یک مرد بهائی که حدود ۲۳ سال است در یمن زندگی می‌کند، به اتهام "تبلیغ بهائیت و جاسوسی برای رژیم صهیونیستی"، در صنعا (پایتخت یمن) مورد محاکمه قرار گرفت.

گروه بین‌الملل مشرق - یک مرد بهائی که حدود  ۲۳ سال است در یمن زندگی می‌کند، به اتهام "تبلیغ بهائیت و جاسوسی برای رژیم صهیونیستی"، در صنعا (پایتخت یمن) مورد محاکمه قرار گرفت.

به گزارش منابع خبری رسمی یمن، این فرد که چند ماه پیش در یمن بازداشت شده بود، به تبلیغ فرقه ضاله بهائیت متهم شده و تحت عنوان "تبلیغ مذهبی ساختگی و جاسوسی برای بیگانه (اسرائیل)" علیه او کیفرخواست صادر شده‌است.

بنا به گفته دادستانی صنعا، " حمیدرضا کمالی سروستانی" که ۵۱ سال دارد، از سال ۱۹۹۱(۱۳۷۰) وارد یمن شده و در پایتخت این کشور به تبلیغ بهائیت مشغول بوده‌است. تحقیقات حاکی از آن است که پیش از وی، پدرش به این فعالیت تبلیغی در یمن اشتغال داشته‌است.


نحوه دستگیری

متهم در سال ۲۰۱۴ در شهر "مکلا"  واقع در جنوب شرقی یمن بازداشت شد. اتهام او تلاش برای بهائی کردن مسلمانان یمن بوده‌است. به گفته دادستانی صنعا، وی با هویت جعلی تحت عنوان "حمید کمال محمدبن‌حیدرۀ" اقدام به تأسیس یک شرکت خصوصی کرده و ظاهراَ به فعالیت‌های تجاری مشغول بوده‌است.

ماجرای محاکمه یک بهائی در یمن چیست

در متن کیفرخواست این متهم آمده که وی با مرکز جهانی بهائیان (بیت‌العدل) در فلسطین اشغالی مرتبط بوده و با حمایت مالی و راهبردی رژیم صهیونیستی در راستای اشاعه بهائيت در یمن فعالیت می‌‌کرده‌است. همچنین در این کیفرخواست عنوان شده که متهم در سال ۱۹۹۱ با هماهنگی بیت‌العدل در یکی از جزایر ارخبیل سقطری (در نزدیکی سواحل سومالی) و همچنین شهر موکلا، فعالیت اقتصادی داشته و تحت پوشش فعالیت‌هایی مانند امور خیریه، کمک به خانواده‌های تنگدست، سوادآموزی و توزیع رایگان کتاب، افراد را به بهائیت ترغیب می‌کرده و از این رهگذر، توانسته عده‌ای از مسلمانان را به بهائیت جذب کند.

یکی دیگر از اتهامات این فرد، جعل مدارک و تهیه گذرنامه‌ای جعلی برای خود است. وی متهم است که با پرداخت پول، گذرنامه‌ای جعلی با نام یمنی برای خود تهیه کرده تا از این طریق بتواند به عنوان یک شهروند یمنی، املاک و اراضی خریداری کند. هدف او از این کار این بوده که در آینده بتواند شمار زیادی از بهائیان را به یمن وارد کرده و در این کشور ساکن سازد.


اقدام علیه امنیت ملی یمن

در این خصوص، دادستان یمن اعلام کرد: پرونده این بهائی هم‌اکنون در حال رسیدگی در دادگاه تخصصی کیفری و سپری کردن روند قضایی است.

وی افزود: این فرد پس از تأسیس محفل ملی بهائیان در یمن با اقدامات خود در راستای تخریب اسلام و جذب مسلمانان به فرقه ضاله بهائیت، امنیت، استقلال و وحدت ملی یمن را با تهدید مواجه کرده‌است. متهم همچنین درصدد بوده با خرید اراضی در نقاط مختلف یمن، بهائیان را وارد این کشور کند.

دادستان یمن تأکید کرد: این بهائی، منابع مالی را که از سوی بیت‌العدل در اختیارش قرار می‌گرفته، در زمینه جاسوسی و جذب اعضای جدید به مصرف می‌رسانده‌است.


پیوند بهائیت و جاسوسی

انتشار اخبار دستگیری این بهائی در حالی صورت گرفته که چند سال پیش نیز(۲۰۰۸م) شش بهائی که دو نفر آنها یمنی بودند، به جرم جاسوسی، دستگیر و محاکمه شدند که از این میان، دو فرد یمنی پس از چندی آزاد شدند. بعد از گذشت مدتی، دو تن از این چهار نفر باقیمانده نیز با این شرط که ظرف مدت دو ماه، یمن را ترک کرده و به خارج بروند، آزاد شدند. البته مشخص نیست این دو بهائی، یمن را ترک کرده‌اند یا اینکه همچنان در این کشور در حال جاسوسی برای رژیم صهیونیستی هستند.

لازم به ذکر است که مسلک بهائیت در کشور یمن، غیرقانونی است و پیروی از آن، علاوه بر پیگرد قانونی، محرومیت از بسیاری از حقوق شهروندی را به دنبال دارد.

انتشار اخباری از این ست که هر ازگاهی شاهد آن هستیم، بیانگر این واقعیت است که جاسوسی با بهائیت پیوند خورده و جاسوسی بهائیان در کشورهای مختلف، سابقه‌ای طولانی دارد.

بی‌شک، بهائیان مناسب‌ترین ابزار برای پیشبرد اهداف شوم رژیم صهیونیستی و جاسوسی برای این رژیم غاصب هستند. این مسئله در حمایت‌های متقابل تشکیلات بهائیت و رژیم صهیونیستی در قبال یکدیگر به‌سادگی قابل مشاهده است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • حاج عمو ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    1 0
    سلام.ظاهرا پیروان گمراه این فزقه در هر کشوری که باشند نیات پلیدشان رادنبال میکنند.خدا نسل صهیونیست ها رانابودکند که فرقه سازی میکنندومردم نااگاه را به گمممراهی و ضلالت میکشانند.
  • ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    1 1
    خدایا شر این بهایی ها رو از سر اسلام و مسلمین کم بگردان
  • مهدی مرادیفر ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    اینکه اسمش کاملا ایرانیه
  • ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    1 0
    وقتي بيت العدل ومركز اصلي اين فرقهء ضاله وتحت حمايت مالي انگليس واسرائيل در شهر عكاي دولت غاصب صهيونيستي است ديگه جز جاسوسي براي ان دولت غاصب فايدهء ديگري ندارد!.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس