تیم ملی ایران با درخشش آندرانیک تیموریان،اشکان دژاگه و سردار آزمون قطر را از پای درآورد تا صعودش به دور بعدی جام ملت های آسیا قطعی شود.

گروه ورزشی مشرق - در روز خوب تیم ملی، سردار جوان فوتبال ایران روی همکاری تماشایی تیموریان و اشکان دژاگه گلی زیبا به ثمر رساند تا صعود ایران به مرحله حذفی جام ملت های استرالیا قطعی شود.

با زیرو رو کردن آمار بازی بزرگ امروز می توان به دلایل AFC برای انتخاب تیموریان به عنوان بهترین بازیکن بازی ایران و قطر پی برد. توجه به آمار دیداری که سند حذف قطر را امضا کرد نشان می دهد که اشکان دژاگه بیشترین تلاش را برای تملک توپ داشته و البته جواد نکونام با 94 درصد دقت در ارسال پاس‌هایش کمترین توپ را لو داده است.

جدول عملکرد فردی بازیکنان ایران مقابل قطر

آندو جنگید، اشکان ساخت، سردار نواخت

حقیقی


علیرضا حقیقی در شرایطی که حریف تنها یک شوت درون چارچوبش داشت روز سختی را پشت سر نگذاشت. علی همان یک شوت را هم مهار کرد و یک بار از دروازه اش خروج داشت تا 100 درصد در حفاظت از دروازه تیم ملی موفق باشد.

آندو جنگید، اشکان ساخت، سردار نواخت

سید جلال و مرتضی

در خط دفاعی زوج میانی سید جلال حسینی و مرتضی پور علی گنجی حتی بهتر از بازی با بحرین عمل کرد. در بازی امروز هر کدام از این مدافعان یک بار روی توپ بازیکن حریف تکل رفتند با این تفاوت که سید در 45 برخورد حضور مستمر داشت و مرتضی در 39 برخورد. گنجی یک بار هم با ضربه سر تماشایی اش قاسم برهان گلر قطر را تسلیم کرد اما مدافع حریف در آخرین لحظه توپ را از روی خط برگشت داد.

آندو جنگید، اشکان ساخت، سردار نواخت

نکونامی که به چشم نمی آید

در خط میانی هنوز هم خیلی ها منتقد عملکرد کاپیتان تیم ملی جواد نکونام هستند. با این حال زبان آمار چیز دیگری می گوید. کاپیتان امروز برای تصاحب 62 توپ انرژی گذاشت در شرایطی که 52 بار به سربازانش پاس داد. جالب اینکه 94 درصد این پاسها به مقصد رسید تا از این حیث نمره کاپیتان بالاتر از تمام سربازان آریایی باشد.

آندو جنگید، اشکان ساخت، سردار نواخت

آندو آقای تکل

چند لحظه قبل از روییدن گل زیبای سردار آزمون، بی تردید هنرنمایی آندرانیک تیموریان بیشتر از همیشه به چشم آمد. آندو در واپسین ثانیه های دقیقه 51 بازی از اشتباه توامان دروازه بان و مدافعان قطری – در شروع مجدد بازی- نهایت استفاده را برد تا با یک تکل و گرفتن توپ آن را به اشکان دژاگه بسپارد و پایه گذار تک گل بازی شود. تیموریان در صحنه هنرنمایی اش ابتدا توپ را از حسن الحیدوس هافبک قطری ها گرفت و بعد در تقابل با عبدالکریم حسن مدافع شماره 3 عنابی ها این بازیکن را محو کرد تا کلیدی ترین صحنه بازی را رقم بزند. آندو امروز با 5 تکل بیشتر از تمام ملی پوشان برای تصاحب توپ تلاش کرد.

آندو جنگید، اشکان ساخت، سردار نواخت

سردار و گوچی

سردار آزمون جوان بالاخره در ترکیب اصلی تیم کی روش قرار گرفت تا برای تیم ایران در جام ملت ها گل بزند. در بازی امروز سردار طی 62 دقیقه بازی به جز گلی که زد، 3 شوت دیگر هم داشت که یکی از آنها در چارچوب بود. جالب اینکه جانشین سردار مصدوم- رضا قوچان نژاد- هم 5 شوت داشت که 3 تای آنها در چارچوب دروازه حریف بود. به عبارت ساده تر از مجموعه 17 ضربه ای که راه دروازه قطری ها را درست پیدا کرد 9 ضربه توسط سردار و گوچی شلیک شده بود.

آندو جنگید، اشکان ساخت، سردار نواخت

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال کشورمان که صعودش قطعی شده، برای صدرنشینی در گروه C روز دوشنبه ساعت 12:30 به وقت تهران باید به مصاف امارات برود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    0 0
    ضدفوتبال ترین تیم دنیا تیم ایرانه
  • عباس ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    0 0
    از وقت تلف کردنهای حقیقی حالم به هم خورد. اگه تیم محبوببم بارسلونا رو هم ببره ولی مدام دروازبان و بازیکنهاش روی زمین ولو بشن متنفرم!
  • امید ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    0 0
    دمت گرم مشرق .عنوان زیبایی را انتخاب کردی . آفرین بر ستاره های آریایی ایران زمین.
  • آرش ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    0 0
    سلام ، چی شده که قطر 2000000 نفری را که به اندازه یک استان ما نمی شه با زور و با مربی و بازیکنان میلیاردی با یک گل می بریم ، اینقدر خوشحالیم ؟!؟!؟
  • ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    0 0
    شر ورهای کاذب = ستاره ؛ آسمان ؛ جنگ ؛ درخشش و...!!!!!!!!!!!!
  • ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    0 0
    مشرق؟ از کی تا حالا تیتر این ریختی میزنی؟
  • هومن ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    0 0
    تيترتون رو خيلي پسنديدم ،دارين راه درست رو ياد مي گيرين
  • حسین ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    0 0
    تیتر یهودی کش انتخاب کردی مشرق. مگر نمیدانی یهودی ها به نام آریایی آلرژی دارند؟
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    0 0
    ستاره هاي اريايي؟پس اسلام چه شد؟
  • حسین ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    0 0
    هیچ تضاد و منافاتی با هم ندارند.
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    0 0
    چه ربطی داره!؟
  • ناشناس ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    0 0
    من از بازدید کنده های حرفه ای مشرق هستم این شعار آریایی رو درک نمی کنم یعنی چی؟؟؟؟ کجا هست این نژاد موهوم آریایی مثلاً ایرانی چشه که اسم آریایی روشون میذارین؟
  • حسین ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    0 0
    ایران یعنی سرزمین آریایی واژه ایران از آریا گرفته شده است. برای اینکه بفهمی نژاد آریایی موهوم نیست به نتایج آزمایش های ژنتیک که در مناطق مختلف کشور انجام شده مراجعه کن
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    0 0
    تو خوبی خود کمتر بین بیچاره
  • ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    0 0
    عمو میدونی فوتبال چیه ؟
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    0 0
    خودتی!
  • مهدی ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    0 0
    قوچان نژاد دربازی بعدی نباشه بهتراست
  • توران ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    0 0
    یه عبری وقتی مثل کوروش شیرسگ بخوره میشه عاریائی
  • علی ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    0 0
    ستاره های آریایی!!! اینم از سایت اسلام گرای ما.مشرق جان کی میخوای از خواب بیدار بشی.نتو هم از جبهه اسلام ناب ب جبهه اسلام رحمانی (اسلام آمریکایی) پیوستی؟!!
  • تابناك لطفا چاپ كن ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    0 0
    در پاسخ به توران:خدا رو شكر كورش شير خر نخورده
  • ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    0 0
    بمیر بابا
  • npm ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    0 0
    بابا خجالت بکشید. چیه به جون هم میوفتین؟ به جای اینکه برای ایران آرزوی موفقیت کنید و خوشحال باشید و وحدت داشته باشین سر چیزای الکی با هم بحث میکنین.نژاد ایرانیا آریاییه وو قربون اسلام برم که هیچ جایی با این موضوع مخالفت نکرده. ایران واسلام هیچ منافاتی با هم ندارن وایران بدون اسلام معنی نداره. خواهشا این بحثارو تمومش کنین
  • شهاب ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    0 0
    اینقدر فرهنگمون پایینه بحثهای نژادی و قومیتی مون تموم نمیشه. رسانه های کشورمون هم دسته کمی از خودمون ندارن. شعارهای تیم های دنیا رو ببینین مال ما رو ببینین!!!!بعد ادعای فرهنگ و تمدن هم می کنیم. آقا چرا قبول نمیکنیم که فرهنگومن پایینه؟؟؟؟؟خدا وکیلی بجای ادعا عمل کنیم.بی فرهنگی و توهین تو سطح جامعه زیاد شده
  • ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    بسوز پان [...] مریض
  • ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    آفرین
  • ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    ماشاالله آندو. ماشاالله اشکان. ماشالله سردار
  • علی ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    اتفاقا اسلام و ملی گرایی در تضاد و تقابل شدید هستند.امام خمینی از شما و امثال شما اسلام رو بیشتر میفهمید یا نه؟امام خمینی:ملی گرایی خلاف اسلام و خلاف قرآن است.واقعا شرم آور است که مدعی مکتب اسلام و امام باشیم و دم از نژاد آریایی و کوروش ملعون و طاغوت بزنیم.
  • یاسر ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    حروم زاده ی گرگ صفت ! مواجب بگیر رژیم الهام و اردوغان به پیامبر خدا ذوالقرنین کوروش بزرگ توهین نکن . مشرق وقتی توهین شده بزار جواب توهین داده بشه!!! وگرنه این قماش فردا پس فردا جرات میکنن در مورد اهل بیت هم هتاکی میکنن .
  • حسین ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    این سخن امام راحل خطاب به گروهکهای ضد انقلابی بود که تحت پوشش ملی گرایی خیانت میکردند و مربوط به سالهای اول انقلاب است وگرنه پیامبر اکرم (ص) فرموده اند: حب الاوطن من الا ایمان یعنی وطن دوستی بخشی از ایمان است.
  • علی ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    نظر من که غیر قابل انشار بود!!!! نظر آیت الله صافی گلپایگانی چطور؟!!! ما را ز کورش و کی و جم اعتبار نیست فخری به داریوش و به اسفندیار نیست مرده است دور رستم و سیروس و کیقباد ما را به جاهلیت آن دوره کار نیست در سایه محمد و آل محمدیم برتر از این برای بشر افتخار نیست ابنای دین و سوره توحید و کوثریم بر دل ز کفر و شرک و شرارت غبار نیست اسلام، اعتقاد و نظام و هویت است هر کس نداشت در دو جهان رستگار نیست اندر دژ ولایت و حصن امامتیم مانند این حصار به گیتی حصار نیست ما امت عدالت و صلح و اخوتیم در ما نفاق و شیطنتِ دیو سار نیست از جاهلیت مجوس نگیریم رسم و راه ما را به جز ولایت مهدی (ع) شعار نیست اعلام «ان اکرمکم» باشد این پیام در کیش ما به رنگ و نژاد اعتبار نیست گر مدعی تلاش به توهین ما کند با او بگو که از تو جز این انتظار نیست تو باش و هفت خوان و خرافات و ترّهات راهی که می‌ روی ره پروردگار نیست زنده است دین احمد (ص) و قرآن و اهل بیت (ع) اکمل از آن طریق سوی کردگار نیست یارب رسان امام زمان منجی جهان فرّخ، زمان او که در آن، کار عار نیست پر می‌ کند ز عدل به امر خدا زمین بهتر ز عصر دولت او روزگار نیست آئین دین مداری و تقوی شود رواج رسم فساد و شرب مدام و قمار نیست مؤمن عزیز گردد و کافر شود ذلیل مرد خدا به دوره او خوار و زار نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس