کد خبر 382576
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۵

این روزها به دنبال شهادت "جهاد مغنیه" بازار شهدای پدر و پسر گرم است، یادکردی از اولین شهید "پدر و پسر" در حزب الله خالی از لطف نیست.

به گزارش مشرق، این روزها به دنبال شهادت "جهاد مغنیه" بازار شهدای پدر و پسر گرم است، یادکردی از اولین شهید "پدر و پسر" در حزب الله خالی از لطف نیست.

شهید "حاج احمد عنیسی" مغازه داری ساده از اهالی روستای "شحور" در جنوب لبنان (حوالی شهر صور) بود. وی متولد سال ۱۳۳۰ و دارای پنج فرزند بود. "حاج احمد" برخلاف بسیاری از هموطنانش، بسیار دیر به میدان جنگ با اشغالگران وارد شد. او در سال ۱۳۷۵ در حالی که ۴۵ ساله بود، به "مقاومت اسلامی لبنان" پیوست اما با با اعزام پسر جوانش "علی" به خطوط مقدم مقاومت، جبران مافات کرد. "علی" متولد ۱۳۶۶ است و زمانی که تنها ۱۶ سال داشت لباس رزم پوشید.

این پدر و پسر، در جنگ ۳۳ روزه (۱۳۸۴)، از نیروهای درگیر با دشمن، در خط مقدم جنگ بودند و از قضای محتوم الهی، به فاصله بسیار کمی از یکدیگر، و در بیست و هفتمین روز جنگ، با آتش مستقیم متجاوزان صهیونیست، هر دو در خون خویش غلتیدند و نخستین شهیدان "پدر و پسر"  در تاریخ مقاومت اسلامی شدند.

شادی روحشان صلوات


شهید حاج احمد عنیسی


شهید علی عنیسی

منبع: جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    « اَللّهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّدٍ وَالِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ »
  • ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    ای ول
  • ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    فلاح و رستگاری ابدی در شهادته نه در مرگهای دیگه. اللهم ارزقنا توفیق الشهاده فی سبیلک آمین
  • محمد ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    0 0
    اولین شهیدان پدر و پسر، شهید سید عباس موسوی (اولین دبیر کل حزب الله لبنان)و پسر ایشان بودند که در ماشین خود توسط بالگرد رژیم صهیونیستی مورد حمله قرار گرفتند و به شهادت رسیدند. با تشکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس