قوچان نژاد پس از حذف تیم ملی از جام ملت‌ها گفت: شك نكنيد اگر کی‌روش برود، راحت فوتبال ايران به 30 سال عقب‌تر برمي‌گردد.

به گزارش مشرق، رضا قوچان‌نژاد، پیش از ترک سیدنی رک و بی‌پرده مقابل منتقدان کی‌روش و تیم‌ملی می‌ایستد. می‌گوید چند نفر هستند که در ایران، از اوت شدن تیم‌ملی خوشحالند. این حرف را با اطمینان می‌گوید. رضا همین‌طور می‌گوید حضور این افراد به فوتبال ایران ضربه می‌زند. این مصاحبه را می‌توان مهمترین مصاحبه زندگی او دانست، چراکه تا به حال، بدین شکل مقابل منتقدان نایستاده بود. وقتی رضا به تیم‌ملی آمد، بعضی‌ها گفتند او با دلالی آمده. اگر قوچان‌نژاد روحیه هجومی داشت، پس از گلزنی مقابل کره و صعود ایران به جام جهانی، جواب این عده را می‌داد اما فقط گفت: «مخلص‌شان هستم.» امروز اما رضا، نمی‌تواند سکوت کند چون به قول خودش فوتبال ایران را در خطر می‌بیند....

رضاجان جام براي ايران تمام شد. الان فضايي به وجود آمده كه اغلب مردم ايران از عملكرد ايران راضي هستند ولي يكسري‌ها، به انتقاد از کی‌روش و تيم‌ملي هم پرداخته‌اند. انگار منتظر بودند كه ايران ببازد و حرف‌هايي را كه در دل داشتند، بزنند...

اين رفتار خيلي عجيب است. در هر جاي دنيا مردمي هستند كه گاهي خوبي شما را مي‌خواهند و گاهي بدي‌‌تان را. به نظر من ملت ايران از همه چيز مهمتر است و مي‌بينم كه تيم‌ملي را خيلي دوست دارند. همه مردم ايران خوبي تيم‌ملي را مي‌خواهند ولي متأسفانه چند نفر در فوتبال ايران هستند كه خوبي تيم‌ملي را نمي‌خواهند. يعني الان راحت مي‌توانم بگويم، از اينكه تيم‌ملي اوت شده است، خوشحال هستند. اين‌ها براي فوتبال ايران اصلاً خوب نيستند. اين‌ها به فوتبال ما ضرر مي‌زنند. متأسفانه نمي‌گذارند كه فوتبال ايران پيشرفت كند. ما با اينكه باختيم، دوباره توانستيم دل مردم را كمي شاد كنيم. براي همه تيم‌ملي اين از همه چيز مهمتر است. ان‌شاءا... ببينيم در آينده چه خواهد شد. اميدوارم اين گروه دوباره با هم بمانند، مخصوصاً كادرفني و مخصوصاً آقاي کی‌روش كه براي تيم‌ملي خيلي مهم است. اميدوارم همين راه را ادامه بدهيم و در جام‌جهاني‌ دوباره با هم باشيم.

تو بعد از بازي در اينستاگرام از کی‌روش خيلي حمايت كردي. رضا، تو با مربيان زيادي در فوتبال اروپا كار كرده‌اي اما يك سؤال داريم‌؛ کی‌روش چه چيزي دارد كه تو و ديگر بازيكنان اينقدر سفت و سخت از او حمايت مي‌كنيد؟

ببيند فقط ما نيستيم كه از او حمايت مي‌كنيم. الان ملت ايران هم کی‌روش را دوست دارد. تازه مردم خيلي از كارهاي کی‌روش را نديده‌اند. او را خيلي خوب نمي‌شناسند. ما صبح تا شب در اردوها با کی‌روش هستيم و او را خيلي خوب مي‌شناسيم. «مربي» به فوتبال ايران خيلي كمك كرده. بازيكنان هر روز با تمرين‌هاي او بهتر مي‌شوند. به جوان‌ها شانس بازي مي‌دهد. با استفاده از آنها و بازيكنان با تجربه، تيم خوبي درست مي‌كند. کی‌روش اينقدر به تيم‌ملي روحيه مي‌دهد كه ما در زمين همه كار مي‌كنيم. واقعاً كارش درست و حرفه‌اي است. او با تجربه‌اي كه دارد، مي‌تواند به همه بچه‌ها كمك كند، مخصوصاً به فوتبال ايران. ما هر روز از کی‌روش یک چيز جديد ياد گرفتيم. من خودم الان 3، 4 سال است كه دارم در تيم‌ملي بازي مي‌كنم. هر دفعه كه با تيم‌ملي تمرين مي‌كنم، يك چيز جديد ياد مي‌گيرم، چه داخل زمين و چه بيرون زمين. تازه فقط من اين حرف‌ها را نمي‌زنم. تك‌تك بچه‌ها از کی‌روش راضي هستند. كار مربي خيلي درست است. اگر ايشان نباشد، قول مي‌دهم كه فوتبال ايران 20، 30 سال عقب مي‌افتد.

علت اين نگراني چيست؟ يعني تو واقعاً ايمان داري كه اين اتفاق مي‌افتد؟

اصلاً شك نكنيد. اگر کی‌روش برود، راحت فوتبال ايران به 30 سال عقب‌تر برمي‌گردد، مخصوصاً با اين اتفاقاتي كه افتاده و حاشيه‌هايي كه درست كرده‌اند. کی‌روش حتي در اين شرايط، اينقدر قوي بود كه دوباره خودش را نشان داد. تمركز کی‌روش فقط روي فوتبال بود. از بازيكنان فقط دفاع كرد، يعني از تك‌تك بازيكنان. هدف او فقط و فقط پيشرفت تيم‌ملي است، نه يك بازيكن. فقط تيم‌ملي. اين از همه مهمتر بود. براي همين مي‌گويم كار کی‌روش درست است چون به تيم فكر مي‌كند. ديديد كه نتيجه‌هاي خوبي هم با اين مربي گرفتيم ولي متأسفانه داوري...

داور بازي اشتباه بزرگي انجام داد‌؛ رسانه‌ها و كارشناس‌هاي استراليايي هم اعتراف كرده‌اند.

بله، همه دنيا ديدند. از استراليا تا آمريكا و خود ايراني‌ها ديدند در زمين چه شد. ديدند چه نامردي‌اي به ما شد. باز خدا را شكر كه مردم كمي خوشحال شدند. به ‌هر ‌حال فوتبال اينطوري است. همه چيز دست خودت نيست. ولي هر كاري از دست‌مان برمي آمديم، انجام داديم. خوشحاليم كه اكثر مردم از تيم‌ملي راضي هستند.

تيم ‌ملي امروز به ايران مي‌رسد، فكر مي‌كني برخورد مردم با شما چطور خواهد بود؟

ببينيد در فوتبال دو نتيجه وجود دارد. يعني دو نوع باخت داريم. باخت كه البته باخت است ولي اگر شما انگيزه نداشته باشي، در زمين نجنگي، خوب بازي نكني و در آخر ببازي، مردم حق دارند ناراحت باشند. ولي در استراليا ديديد كه ما چطوري بازي كرديم. در يكي از سخت‌ترين گروه‌ها بوديم. يك ستاره در تيم نداشتيم و عين يك تيم بازي كرديم. سه نتيجه خوب هم به ‌دست ‌آورديم. امارات و قطر و بحرين را برديم. الان امارات در نيمه‌نهايي است چون ژاپن را برده است. ما اين تيم را برديم. الان يكي، دو نفر نيستند كه درباره اشتباه داور حرف مي‌زنند. همه دارند مي‌گويند به خاطر اشتباه بزرگ داور متأسفانه اوت شديم. نمي‌خواهم هي بگويم چون داور اشتباه كرد، ما اوت شديم. ولي مردم ديدند كه همه بچه‌هاي جوان و باتجربه تيم كنار هم جنگيديم. 120 دقيقه هر‌چي داشتيم، در زمين انجام داديم ولي كافي نبود. پنالتي هم كه ديگر قرعه‌كشي است. شانس نداشتيم و باختيم. ما براي مردم و موفقيت تيم‌ملي جنگيديم و اميدوارم كه راضي باشند.

حرف خاصي مانده كه بزني؟

همه بچه‌ها خيلي ناراحت هستند. براي همه سخت بود ولي براي جواد نكونام سنگين‌تر از همه.

اما هجمه‌هايي هم عليه او مطرح مي‌شود. ظاهراً عده‌اي دوست ندارند ايران با كاپيتاني او موفق باشد...

اين را از خود آنها بپرسيد ولي آقا جواد واقعاً خيلي قشنگ كار كرد. او يك كاپيتان فوق‌‌العاده است، چه بيرون و چه داخل زمين. من هيچ وقت نديدم كه يك بار در زمين بازي را شل بگيرد. هميشه با صد‌درصد توان و تمركز براي تيم‌ملي بازي مي‌كند. در هر تمرين و هر مسابقه، واقعاً انگيزه دارد و به بچه‌ها انگيزه مي‌دهد. افتخار مي‌كنم كه يك كاپيتان اينطوري در تيم‌ملي داريم. من 10، 12 سال است كه فوتبال بازي مي‌كنم و تا به حال يك كاپيتان مثل او نديده‌ام كه اينقدر به تيم فكر كند. آقا جواد با تن و وجودش به فكر تيم است و هميشه سعي مي‌كند كمك كند. در جام جهاني، بيشتر از فوق‌‌العاده بود. افتخار مي‌كنم كه با او بازي كردم و خيلي اميدوارم كه دوباره كنار تيم‌ملي باشد. سن بازيكن بالا برود ولي بدنش اوكي باشد دوباره بايد ادامه بدهد. وقتي بازيكن مي‌تواند، بايد دوباره تي‌شرت تيم‌ملي را بپوشد. الان درباره اين مسائل حرف زدن خيلي سخت است چون هنوز تلخي باخت را داريم. اميدوارم تصميم خوبي بگيرد كه به نفع فوتبال ايران باشد. تك‌تك ما بازيكنان به جواد نكونام افتخار مي‌كنيم.

ديگر از بابت خط حمله مشكلي نداريم آزمون و گوچي خيال‌مان را راحت كردند


پس از خداحافظي علي دايي از تيم ملي، مدت‌ها بود خلأ يك مهاجم ششدانگ در تيم ملي احساس مي‌شد و اكثر جور گلزني تيم بر عهده هافبك‌ها بود. در اين مدت هميشه دوست داشتيم جانشيناني شايسته براي دايي پيدا كنيم كه گويا پس از چند سال انتظار به اين مهم رسيده‌ايم. قوچان‌نژاد در قهرماني جام جهاني و بعد از آن نشان داد مهاجمي ششدانگ است. بازيكني كه از كوچكتـرين فرصت هم نمي‌گذرد و اين عاملي شده تا عملكرد گلزني او خيره‌كننده باشد. حالا به گوچي بايد سردار آزمون را هم اضافه كرد؛ مهاجم جواني كه سال‌ها مي‌تواند خط حمله ما را بيمه كند. سردار نشان داد از آن مهاجماني است كه حداقل يك بار در طول بازي زهرش را به حريف مي‌ريزد و در دو ديداري كه فيكس بوده، موفق به گلزني شده است. حالا ديگر نگران خط حمله خود نيستيم و اميدواريم در آينده نيز از اين سرمايه‌ها در فوتبال ما بيشتر پيدا شود.
منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • تقی ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    قوچی جان شک نکن فوتبال ایران همینجوریش هم 50سال از دنیا عقب هست تاوقتی دزدانی مثل .... وجوددارند خواب دیدی خیره
  • دکتر ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    بازیکنی که اصلا داخل لیگ ایران بازی نکرده و نمی دونه چقدر مهاجم بهتر از خودش در ایران هست باید هم همچین مطالبی بگه انگار نه انگار ایران قبل از اون سه بار قهرمان آسیا شده
  • ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    خدا که 30سال برگرده عقب اونوقت امثال پروین وحجازی میان نه مثل قوچان نژاد که از پنالتی بترسه.
  • مهدي ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    خدا خيرت بده اگه ميشد كه خوب بود چون همه دك و پز و افتخارات ما تو اسيا كه مال 30 سال قبله كه بنده خدا!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس