برنامه «شاهد عینی» این هفته به مرور حوادث سال های نخست پس از پیروزی انقلاب در گفت وگو با جواد منصوری می پردازد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، برنامه گفت وگو محور «شاهد عینی» که چندی است از شبکه افق سیما پخش می شود و هر در قسمت، مخاطبان خود را پای صحبت یکی از شخصیت های برجسته یا مسئولان سال های نخست پس از پیروزی انقلاب می نشاند، این هفته به سراغ اولین فرمانده سپاه پاسداران می رود.

جواد منصوری، در حزب گروه ملل اسلامی معروف به گروه ۵۵ نفره عضویت داشت و در پی فعالیت‌ های سیاسی نخستین‌ بار در سال ۱۳۴۴ دستگیر و به 6 سال زندان محکوم اما در سال ۱۳۴۸ آزاد شد اما در سال 1351 و به دنبال فعالیت هایش علیه رژیم شاه مجددا به زندان افتاد که اسارت او تا پیروزی انقلاب ادامه یافت.

او نخستین فرمانده سپاه از (اردیبهشت تا اسفند ۱۳۵۸) با حکم شهید بهشتی است اما پس از آن به وزارت امور خارجه رفت و معاون این وزارت خانه در امور آسیا و اقیانوسیه شد؛ مسئولیت سفارت ایران در پاکستان، معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و فعالیت در مرکز اسناد انقلاب از دیگر فعالیت های حرفه ای او محسوب می شوند.

در برنامه این هفته شاهد عینی، وحید یامین پور مجری این برنامه حول محورهایی همچون مبارزات سیاسی علیه رژیم شاه، شخصیت بنی صدر، ریشه هاي انحراف او و همچنین اتفاقات منجر به فرار نخستین رئیس جمهور اسلامی ایران به گفت وگو خواهد نشست.

شاهد عینی کاری است از قاسم اورنگی در مقام تهیه کننده و کارگردان که این قسمت از آن قرار است ساعت 19 روز پنجشنبه دوم بهمن و تکرار آن روز بعد ساعت 15 از شبکه افق به روی آنتن برود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس