در لبنان تاکید کرده که سلاح مقاومت خط قرمز حزب است.

- طی این عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی تلاش کرد دو پیام را به دمشق برساند، اول آنکه تل آویو تلاش می‌کند، دمشق را به جای خود با  مزدوران موسادش رو در کند که در جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی مورد حمایت رژیم صهیونیستی نمود پیدا می‌کنند، دوم آنکه دمشق را به واکنشی احساسی وادار کند که اوضاع امنیتی سوریه را بیش از پیش بحرانی کند و به این ترتیب امکان برگزاری نشستی سوری – سوری برای حل سیاسی بحران این کشور را با به تصویر کشیدن ناامن بودن دمشق، از بین ببرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس