اقدام روز چهارشنبه شارلی ابدو و رضایت‌مندی سران استکبار از این اقدام ننگین در حقیقت روی دیگر سکه‌ای است که گروه‌های تروریستی داعش، جبهة النصرة و ... در عراق و سوریه بازی می‌کنند و آن، تخریب چهره رحمانی دین مبین اسلام است

به گزارش مشرق، همزمان با اقدام هتاکانه و جنجال برانگیز مجله شارلی ابدو که در آن کاریکاتوری موهن از پیامبر گرامی اسلام(ص) منتشر شده کشورهای آمریکا و انگلیس با حمایت همه جانبه از این اقدام اعلام کردند هفته نامه شارلی ابدو حق دارد در کشوری که به آزادی بیان متعهد است، از پیامبر اسلام کاریکاتور منتشر کند!

بر روی جلد شماره روز چهارشنبه ـ ۲۴ دی (۱۴ ژانویه) ـ این نشریه با عنوان «همه چیز عفو شده» کاریکاتوری از پیامبر اکرم(ص) با حالتی متاثر همراه با جمله «من شارلی هستم» چاپ شده است.

این شماره در سه میلیون نسخه منتشر و به زبان‌های انگلیسی، ترکی و عربی ترجمه شده است.

«ماری هارف» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ما از حق شارلی ابدو برای انتشار چنین چیزهایی به طور کامل حمایت می‌کنیم.

نخست وزیر انگلیس هم با اعلام حمایت از اقدام موهن شارلی ابدو، این اقدام را روح آزادی مطبوعات خواند اما اذعان کرد، انتشار این کاریکاتور ممکن است توهین هم باشد.

اما امروز و پس از نشست هفتگی دولت فرانسه که در کاخ ریاست جمهوری الیزه برگزار شد، تصاویری از «مانوئل والس» نخست وزیر، «لوران فابیوس» وزیر خارجه و «ماریسول تورن» وزیر بهداشت فرانسه منتشر شده که پس از خروج از کاخ الیزه لبخند رضایت بر لب دارند.

نکته تأمل برانگیز از این تصاویر مربوط به نخست وزیر فرانسه است که نشریه چاپ امروز شارلی ابدو را در دست گرفته و با افتخار صفحه اول آن‌را که به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام(ص) اهانت شده به دوربین‌های عکاسان نشان می‌دهد.

«لبخند رضایت» مقامات فرانسوی از اهانت دوباره به پیامبر اسلام + عکس

اقدام روز چهارشنبه شارلی ابدو و رضایت‌مندی سران استکبار از این اقدام ننگین در حقیقت روی دیگر سکه‌ای است که گروه‌های تروریستی داعش، جبهة النصرة و ... در عراق و سوریه بازی می‌کنند و آن، تخریب چهره رحمانی دین مبین اسلام است.

حمله مسلحانه هفته گذشته دو فرد مسلح به دفتر نشریه شارلی ابدو که امروز گروه تروریستی القاعده رسماً مسؤولیت آن‌را بر عهده گرفت منجر به کشته شدن ۱۲ نفر از جمله بعضی کاریکاتوریست‌ها و اعضای هیات تحریریه شارلی ابدو شد. این حمله مرگبار با محکومیت گسترده مسلمانان و شیعیان در سراسر کشورهای اسلامی همراه بود اما هتاکی دوباره شارلی ابدو به مقدسات مسلمانان و حمایت همه‌جانبه آمریکا، فرانسه و انگلیس از این کار نشان داد که افراطی‌گری داعش، ویژگی بارز آنان است.
منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    0 0
    پس بهتره همه با هم به روح ازادی احترام بذاریم و هولوکاست رو نفی کنیم اجازه است آقایون مدعیان ازادی
  • محمد ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    3 0
    لعنت بر اون رحم ناپاک مادرت که چنین حرومزاده ای ازش به عمل اومده به امید هلاکت توهین کنندگان به پیامبر اسلام و سگهای دست آموزشان که از این عمل شنیع حمایت میکنن مشرق سانسور نکن.
  • مجید ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    5 0
    تنشون میخواره خخخخخ !!!
  • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    6 0
    "في قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا"
  • ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    5 0
    جا دارد وزارت خارجه با فرانسه در مذاکرات هسته ای مذاکره نکند
  • ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    6 0
    خدا لعنتشون کنه
  • جیگر ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    0 0
    نگفته بودم اینا حروم زادن گفتم یا نگفتم گیفتم یا نگفتم ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! دوست دارم برم اونجا یه دست این نخست وزیر با لوله انتقال نفت .......... خخخخخخخخخخخخخخخ
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    2 0
    از دشمن انتظاری بیشتر از این نمی رود! من از مسئولین کشور خودم تعجب می کنم که یک موضع قاطع در این هتاکی نگرفتند!
  • علی ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    0 0
    سفارت فرانسه که خبیث تر از انگلیس خبیث است باید بسته بشه اینها در لبنان سوریه و عراق شیعه علی را ترور میکنند در مسله هسته ای ایران سنگ اندازی میکنند پول و سهام نیروگاه هسته ای ملت ایران را غصب کردند
  • سجاد ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    0 0
    خدا کمرشونو بشکنه
  • رضا ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    0 0
    اولئک کالانعام بل هم اضل
  • وحید ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    مرگ بر دولت های فرانسه انگلیس و آمریکا
  • سرخابی ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    چه خوب میشد اقای ظریف بابت اعتراض به این حماقت فرانسویها از ملاقات با این وزیرخارجه شان انصزاف میداد یا میخوان بهانه بیارن که این کاریکاتورها هم مثل سانترفیوژها با آرمانهای ملت گره نخورده!!!!!
  • ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    سلام در پاراگراف آخر قید کردید: "این حمله مرگبار با محکومیت گسترده مسلمانان و شیعیان در سراسر کشورهای اسلامی همراه بود" این جمله چه معنایی می دهد؟ یعنی شیعیان مسلمان نیستند؟!!! لطفا بیشتر دقت بفرمایید و مراقب معنای جملاتی که می نویسید باشید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس