کد خبر 382206
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹

بهرام رادان با اشاره به تجربه مثبت همکاری با مصطفی کیایی در فیلم «عصر یخبندان» تاکید کرد گاهی از نقش خودش در این فیلم می‌ترسیده است.

به گزارش مشرق، مراسم رونمایی از فیلم سینمایی «عصر یخبندان» با حضور مصطفی کیایی کارگردان، منصور لشگری قوچانی تهیه کننده، بهرام رادان، محسن کیایی و آنا نعمتی بازیگران فیلم در قالب برنامه «یک فیلم، یک سلام» شامگاه سه شنبه ۳۰ دی در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

کیایی کارگردان در این نشست که با اجرای احسان کرمی همراه بود، اظهار کرد: این فیلم نسبت به فیلم قبلی ام «خط ویژه» در مدت زمان بیشتری فیلمبرداری شد. من نگارش متن را اردیبهشت ماه آغاز کردم و دو ماهه فیلمنامه را نوشتم و بلافاصله با آقای قوچانی صحبت کردم تا کار را بسازیم.

قوچانی نیز در این باره گفت: وقتی فیلمنامه «عصر یخبندان» را خواندم خیلی ذوق زده شدم. در این کار نه تنها به ما سخت نگذشت بلکه لذت هم بردیم فیلمنامه بسیار قوی تر از «خط ویژه» است و فیلم چند سرو گردن بالاتر از کار قبلی ما است.

در ادامه نعمتی نیز گفت: آرامش بخش ترین فیلمی که در این سال ها بازی کرده ام این کار بوده و مدیریت کارگردان باهوشی چون کیایی باعث شد گرچه در این کار سختی هایی کشیدیم اما هر لحظه انگیزه های مان بیشتر شود و با شور و هیجان بیشتری کار را ادامه دهیم. تجربه خوبی برای من بود و فیلم هم قصه ای دارد که نمی توان آن را تعریف کرد.

رادان نیز با بیان اینکه او در خط ویژه نیز قرار بوده با این گروه همکاری کند اما به دلیل همزمانی با یک پروژه دیگر این اتفاق رخ نداده، یادآور شد: البته این بار هم همین اتفاق افتاد اما به خاطر برنامه ریزی که دوستان داشتند سکانس ها در زمان‌هایی گرفته می شد که من بتوانم همزمان به کار دیگرم هم برسم. مصطفی جزو کارگردان های جوانی است که نگرش نویی دارد و راه و روش فیلم هایی که سنت گرایانه عمل می کنند را می شکند.

وی ادامه داد: همه فیلم ها باید به این سمت و سو حرکت کنند. کار دارای پشت صحنه خوبی است و زمانی که قرار بود جلوی دوربین بروم می دانستم در آن فیلم هایینیستم که کارگردان همه بازیگران را دعوت کرده سر صحنه بیایند اما معلوم نیست می خواهد از کدام یک استفاده کند.


این بازیگر یادآور شد: من در «خط ویژه» یک نقش را می خواستم و پیشنهاد کیایی نقش دیگری بود. وقتی این فیلم دیدم متوجه شدم او درست تصمیم گرفته بوده  است. درباره «عصر یخبندان» نیز همین اتفاق افتاد و من با خواندن فیلمنامه نقش سعید را انتخاب کردم اما او به من گفت بهتر است نقش فرید را بازی کنید من هم به دلیل تجربه قبلی که داشتم با این موضوع موافقت کردم.

وی تصریح کرد: فکر می کنم این سی و چهارمین فیلمی بود که بازی کردم و در بین کارهایم هیچ وقت فیلمی نبوده که اصلا با کارگردانم مثل این کار جدل نداشته باشم و زمانی که مقابل دوربین می رفتم هم گرچه فکر می کردم در یک سکانس کارم درست بود اما اگر کارگردان از من می خواست دوباره بازی کنم این موضوع را می پذیرفتم.

رادان درباره شخصیتی که برعهده دارد توضیح  داد: مابه ازای این نقش را در جامعه زیاد می بینیم. این افراد در اطراف من هم بودند و وقتی با کیایی صحبت می کردم به او می گفتم دو درجه از فلانی را وارد کار می کنم و چند درجه هم از شخصیت دیگری استفاده می کنم. این نقش خاکستری بود و شاید مابه ازای آن تا ۲۰ سال پیش اصلا در جامعه ما وجود نداشت اما حالا مشابه او را زیاد می بینیم.

این بازیگر با بیان اینکه فرید یک شخصیت سیاه دارد، یادآور شد: فرید یکی از نقش هایی بود که گاهی من خودم هم از او می ترسیدم  و نمی دانم در کاراکتر خاکستری او چقدر می توانیم نقطه سفید پیدا کنیم شخصیتی که عمیق و دارای چند وجه است و از جمله افرادی است که هر جا می رود خودش را به شکل آنجا در می آورد و خطرناک است.

در ادامه احسان کرمی که نشست را اجرا می‌کرد از محسن کیایی پرسید اگر مصطفی برادرش نبود هم اینقدر با او کار می‌کرد و محسن پاسخ داد: خیر! این نقش را هم دوست نداشتم بازی کنم و به زور مصطفی آن را بازی کردم اما کار فضای خوبی دارد.

مصطفی کیایی نیز در ادامه به شوخی گفت: خداراشکر هنوز حرف‌هایش در وایبر و پیام‌هایش را دارم که التماس می‌کرد در این فیلم بازی کند!

محسن کیایی هم گفت: خدارا شکر ما خانوادگی آبروی هم را می‌بریم!

در ادامه این نشست که با خنده‌های فراوان عوامل و حضار همراه بود، مصطفی کیایی ادامه داد: من هروقت فیلمنامه می‌نویسم، محسن همیشه آن را می‌خواند و همیشه نقشی را انتخاب می‌کند که من با ایفای آن توسط او مخالفم و نقش دیگری را برایش درنظر دارم. این بار هم او نقش فرید را می‌خواست که بهرام آن را بازی کرد.

رادان نیز در ادامه گفت: من هم نقشی را که محسن بازی کرد می‌خواستم!

مصطفی کیایی یادآور شد: فکر می‌کنم تنها کسی که به فیلم اشراف کامل دارد کارگردان است به ویژه اگر فیلمنامه را هم خودش نوشته باشد. «عصر یخبندان» فیلمی اجتماعی است که به نسبت فیلم‌های من شیرینی کمتری دارد و فضای متفاوتی دارد.

محسن کیایی نیز درباره نقشش اظهار کرد: سعید کاراکتر جذابی است، قشری از جامعه که به خاطر شرایط، قوانینی برای خودش شکل داده و وقتی از بیرون نگاه می‌کنید انگار خلافکار است اما خودش فکر می‌کند اینگونه نیست.

نعمتی نیز نقش خود را متفاوت معرفی کرد و گفت: رنگ نقش من در این فیلم آبی است. من دختر بی استعدادی نیستم اما کیایی سعی کرد بازی خیلی متفاوتی از من بگیرد.

وی تصریح کرد: مطمئنم کار دیده می‌شود. نباید بگذاریم سینمایی که به ضرب و زور افرادی که از همه چیزشان گذشته‌اند سرپا ایستاده، نابود شود. ما به معضلات و خطوط قرمز پرداختیم و مردم تنها حامی‌مان هستند.

همچنین قوچانی «عصر یخبندان» را فیلمی دانست که می‌توان به آن افتخار کرد و گفت: استانداردها در این فیلم رعایت شده‌اند. کیایی خلاق‌ترین آدمی است که تا به حال دیده‌ام. فیلم را ببینید و از اینکه وقت گذاشتید و هزینه کردید پشیمان نمی‌شوید. فیلم سرپا ست و حرف اکثر مردم را می زند و مسئولان هم باید آن را ببینند.

مصطفی کیایی نیز یادآور شد: در این فیلم ما اتفاق خوبی را تجربه کردیم. من وقتی فیلمنامه می‌نویسم دستم به کم نمی‌رود و در پایان می‌بینم 8 شخصیت خلق کرده‌ام که پیدا کردن بازیگر برای آن دشوار است.

محسن کیایی نیز به شوخی گفت: جان مادرتان فیلم را ببینید!

رادان نیز در پایان حرف‌هایش اظهار کرد: فکر نمی‌کنم «عصر یخبندان» فیلم بدی شده باشد. من هنوز فیلم را ندیده‌ام اما وقتی مخاطب باهوش کار را ببیند احساس می‌کند به شعورش احترام گذاشته شده و این فیلم جمعیت خاموش سینمانرو را وارد سینماها خواهد کرد.

وی در پایان شعار فیلم را اعلام کرد: می‌ترسم تمام فکرهایی که می‌کنم واقعیت داشته باشد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس