معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه گفت: دهمین دوره انتخاب کتاب سال سپاه و پاسداران اهل قلم با معرفی 403 اثر از 236 پاسدار اهل قلم 28 دی در دانشگاه امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، سردار محمدعلی آسودی معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه در نشست خبری تشریح روند برگزاری اختتامیه دهمین دوره کتاب سال سپاه و پاسداران اهل قلم با اعلام آثار دریافتی در دهمین دوره انتخاب کتاب سال سپاه گفت: با اعلام فراخوان که اول اردیبهشت 93 اعلام شد تا پایان مدت اعلامی 403 اثر از 236 پاسدار اهل قلم در گروه‌های فرهنگی اعتقادی، ادبیات و دفاع مقدس، سیاسی و حقوقی، تبلیغات و جنگ نرم، نظامی و امنیتی، اقتصادی و اجتماعی، فنی و مهندسی و پزشکی و پیراپزشکی به دبیرخانه دهمین دوره انتخاب کتاب سال سپاه ارسال شد.

وی با بیان اینکه تعداد کل پاسداران اهل قلم 302 نفر هستند که تاکنون مورد شناسایی و سازماندهی قرار گرفته‌اند، ابراز داشت: همچنین تعداد کتب وارده به دبیرخانه در این دوره از رقابت‌ها 443 عنوان است که از این تعداد 434 عنوان تألیفی و 9 عنوان کتب ترجمه‌‎ای و تدوینی است.

سردار آسودی گروه‌های حاضر در دهمین دوره را مورد تاکید قرار داد و افزود: در گروه فرهنگی اعتقادی 90 عنوان دریافت شده که 88 عنوان آن تألیفی و 2 عنوان ترجمه‌ای و تدوینی است؛ علاوه بر این در گروه ادبیات و دفاع مقدس نیز 36 عنوان کتاب به دبیرخانه ارسال شد که تمامی این کتاب‌ها تالیفی هستند.

وی با اشاره به این که در گروه سیاسی و حقوقی 45 عنوان کتاب که همه آنها تالیفی هستند، که توسط دبیرخانه دریافت شده است، عنوان کرد: در گروه تبلیغات و جنگ نرم 9 عنوان، در گروه نظامی و امنیتی 37 عنوان، در گروه اقتصادی و اجتماعی 24 عنوان کتاب که همگی تألیفی هستند به دبیرخانه ارسال شده است.

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه یادآور شد: در بخش فنی و مهندسی 69 عنوان کتاب ارسال شده که از این تعداد 62 عنوان تألیفی و 7 عنوان ترجمه‌ای و تدوینی است؛ همچنین در گروه پزشکی و پیراپزشکی نیز 28 عنوان کتاب تألیفی دریافت شده است.

وی با بیان اینکه از تعداد نفراتی که آثار خود را برای این دوره از رقابت‌های انتخاب کتاب سال سپاه ارسال داشته‌اند 196 نفر شاغل، 66 نفر بازنشسته و 7 نفر از خانواده پاسداران هستند، خاطرنشان کرد: در نهمین دوره انتخاب کتاب سال سپاه که سال گذشته برگزار شد 595 مقاله و کتاب از 315 پاسدار اهل قلم دریافت شد.

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه در پایان خاطرنشان کرد: در آیین اختتامیه دهمین دوره انتخاب کتاب سال سپاه از کتاب نامه پاسداران اهل قلم، کتب برگزیده دوره های گذشته رونمایی خواهد شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس