عضو شورای شهر تهران و نویسنده کتاب «من زنده‌ام» با اشاره به نقش زنان در دفاع مقدس گفت: در طول جنگ تحمیلی این زنان و مادران ایرانی بودند که نیروهای بعثی را شگفت‌زده کرده بودند که چگونه مردان خود را روانه جبهه‌ها می‌کنند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، معصومه آباد، نویسنده کتاب «من زنده‌ام» در همایش «زنان اعجاب‌آفرین در تاریخ انقلاب اسلامی» که در راستای اجلاسیه 198 شهید شهرستان مهدیشهر با حضور گسترده بانوان مهدیشهری در حسینیه اعظم این شهر برگزار شد گفت: جنگ ما جنگ نابرابر دنیا با مادران و همسران شهدا بود. ما با ارتشی جنگیدیم که 21 ارتش دنیا با بالاترین تجهیزات نظامی به پشتوانه‌اش ایستاده بودند. اینها نه قصه است و نه افسانه، بلکه حقیقتی بالاتر از افسانه است. با حضور در شهرهای مختلف سعی داریم اصل این جنگ و اقدامات شیر زنان ایرانی را باورپذیرتر کنیم.

وی ادامه داد: وقتی به اسارت نیروهای بعثی درآمدم، افسر بعثی اذعان داشت که زنان ایرانی خطرناکتر از مردان‌شان هستند و وقتی روسری ما را می‌دید، می‌گفت که زنان ایرانی در زیر مقنعه‌ها و روسری خود نارنجک پنهان می‌کنند. وقتی متوجه حرف‌های افسر عراقی شدم، تازه به عظمت زنان ایرانی پی بردم و فهمیدم که این پوشش و حجاب زنان مسلمان واقعا هم یک نارنجک برای دشمن است که نه تنها معنای دینی است، بلکه پیام سیاسی و انقلابی نیز دارد. حیای زنانه و غیرت مردانه را سرمایه تمام نشدنی کشور است. سرمایه اصلی ما، نفت و گاز و زعفران و پسته و فرش نیست، چرا که اینها تمام شدنی است اما آنچه که تمام نمی‌شود و باقی می ماند همان حیا و غیرت ایرانی است.

این زن آزاده تاکید کرد: دفاع همیشه اینگونه نیست که اسلحه به دست بگیریم و راهی جبهه‌ها شویم، بلکه در هر مکان و زمان و جبهه‌ای باید بصیرت داشته باشیم و سوار بر حق باشیم. تمام ایرانیان در هشت سال دفاع مقدس رو سفید بیرون آمدند و امتحان خود را پس دادند و این جنگ را به گنجینه‌ای تبدیل کردند. امروزه اما دشمن تاکتیک و نوع جبهه خود را عوض کرده و وارد جنگ فرهنگی شده است. ما در جبهه فرهنگی، قرآن و سیره ائمه (ع) را داریم، پس نباید شکست بخوریم. زمانی ما شکست خواهیم خورد که این گوهر و گنجینه ای که ذخیره کردیم را شبانه به غارت ببرند و یا در جمع متحد و منسجم ما رسوخ پیدا کرده و باورپذیری و دیوار اعتمادی که با خون شهدا بالا رفته را شکاف ایجاد کنند و سست کنند. وقتی نسبت به ارزش های انقلاب و نظام بی تفاوت شویم در آستانه سقوط قرار می‌گیریم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس