یک روزنامه اسرائیلی با تأکید بر اینکه این رژیم از حضور یک ژنرال ایرانی در کاروان حزب‌الله لبنان به منطقه القنیطره که هدف جنگنده‌ها قرار گرفت، مطلع بود، خاطرنشان کرد شهادت این ژنرال، وضعیت بین تهران و تل‌‌آویو را پیچیده‌تر می‌کند.

به گزارش مشرق، در حالی‌که تاکنون رژیم تل‌آویو درخصوص تجاوز یکشنبه گذشته به القنیطره که به شهادت شماری از رزمندگان مقاومت از جمله یک ژنرال ایرانی منجر شد، اظهارنظری رسمی نکرده است ولی رسانه‌های این رژیم بر اهداف این حمله و هرگونه واکنش حزب‌الله به آن متمرکز شده‌اند.

روزنامه عبری هاآرتص در گزارشی تأکید کرد: «کسی که تصمیم گرفت "جهاد مغنیه" از فرماندهان حزب‌الله در القنیطره سوریه را در روز یکشنبه ترور کند، به حضور یک ژنرال ایرانی در یکی از خودروهای کاروان هدف قرار گرفته شده، کاملا آگاه بود.»

هاآرتص با اعلام اینکه جهاد مغنیه یکی از برجسته‌ترین رزمندگان حزب‌الله بود، خاطرنشان کرد «گزارش‌های اطلاعاتی که به دست اسرائیل رسید، نشان می‌داد که جهاد مغنیه در بهار 2014 و به دنبال تصمیم مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و رهبری حزب‌الله، در الجولان مستقر شد.»

این روزنامه در ادامه گزارش خود ادعا کرد: «این گروه (از رزمندگانی که در القنیطره به شهادت رسیدند) مجموعه عملیاتی از جمله کارگذاری مواد منفجره در داخل مرزهای "اسرائیل" و نیز شلیک موشک‌های ضد تانک را در اواسط سال گذشته میلادی صورت می‌دادند.»

هاآرتص افزود: «بهتر است اینگونه تصور شود که تصمیم‌گیرندگان بایستی برخی ملاحظات درخصوص حضور ژنرال ایرانی را که وضعیت بین اسرائیل و ایران را پیچیده‌تر کرده است، بررسی می‌کردند. از سوی دیگر، این عملیات پس از  3 روز از سخنرانی "سید حسن نصرالله" دبیر کل حزب‌الله لبنان انجام شد که سید نصرالله در این سخنانش، اسرائیل را به دلیل انجام عملیاتی (تروریستی) در سوریه و لبنان به شدت تهدید کرد. با این اوصاف حزب‌الله مجبور خواهد شد به این عملیات واکنش نشان دهد.»

این روزنامه اسرائیل گزارش روز سه‌شنبه خبرگزاری رویترز را تکذیب کرد.

خبرگزاری رویترز، سه‌شنبه گذشته به نقل از یک منبع امنیتی رژیم صهیونیستی گزارش داد که تل‌آویو در حمله به منطقه  القنیطره در جنوب سوریه، قصد نداشته فرمانده ایرانی را هدف قرار دهد و تصور می‌کرده به گروهی از نیروهای سطح پائین حمله کرده است. رویترز در عین حال تصریح کرد که به نظر می‌رسد این منبع ارشد امنیتی اسرائیلی با هدف «جلوگیری از بروز هرگونه تنش با ایران و گروه حزب‌الله لبنان» این اظهارات را مطرح کرده است. این فرد به دلیل عدم پذیرش رسمی مسئولیت حمله از سوی تل‌آویو تاکنون، نخواسته نامش فاش شود.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص همچنین نوشت: «مغنیه فرماندهی نیروی مرکب از ده‌ها مبارز را که به صورت فشرده توسط افسران ایرانی و لبنانی آموزش می‌بنند، بر عهده داشت. این تیم در کارگذاری مواد منفجره، شلیک موشک از جمله موشک‌های ضد تانک و نیز در عملیات نفوذ به شهرک‌های اسرائیلی تخصص دارند.»

این رسانه در ادامه تأکید کرد: «براساس اطلاعات شناخته شده برای دستگاه‌های اطلاعاتی غرب، مغنیه در مراحل پیشرفته آماده‌سازی برای عملیات‌های دیگر بود. با توجه به این اطلاعات، می‌توان دلیل سفر او به همراه دیگر افسران به طول مرزهای مشترک با "اسرائیل" در جولان سوریه را متوجه شد.»

در حمله روز یکشنبه هواپیماهای بدون سرنشین رژیم‌صهیونیستی به القنیطره، سردار سرتیپ پاسدار «محمد علی‌الله دادی» به همراه تعدادی از اعضای حزب‌الله لبنان به شهادت رسیدند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمود ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    بنی اسراییل بزرگترین تروریست است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس