کد خبر 381839
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹

به دنبال تهدیدات امنیتی و تهدید به بمب‌گذاری در فرودگاه بین‌المللی «جان اف کندی» نیویورک، مسافران دو هواپیمای پرواز دلتا در این فرودگاه تخلیه شدند.

 به گزارش مشرق، دو هواپیما که هر دو برای پرواز «دلتا» بودند، شب دوشنبه (دیشب) در فرودگاه بین‌المللی «جان اف کندی» نیویورک به دنبال تهدیدات امنیتی و تهدید به بمب‌گذاری تخلیه شد.

شبکه «ان بی سی نیوز» گزارش کرد که دو تماس ناشناس با مسوولان فرودگاه حاصل شد و گزارش شد که یک بمب در هواپیمای پرواز 468 دلتا وجود دارد. شماره هر دو پرواز 468 بود.

یکی از هواپیماها «بوئینگ 777» بود که قرار بود ساعت 21:23 از فرودگاه «جان اف کندی» به سمت «تل‌آویو» پرواز کند.

طبق گزارشات خبری، بعد از تماس تلفنی تهدید به بمب‌گذاری، مسافران هر دو هواپیمایی که شماره 468 داشتند، تخلیه شدند و عملیات جستجو برای یافتن بمب آغاز شد اما هیچ بمبی یافت نشد.

هواپیمای دوم پرواز 468 دلتا یک بوئینگ 757 بود که قرار بود که ساعت 20:00 دوشنبه شب با 171 مسافر از سانفرانسیسکو در فرودگاه جان اف کندی فرود آمده بود که مسافران آن نیز خیلی سریع تخلیه شدند ولی عملیات جستجو به هیچ بمبی منتهی نشد.

در دیگر اخبار آمده است که شنبه شب نیز یک هواپیمای دیگر در فرودگاه بین‌المللی «رالی-دورهام» در واکنش به تهدید به بمب‌گذاری که در رسانه‌های اجتماعی مطرح شده بود، تخلیه شد که در آن هواپیما نیز هیچ بمبی پیدا نشد.

در ماههای اخیر نگرانی شدیدی در بین مقامات اروپایی و آمریکایی از بازگشت مبارزان خارجی که به داعش پیوسته بودند، به وجود آمده است.

چندی پیش نیز سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا درباره «احتمال بازگشت تروریست‌های غربی از سوریه، عراق و یمن به اروپا و آمریکا» هشدار داده بودند که به دنبال آن تدابیر امنیتی در فرودگاه‌های فرانسه و انگلیس افزایش یافت.

واشنگتن اعلام کرده بود که اطلاعاتی به دست آورده که نشان می‌دهد، تروریست‌هایی که در عراق، سوریه و یمن می‌جنگند قصد بازگشت به کشورشان را دارند و توانسته‌اند با نحوه ساخت نسل جدیدی از بمب‌های غیرقابل شناسایی آشنا شوند که دستگاه‌های امنیتی فرودگاه‌ها قادر به شناسایی‌‌‌ آنها نیستند.

چند ماه گزارشی منتشر شد که در آن که سازمان ملل اعلام کرد که حدود 15 هزار نفر از 80 کشور به تکفیری‌های داعش پیوسته‌اند و در کنار آنها مبارزه می‌کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس