کد خبر 382326
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷

مدیرعامل اپراتور دوم موبایل درباره افزایش قیمت اخیر بسته‌های اینترنت که نارضایتی مشترکان را در پی داشت، گفت:‌ از اول دی ماه متناسب با نیاز کاربران تغییراتی در حجم و قیمت بسته‌های اینترنت ایجاد شد که برخی قیمت‌ها کاهش و برخی افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، شبکه نسل 4 موبایل امروز در شیراز راه‌اندازی شد.

در حال حاضر 120 شهر تحت پوشش نسل سوم اپراتور دوم تلفن همراه است و تا پایان سال تمام مراکز استان‌ها به نسل چهار مجهز می‌شوند.

هم اکنون نیز 8 شهر در استان فارس تحت پوشش شبکه نسل چهارم قرار گرفت.

در این مراسم علیرضا قلمبر دزفولی در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران در پاسخ به سوال فارس درباره افزایش قیمت اخیر بسته‌های اینترنت ایرانسل که نارضایتی مشترکان را در پی داشت، گفت:‌ از اول دی ماه تغییری در بسته‌های ایرانسل ایجاد شد که به معنای افزایش قیمت نبود بلکه قیمت و حجم بسته‌ها دچار تغییر شد. اکنون بسته‌ها متناسب با نیاز کاربران متنوع شده، برخی بسته‌ها افزایش قیمت داشته و در برخی بسته‌ها قیمت از حالت قبلی نیز کمتر شده است که در مجموع باز هم این قیمت‌ها نسبت به کشورهای دیگر بسیار کمتر است.

*توضیح ایرانسل درباره علت عدم توسعه وایمکس

وی در پاسخ به سوالی از علت عدم توسعه سرویس وایمکس این اپراتور در شهرهای کوچک گفت: از حدود 4 سال پیش باید ورود نسل‌های بالاتر تلفن همراه آغاز می‌شد و از این رو سرمایه‌گذاری در نسل‌ منسوخ شده وایمکس توجیه نداشت.

*پاسخ به انتقاد از عدم همخوانی تبلیغات و سرعت واقعی اینترنت ایرانسل

مدیرعامل اپراتور دوم تلفن همراه در پاسخ به انتقاد از عدم همخوانی تبلیغات و سرعت واقعی اینترنت ایرانسل گفت: تستی که در آغاز به کار شبکه ارائه می‌شود نشانه توانمندی شبکه 4G است وگرنه سرعت 40 مگابیتی که نمایش داده می‌شود در عمل بسته به میزان استفاده همزمان مشترکان متغیر است.

*انتقاد از تعداد زیاد پیامک های اطلاع رسانی اپراتور

وی همچنین در پاسخ به انتقاد از تعداد زیاد پیامک‌های تبلیغی این اپراتور گفت: ایرانسل پیامک تبلیغی ندارد و اگر دارد بسیار کم است؛ در حالت کلی با هیچ شرکتی قرارداد پیامک تبلیغی نداریم و آنچه که برای مشترکان ارسال می‌شود پیامک اطلاع‌رسانی  درباره محصولات جدید یا بسته‌های اینترنت است؛ علاوه بر این مشترکان می‌توانند از همان تعداد اندک پیامک‌های تبلیغی نیز انصراف دهند.

دزفولی یادآور شد: مرجع مشخصی که پیامک‌های خدماتی یا تبلیغی را از هم تفکیک کند وجود ندارد اما در تعاریف فعلی پیامک‌های بانکی جزء پیامک‌های خدماتی محسوب می‌شود.

*واکنش ایرانسل به کمک همراه اول از درآمد آوای انتظار مرتضی پاشایی 

مدیر عامل اپراتور دوم تلفن همراه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اقدام نیکوکارانه اپراتور دیگر برای اهدای درآمد 180 میلیون تومانی آواهای انتظار مرتضی پاشایی به نفع موسسه حمایت از سرطان و عمل مشابه از سوی این اپراتور، گفت: اعتقادی به رسانه‌ای کردن بحث‌های این چنینی نداریم و فکر نمی‌کنم رسانه‌ای کردن این موضوعات کار درستی باشد نمی‌گوییم که آنها چرا این کار را کرده‌اند بلکه اعتقادمان این است که اگر این کار را انجام دهیم شاید آن را رسانه‌ای نکنیم.

*تعداد اپراتورهای موبایل کافی است

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره نظر ایرانسل نسبت به ورود اپراتورهای جدید و اپراتورهای مجازی به بازار تلفن همراه اظهار داشت: تعدد اپراتورها بیش از حد لازم، هدررفت سرمایه ملی است و ممکن است ضروری نیز نباشد اکنون تعداد اپراتورهای موبایل کشور کفاف نیاز را می‌دهد و اضافه شدن اپراتور جدید تغییری در وضع کیفیت ایجاد نمی‌کند.

*پیگیری کلاهبرداری‌های سیم کارتی نیاز به شاکی خصوصی دارد

دزفولی همچنین در خصوص کلاهبرداری‌ و مزاحمت های متعددی که با استفاده از بستر اپراتورهای تلفن همراه می‌گیرد و به راحتی و با دور انداختن سیم کارت ادامه می یابد، گفت: به خودی خود نمی‌توانیم با یک مشترک به دلیل اینکه به مشترک دیگری پیامک زده و برای او مزاحمت ایجاد کرده برخورد کنیم این موارد حتما باید شاکی خصوصی داشته باشد. تدابیری از جمله ممنوعیت ثبت بیش از 10 سیمکارت به نام یک فرد از جمله راهکارهایی بود که برای مقابله با  این پدیده در نظر گرفته شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس