گزارشی از شیوه­‌ها و مراکز چاپ اسکناس تقلبی ایران را دادند. معلوم است که قضیه شکل اخلال اقتصادی دارد. درباره راه­‌های رفع این مزاحمت مذاکره کردیم. قرار شد اقدام شود.

گروه تاریخ مشرق- طی سالیان پس از انقلاب، معاندین راه‌های مختلفی برای مبارزه با نظام اسلامی پیش‌بینی و اجرا کرده‌اند. یکی از این راه‌ها مختل کردن اقتصاد کشور از طریق چاپ اسکناس‌های تقلبی است. این کار در گذشته با شدت بیشتری پیگیری می‌شد، اما با هوشیاری مسئولین نظامی و انتظامی کشور این مشکل دیگر بروز و ظهور کمتری دارد. هاشمی رفسنجانی در خاطرات 68/2/14 درباره چاپ اسکناس تقلبی و به دام افتادن متقلبان توسط سپاه می‌نویسد:

روایت هاشمی رفسنجانی از عملیات برون مرزی سپاه

ساعت نه و نیم صبح به دفتر فرماندهی کل قوا رسیدم. ماشین چاپ اسکناس تقلبی ضدانقلاب را که از داخل پاکستان از دست اشرار گرفته بودند، با نمونه­‌های اسکناس­‌های چاپ تقلبی آوردند. نیروهای سپاه شصت کیلومتر در عمق بلوچستان پاکستان رفته­‌اند و با کشتن محافظان ماشین، آن را به داخل انتقال داده­‌اند. گزارشی از شیوه­‌ها و مراکز چاپ اسکناس تقلبی ایران را دادند. معلوم است که قضیه شکل اخلال اقتصادی دارد. درباره راه­‌های رفع این مزاحمت مذاکره کردیم. قرار شد اقدام شود.[1]

[1]. خاطرات سال 68 هاشمی رفسنجانی، ص 109

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    اسلام اشرافی
  • احمد ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    برادر رضایی په اتکایی کرده به هاشمی!!! :)
  • هاشم ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    چرا در هر خاطره موفقیت آمیزی پای این شیخ در میان است ؟
  • مسعود ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    وبواسطه همين اتكاء به جناب استاد اعظم بود كه لباس مقدس پاسداري را كه همه عزت و شهرتش را مديون آن بود كنار گذاشتند و شدند وردست استاد اعظم و چندين بار هم سوداي جلوس بر كرسي صدارت عظمي را نمودند اما به هردليل موفق نشدند نظر مردم را جلب نمايند. حال پس از گذشت بيش از دو دهه از ارتكاب اين اشتباه ,متوجه شده اند كه مسير را اشتباه پيموده و مجددا" قصد برگشت به كسوت سربازي و پاسداري انقلاب را نموده اند . انشاءالله كه اين قصد ايشان بي غل و غش و مخلصانه و قربة الي الله باشد و اثري از آموزشهاي استاد اعظم در آن نباشد!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس