کد خبر 38475
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۳

مهدي همايونفر مسئول گروه «روايت فتح» تلويزيون در دوان دفاع مقدس در برنامه راز شبکه 4 سيما گفت:جاي مستند هاي فاخردفاع مقدس در تلويزيون خالي است. <BR>

به گزارش مشرق، همايونفر گفت: در حال حاضر در شبکه‌هاي مختلف جهاني مستندهايي درباره جنگ‌هاي ديگر کشورها ساخته و پخش مي‌شود،از جمله آنها مستند جديدي است که درباره جنگ جهاي دوم ساخته شده اين در حالي است که به راحتي مي‌توان باطل بودن دو طرف اين درگيري‌ها را فهميد اما چرا نبايد مستندهايي درباره دوران دفاع مقدس،که جنگ حق عليه باطل بود و تمام ناظران بي طرف مي توانند حق بدهند که همه وجوه اين جنگ به نفع انقلاب اسلامي بود، ساخته شود.
وي افزود: آيا تا به حال در سالگرد فتح خرمشهر يا عمليات والفجر8 مستندي درباره نقش ارتش، سپاه، نيروهاي مردمي ساخته شده است ؟ در حال حاضر با توجه به نابودي صدام و رژيم بعث عراق ،اين امکان وجود دارد تا مستندهايي با حضور فرماندهان عراقي و همچنين فرماندهان ايراني درباره جنگ ساخته شود، زيرا دشمن بهتر مي‌تواند عظمت عمليت‌هاي ما همچون عمليات لشکر 27 در خط خيبر و نقش رزمندگان که با دست خالي کارهاي بزرگي انجام داده اند را بازگو کنند. و تا زماني که اکثر فرماندهان جنگ ايراني و عراقي هنوز در قيد حيات هستند بايد اين مستندها ساخته شود.
همايونفر هم چنين درباره‌ي چگونگي شکل‌گيري گروه جهاد تلويزيون و ساخت نخستين مستندهاي اين گروه توسط شهيد آويني اشاره کرد و گفت:اولين مستندهاي که شهيد آويني ساخت مستند«خان‌گزيده‌ها» در استان فارس بود که به نوعي به تقابل کشاورزان و خوانين آن منطقه پرداخته و همچنين مستند «ترکمن‌صحرا» که به ماجراهاي درگيري‌هاي ابتدايي در گوشه و کنار پرداخته است و از همين دو مستند مي‌توان به علاقه شهيد آويني براي ساخت مستندهايي که تقابل دشمنان را با نظام جمهوري اسلامي نشان مي‌دهد پي برد.
برنامه‌ي راز به مناسبت هجدهمين سالگرد شهادت سيد مرتضي آويني با عنوان «بار ديگر آويني» با حضور مهدي همايونفر مسؤول گروه «روايت فتح» تلويزيون در دوان دفاع مقدس، مرتضي شعباني مسئول فعلي گروه روايت فتح،مستندسازو از همکاران شهيد آويني پنجشنبه شب به روي آنت شبکه 4 سيما رفت.و در برنامه ضمن بيان تاريخچه‌ گروه روايت فتح به اهميت ساخت مستندهاي جنگي مناسب و تاثيرگذار پرداختند.
نادر طالب‌زده نيز با يادآوري اين نکته که ساخت مستندهايي درباره جنگ ايران و عراق مي‌تواند به شناخت جهانيان از جمهوري اسلامي کمک فراواني کندگفت: اين 8 سال جنگ گنجي است و ما درباره 5 عمليات بزرگ مانند فتح المبين فيلم سينمايي نساخته ايم، لازم است براي جهان باز گو کنيم که در جنگ 8 ساله چه شد متاسفانه ما کارتبليغاتي انجام نداده ايم، در حالي که براي معرفي افرادي مثل شهيد مرتضي آويني بايد برنامه‌هايي جهاني توليد کرد، و لازم است براي ساخت مستندهاي فاخر که قابل ارائه به خارج از کشور نيز باشد خرج کرد.
پخش تصاويري از آخرين سفر شهيد مرتضي آويني و لحظات قبل از شهيد شدن او و پخش فيلمي از سخنراني شهيد مرتضي آويني درباره‌ي ماهيت سينما و نقد سينمايي از ديگر بخش هاي برنامه راز بود.
برنامه گفتگو محور راز با اجراي نادر طالبزاده پنجشنبه ها به روي آنتن مي رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس