کد خبر 385120
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴

یک نماینده عراقی از اعزام پنج هزار نیرو برای پاکسازی مناطق مختلف جنوب غربی استان کرکوک از عناصر گروه تروریستی داعش خبر داد.

اعزام پنج هزار نیرو برای پاکسازی کرکوک عراق
به گزارش مشرق، شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، جاسم محمد جعفر نماینده ائتلاف دولت قانون از توافق بین وزارتخانه های دفاع و کشور و نیروهای داوطلب مردمی برای هماهنگی با نیروهای پیشمرگه کُرد به منظور اعزام پنج هزار نیرو به استان کرکوک به منظور پاکسازی مناطق جنوب غربی این استان از عناصر داعش خبر داد.

وی گفت: توافق با وزارتخانه های کشور و دفاع و نیروهای داوطلب مردمی و نیروهای پیشمرگه برای اعزام پنج هزار نیروی امنیتی به اطراف کرکوک به منظور تقویت خط تماس با دشمن و پاکسازی این مناطق از داعش صورت گرفت.

جعفر گفت: نفوذ عناصر داعش به خطوط دفاعی در نقاط مریم بیک، مکتب خالد و ملا عبدالله و تصرف هتل کرکوک و دو حمله انتحاری و حمله تک تیراندازها به مردم شهر نشان می دهد که هسته های خفته ای در داخل شهر کرکوک هستند که در جریان حوادث ماه ژوئن وارد این شهر شدند و با این نیروهای فاسد هماهنگی می کنند.

وی بر لزوم نیاز به تلاش بیشتر برای شناسایی این هسته ها و تقویت ساختار دفاعی در خطوط تماس با دشمن و پاکسازی مناطق از لوث داعش و گروههای هم پیمان آن و تشدید تدابیر امنیتی به منظور جلوگیری از ورود پراکنده افراد به کرکوک و عدم اسکان افراد ناشناس در آن تاکید کرد.

گروه تروریستی- تکفیری داعش روز جمعه حمله ای گسترده را از چندین محور به استان کرکوک صورت داد که نیروهای پیشمرگه بعد از چندین ساعت نبردهای سنگین موفق به خنثی سازی آن شدند. در این درگیریها شماری از عناصر داعش کشته یا زخمی شدند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    0 0
    نباید به پیشمرگه ها تو این منطقه کمک کرد چون کرکوک رو اشغال کردن و گفتن دیگه به دولت مرکزی عراق پس نمیدن حالا بهتره دست داعش بیفته تا هم قیمت نفت بالا بره و هم حساب کار دست بعضیها بیاد
  • ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    دولت مرکزی خودش وقتی دید بغداد در خطره کرکوک رو ترک کرد. خوب ترک نمیکردن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس