خبرنگار سی ان ان گفت روزنامه سکولار جمهوریت ترکیه در اقدامی جنجالی بخشهایی از شماره جدید نشریه شارلی ابدو را منتشر کرد.

به گزارش مشرق، جومانا کرادشه خبرنگار این شبکه گفت روزنامه جمهوریت ترکیه بخش‌هایی از نشریه فکاهی شارلی ابدو را منتشر و اعلام کرد با هدف اعلام همبستگی با این نشریه این اقدام را صورت داده است.

با این حال جمهوریت برای جلوگیری از جنجال در کشور ترکیه که بیشتر جمعیت آن مسلمان هستند اعلام کرد تصویر روی جلد این نشریه را چاپ نمی کند.

خبرنگار سی ان ان گفت جمهوریت قدیمی ترین روزنامه ترکیه که یک روزنامه سکولار است اعلام کرد شماری از کاریکاتورهای شماره جدید شارلی ابدو را به همراه ترجمه ترکی آنها چاپ کرده است.

پس از اعلام این خبر، به گفته روزنامه جمهوریت، نیروهای پلیس در چاپخانه این روزنامه حاضر شدند و حدود بیست دقیقه کامیون های توزیع این نشریه را متوقف کردند. آنها کاریکاتورهایی را که در حال چاپ بود بررسی کردند و نظر رسمی دادستان ها را نیز جویا شدند و سپس اجازه دادند که توزیع صورت گیرد.

با این حال پلیس و دیگر مسئولان ترکیه هیچ بیانیه ای در این باره منتشر نکرده اند.

در شماره امروز جمهوریت چهار صفحه به چاپ مطالب و کاریکاتورهای شارلی ابدو اختصاص یافته بود که به ترکی ترجمه شده بود.

به گفته سردبیر جمهوریت این تصمیم با هدف اعلام همبستگی با روزنامه نگاران شارلی ابدو صورت گرفت. این سردبیر همچنین گفت به علت جنجالی بودن تصویر جلد شارلی ابدو تصمیم گرفته است آن را منتشر نکند.

خبرنگار سی ان ان گفت با این حال جالب این بود که دو ستون از جمهوریت حاوی تصویر جلد شارلی ابدو بود و در یکی از این دو ستون نویسنده ادعا کرده است این تصاویر هیچ ارتباطی با پیامبر اسلام (ص) ندارد بلکه نشان دهنده محکومیت تروریسم است. خبرنگار سی ان ان گفت با این حال این نگرانی وجود دارد که انتشار این تصاویر در روزنامه جمهوریت با پیامدهایی در ترکیه روبرو شود.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس