اگرچه در مرحله گروهی جام‌ملت‌های 2015، هیچ‌کدام از سربازان کی‌روش در فاز هجومی در جمع برترین ها قرار نگرفتند، اما در دفاع عملکردی فوق‌العاده از خود به نمایش گذاشتند.

عملکرد فوق‌العاده حقیقی/ سیدجلال سلطان دفع توپ آسیا +جدول
گروه ورزشی مشرق - پس از یک روز استراحت از فردا (پنجشنبه) مرحله یک چهارم نهایی جام ملتهای آسیا آغاز می شود و 8 تیم برتر این مسابقات برای مشخص شدن تیمهای صعودکننده به مرحله نیمه نهایی باهم رقابت خواهند کرد.

پس از این که AFC تیم منتخب مرحله گروهی را معرفی کرد، خبرنگار مشرق در گزارشی عملکرد برترین بازیکنان و تیمها را در آیتم‌های شوت، پاس و دفع و مهار توپ را بررسی کرد تا به نوعی نقاط ضعف و قوت 8 تیم مرحله یک چهارم نهایی مشخص شود.


** حضور کمرنگ سربازان کی‌روش در جمع پاسورهای جام شانزدهم

به گزارش مشرق، در مرحله گروهی جام‌ملت‌های 2015، هیچ‌کدام از سربازان کارلوس کی‌روش در جدول 10 پاسور فعال مسابقات جای نگرفتند. البته این امر به تاکتیک کی‌روش بر می‌گردد که تیمش را بر اساس یک سیستم دفاعی به میدان فرستاده و الحق و الانصاف هم این تاکتیک علی رغم داشتن مخالفان زیاد به خوبی جواب داده و یک سد نفوذناپذیر را مقابل حریفان قرار داده است و برخی رسانه ها از ایران به خاطر این سیستم دفاعی به عنوان ایتالیای آسیا نام برده اند.

در جمع برترین پاسورها الفرج عربستانی با ارسال 245 پاس در صدر ایستاد، هرچند که الفرج با دقت 91 درصدی خود در پیدا کردن هم‌بازی‌هایش هم موفق به جلوگیری از حذف عربستان نشد.

عملکرد فوق‌العاده حقیقی/ سیدجلال سلطان دفع توپ آسیا +جدول
در جدول مذکور ژاپن با 4 نماینده پرتلاش و امارات با دو بازیکن 60 درصد خانه‌ها را پر کرده‌اند. در جمع مردان کی‌روش جواد نکونام با 130 پاس فعال‌ترین تغذیه‌کننده ایران به حساب می‌آید، آن هم در شرایطی که 112 پاسش به مقصد رسید یعنی با دقت 86.2 درصد در ارسال پاس.

جدول فعال‌ترین پاسورهای مرحله گروهی جام

عملکرد فوق‌العاده حقیقی/ سیدجلال سلطان دفع توپ آسیا +جدول


** سیدجلال سلطان دفع توپ آسیا!

وقتی اسامی 11 مرد منتخب جام شانزدهم در مرحله گروهی اعلام شد تنها مرتضی پورعلی‌گنجی از ایران وارد لیست مذکور شده بود و شاید این امر هواداران فوتبال ایران را آزرد. فوتبال دوستان ایرانی توقع داشتند یکی، دو نماینده دیگر مثل مهرداد پولادی و اشکان دژاگه را هم در لیست مذکور می‌دیدند.

عملکرد فوق‌العاده حقیقی/ سیدجلال سلطان دفع توپ آسیا +جدول
با این حال با بررسی لیست مردان موفق در«دفع توپ» سیدجلال حسینی یکی دیگر از مدافعین تیم‌ملی فوتبال کشورمان را در صدر می بینیم. جالب اینکه در جمع 10بازیکنی که بیشترین دفع توپ را انجام داده‌اند اثری از نمایندگان کره جنوبی، استرالیا، ژاپن و چین نیست و در عوض فوتبال ما دو نماینده در لیست مذکور دارد.

جدول بیشترین دفع توپ توسط بازیکنان

عملکرد فوق‌العاده حقیقی/ سیدجلال سلطان دفع توپ آسیا +جدول


** عراق، کره و ازبکستان پایین‌تر از حذف‌شده‌ها

در آیتم مهم شوتزنی (ضربه با پا و سر) آمار نشان می‌دهد که ژاپن، استرالیا و ایران بیشتر از سایر رقبایشان برای شوت زدن تمایل نشان داده‌اند؛ بعد از ژاپنی‌ها که 45 مرتبه دروازه رقبای خود را مورد هدف قرار دادند، استرالیا با 42 و ایران با 33 ضربه بیشترین شانس را از راه شوت برای رسیدن به گل ایجاد کرده‌اند.

این در نوع خود جالب است که قطر، کویت و بحرین سه تیم عربی حذف شده در مرحله گروهی رقابت‌ها آمار هجوم‌هایشان به سمت دروازه رقبا بیشتر از ازبکستان، کره‌جنوبی و عراق (حریف ایران در یک چهارم نهایی) بوده که صعود کرده‌اند.

جدول عملکرد 10تیم موفق در تهدید کردن دروازه رقبا

عملکرد فوق‌العاده حقیقی/ سیدجلال سلطان دفع توپ آسیا +جدول

** هوندا اول شد، گوچی پنجم

اما بررسی آمار فردی بازیکنان در امر شوتزنی نشان می‌دهد که کیسوکه ‌هوندا بیشترین مشکل را برای رقبای ژاپن به وجود آورده است. این ژاپنی 13 توپ را به سمت دروازه حریفان سامورایی‌ها روانه کرد که 6 تای آنها در چارچوب بود. جالب این که نصف توپ‌های داخل چارچوب هوندا تبدیل به گل شد تا ژاپنی‌ها صدرنشینی خود در گروه D را مدیون این مهاجم باشند.

عملکرد فوق‌العاده حقیقی/ سیدجلال سلطان دفع توپ آسیا +جدول
در جمع مردان پرخطر جام شانزدهم نام رضا قوچان‌نژاد از تیم ایران هم دیده می‌شود که در کنار نمایندگان قطر، استرالیا و عربستان 8 ضربه به سمت دروازه رقبا زد که البته 5 تای آنها درون چارچوب بود.

جدول شوتزن‌ترین بازیکنان جام شانزدهم

عملکرد فوق‌العاده حقیقی/ سیدجلال سلطان دفع توپ آسیا +جدول


** عملکرد فوق‌العاده حقیقی
 
به گزارش مشرق، علیرضا حقیقی مرد شماره یک قفس توری ایران در سه بازی مرحله گروهی جام ملت‌ها دروازه‌اش را بسته نگه داشت تا پس از سال‌ها تیم ما از دور نخست‌ جام ملت‌ها با کلین شیت‌های پی در پی عبور کند.

در سه بازی مرحله گروهی حقیقی 6 مرتبه مجبور شد ضربات حریفان ایران از امارات، بحرین و قطر را مهار کند و البته هرگز دروازه‌اش باز نشد تا صددرصد سیوهایش صحیح باشد.

عملکرد فوق‌العاده حقیقی/ سیدجلال سلطان دفع توپ آسیا +جدول

با این حال بررسی عملکرد دروازه‌بان‌های حاضر در استرالیا نشان می‌دهد گلرهای عمان و قطر یعنی الحبسی و قاسم برهان بیشتر از سایر گلرهای مسابقات تحت فشار قرار گرفته‌اند و بر همین اساس فرصت داشته اند که واکنش‌های مثبت بیشتری برای تیم‌هایشان داشته‌ باشند.  دروازه بانان اردن و امارات هم پس از این دو گلر بیشتر اذیت شدند.

جدول عملکرد دروازه بانان بر اساس بیشترین مهار توپ

عملکرد فوق‌العاده حقیقی/ سیدجلال سلطان دفع توپ آسیا +جدول

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    عراق ترکیبی است از بازیکنان بی تجربه و نه چندان اسم و رسم دار (مثل سردار و علیرضا جهان بخش که مورد توجه هستند یا بازیکنان جوان سایر تیم ها مثل عبدالرحمان) و همچنین بازیکنان از رده خارج مثل یونس محمود . در عمل این تیم را با تیم دوممان برده ایم و در آمار هم معلوم است که عراق از نظر مهره ای و هم از نظر تیمی ضعیف ترین تیم یک چهارم است . یکی دو بازیکن خوب هم دارد که البته خیلی ضعیف تر از خوب های اماراتی اند . اگر نگذاریم کار به پنالتی و دل درد بکشد این تیم در مقابل ما حرفی برای گفتن ندارد . باید در همان نیمه اول حداقل یک گل بزنیم تا عراقی ها به فکر پنالتی نیافتند .
  • ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    امیدوارم تیم ملی بتواند از سدعراق بگذردو پیروزشود
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    0 0
    حقیقی. یه دونه پنالتی نگرفت !! پنالتی آخری پکوندمون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس