کد خبر 381002
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸

در مراجعه ساکنان منطقه یافت آباد تهران برای برقراری انشعاب آب، به آنها گفته می شود ابتدا باید به شهرداری مراجعه کنند و فرم موافقت شهرداری با حفاری معبر را برای برقراری انشعاب بگیرند. دریافت این فرم مساوی پرداخت پول حفاری خیابان است.

 به گزارش مشرق، تأمین آب شرب ساکنان منطقه یافت آباد در جنوب غربی شهر تهران از 40 سال قبل از سوی آبرسانی خصوصی یاسر انجام می گرفته است. حدود 5 سال قبل، آبفای تهران با بهسازی شبکه های آبرسانی مناطق جنوبی و جنوب غرب تهران، به مردم منطقه 18 اعلام کرد که می توانند با خرید انشعاب های جدید، از این پس آب را از بخش دولتی خریداری کنند.

مردم منطقه که از آبرسانی یاسر رضایت داشتند و کیفیت آب خریداری شده از بخش خصوصی را بهتر از کیفیت آب انشعابات جدید می دانستند، بخش زیادی از آنها اقدام به خرید انشعاب های جدید نکردند. از اینرو آبرسانی توسط بخش خصوصی در این منطقه ادامه یافت تا اینکه در ساعات پایانی یازدهم آذرماه سال گذشته، به یکباره آب بخش گسترده ای از منطقه یافت آباد که از آبرسانی قدیمی بخش خصوصی استفاده می کردند، قطع شد.

پس از آن، اعلام شد که به دستور قضایی چاههای آبرسانی یاسر پلمپ شده و از این پس مردم این منطقه باید از انشعاب های دولتی استفاده کنند. در منطقه یافت آباد و دیگر بخش های منطقه 18 شهر تهران اعلام شد که مشترکان باید پول وصل شدن انشعاب آب را بپردازند در حالی که یکبار تمامی مشترکان این منطقه، به آبرسانی یاسر پول برقراری انشعاب آب پرداخته بودند اما بخش دولتی زیربار نرفت و دوباره درخواست پول انشعاب کرد.

شرکت آب و فاضلاب تهران اعلام کرد که به منظور رعایت رفاه حال مردم منطقه، پول انشعاب را به صورت اقساطی بر روی قبوض آب می گیرد اما پرداخت مجدد هرگونه هزینه برقراری انشعاب برای اهالی منطقه غیرقابل قبول بود تا اینکه بالاخره بخشی از ساکنان، به خرید انشعاب و پرداخت هزینه های مربوطه اقدام کردند.

آبان ماه سال جاری، روابط عمومی آبفای منطقه 5 تهران پیامکی به شماره همراه ساکنان منطقه یافت آباد ارسال کرد مبنی بر اینکه "از کلیه ساکنین محدوده آبرسانی یاسر که تاکنون اقدام به خرید انشعاب آب تهران نکرده اند دعوت می شود تا تاریخ 28 آبان سال 93 برای عقد قرارداد به شرکت آب و فاضلاب ناحیه یافت آباد مراجعه کنند. بدیهی است شرکت آب و فاضلاب صرفا متعهد به ارائه خدمات به مشترکان خود خواهد بود و با قطع آب هیچ مسئولیتی متوجه این شرکت نیست."

این پیامک موجب شد برخی دیگر از ساکنان منطقه اقدام به خرید انشعاب از آبفای تهران کنند اما برخی از ساکنان همچنان از پرداخت دوباره هزینه برقراری انشعاب سرباز زده و اعلام کردند چرا آبرسانی یاسر که با مجوز بخش دولتی اقدام به ارائه خدمات می کرد اکنون پول انشعاب را پس نمی دهد؟ یا اینکه چرا با وجود پرداخت یکبار پول انشعاب، مجددا باید برای برقراری انشعاب هزینه دوباره پرداخت کنیم؟

گزارش های مردمی از منطقه یافت آباد حاکی از این است که اهالی منطقه که به دلیل بروز مشکلاتی چون افت فشار آب، اخیرا حاضر به پرداخت هزینه انشعاب و گرفتن خدمات از بخش دولتی شده اند، در مراجعه برای اعلام درخواست خود با هزینه جدیدی مواجه می شوند.

در مراجعه ساکنان به شرکت آب و فاضلاب منطقه برای برقراری انشعاب، به آنها عنوان می شود ابتدا باید به شهرداری مراجعه کنند و فرم موافقت شهرداری با حفاری معبر را برای برقراری انشعاب بگیرند. دریافت این فرم که مساوی پرداخت پول حفاری خیابان به شهرداری است به هزینه جدید برقراری انشعاب آب در منطقه یافت آباد تهران تبدیل شده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محسن از اصفهان ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    هردم از این باغ بری می رسد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس