کد خبر 382475
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری با خبرنگاران گفت: در برخی موضوعات طی مذاکرات هفته گذشته با ایران پیشرفت داشتیم اما اختلافات در دیگر موضوعات باقی است.

به گزارش مشرق، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری با خبرنگاران درباره دور اخیر مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 که هفته گذشته در ژنو سوئیس برگزار شد گفت:‌در برخی موضوعات طی مذاکرات هفته گذشته پیشرفت داشتیم اما اختلافات در دیگر موضوعات باقی مانده است.

جن ساکی  مذاکرات هفته گذشته در ژنو را جدی، مفید و با چانه زنی توصیف کرد و با تاکید بر تعهد ایران به الزامات توافق موقت ژنو طی یک سال اخیر گفت موضوع تنها اعتماد نیست بلکه راستی آزمایی و راستی آزمایی دوباره است، راستی آزمایی بخش اساسی است.

وی در پاسخ به خبرنگاری که خواست تحولات یمن با مذاکرات هسته ای را به هم ربط دهد گفت: این دو رویداد است که (همزمان) در حال روی دادن است و رابطه ای بین آنها نیست.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین به رایزنی گسترده مقامات دولت با کنگره برای منصرف کردن آنها از تصویب تحریم های جدید علیه ایران خبر داد و گفت: علاوه بر حضور آنتونی بلینکن، قائم مقام وزارت خارجه در جلسه استماع سنا، همه مقامات از وندی شرمن، معاون وزیر تا جان کری وزیر خارجه تماسهایی با اعضای کنگره داشته‌اند.

وی همچنین گفت هدف ما ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس