رئیس جمهور گفت: راه جبران کاهش قیمت نفت را پیش‌بینی کرده‌ایم و ایران با افزایش صادرات غیرنفتی تحت تاثیر کاهش قیمت نفت قرار نخواهد گرفت.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز در جمع مردم بوشهر اظهار کرد: سلام خود را به مردم عزیر، دلاور و مرزدار استان بوشهر تقدیم می‌کنم، محبت و بزرگواری شما از بدو ورود به فرودگاه بوشهر قدم به قدم برای من عیان بود و این نشان از پیوستگی مردم با دولت برای خدمت به این سرزمین و توسعه ایران عزیز است.

رئیس جمهور با اشاره به میلاد حضرت رسول(ص) و امام جعفر صادق(ع) اضافه کرد: ما هر چه داریم از این خاندان و سیره رسول خدا است و اخلاق، محبت، برادری، عقلانیت و حرکت در مسیر صحیح تعالی و معنویت را از دامان پر مهر پیامبر اسلام و از مکتب امام صادق(ع) داریم.

وی افزود: باید وحدت، محبت و برادری را در سراسر ایران اسلامی گسترش دهیم، همه از یک کشوریم و زیر پرچم یک نظام هستیم و پیوند با یک قانون اساسی داریم و همه ما از یک رهبری پیروی می‌کنیم و در کنار دولت و نظام جمهوری اسلامی هدف واحدی که توسعه و سربلندی ایران است را دنبال می‌کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به جسن بیمه همگانی در کشور گفت: اکنون تمام ایرانیان دارای دفترچه بیمه سلامت هستند و توانستیم به یکی از وعده‌های تبلیغاتی خود جامع عمل بپوشیم.

تحول بخش سلامت را تا رضایت کامل مردم ادامه می‌دهیم

روحانی اظهار داشت: دیروز جشن بیمه همگانی را شاهد بودیم و ملت بزرگ ایران بعد از سالیان دراز به یکی از آرزوهای خود دست یافت و آن این بود که امروز تمام ایرانیان دارای دفترچه بیمه درمانی هستند و این یکی از قول‌هایی بود که در تبلیغات انتخاباتی به مردم داده شد.

وی بیان کرد: یکی از افتخارات دولت، سلامت محور بودن است، افتخار داریم که از آغاز امسال تاکنون قدم‌های بسیار مهمی در زمینه تحول در سلامت برداشتیم و این گام‌ها را تا رضایت کامل ملت ایران ادامه می‌دهیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: دولت با کمک مردم در طول مدت حدود 1.5 سال گام‌های بسیار مهمی برای ثبات و آرامش اقتصادی، مفاومت اقتصادی و خروج از رکود و حرکت به سمت رونق اقتصادی برداشته است.

کشور در حال حرکت به سمت رونق است

روحانی افزود: آمار نشان می‌دهد که اقتصاد در بخش صنعت در هشت ماه ابتدای امسال دارای 4 درصد رشد است و مهم است که کشور بعد از هشت فصل درجا زدن در رکود و رشد منفی، امسال رشد مثبت را آغاز کرده است و ما از رکود خارج شدیم و به سمت رونق حرکت می‌‎کنیم.

وی بیان کرد: در این مسیر نخستین گامی که برداشتیم رفع تحریمی است که بر ضد ملت ایران ظالمانه وضع شده و در زندگی اقتصادی، اجتماعی مردم تاثیرگذار بوده است و با حمایت مردم و هدایت رهبری قدم‌ها را برای شکستن تحریم ادامه خواهیم داد و تمام ملت ایران خواستار پایان تحریم‌های ظالمانه علیه ملت بزرگوار ایران هستند.

وی افزود: به همه آنهایی که در مسیر تحریم ظالمانه علیه ایران قدم گذاشته‌اند و امروز نیز فکر قدم گذاشتن در این مسیر هستند اعلام می‌کنیم دوران تهدید و تحریم گذشته است.

1+5 در مذاکرات راه منطقی در پیش گیرد

رئیس جمهور تصریح کرد: هر مقدار 1+5 و مذاکره‌کنندگان در برابر ایران راه منطقی و سرعت عمل در پیش نگیرند، ضرر خواهند کرد.

روحانی خاطرنشان کرد: با منطق و استدلال و حفظ حقوق ملت بزرگوار ایران راه مذاکره و همزیستی مسالمت‌آمیز با جهان را ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به کاهش قیمت نفت یادآور شد: گرچه قیمت نفت به نصف قیمت ماه‌های قبل رسیده ولی آنهایی که کاهش قیمت نفت را طراحی کرده‌اند، پشیمان خواهند شد و این راه برای آنها قابل ادامه نیست.

عربستان و کویت بیش از ایران از کاهش قیمت نفت ضرر می‌کنند

روحانی اضافه کرد: اگر از کاهش قیمت نفت ایران ضرر می‌کند کشورهایی چون عربستان و کویت بیشتر از این ضرر خواهند کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه بودجه ایران تنها 33 درصد وابسته به نفت است، گفت: در دولت یازدهم کمترین وابستگی به نفت را داشتیم و تنها یک سوم بودجه کشور وابسته به فروش نفت است.

وی گفت: راه جبران کاهش قیمت نفت را پیش‌بینی کرده‌ایم و ایران با افزایش صادرات غیرنفتی تحت تاثیر کاهش قیمت نفت قرار نخواهد گرفت.

روحانی بیان داشت: کاهش قیمت نفت برای مدت طولانی نمی‌تواند ادامه پیدا کند و اگر تمام کارگاه‌های بخش خصوصی و دولتی هر ماه یک درصد به تولید خود اضافه کنند رشد اقتصادی کشور بالاتر از 8 درصد خواهد بود.

ارسال لایحه ایجاد منطقه آزاد بوشهر به مجلس

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه بوشهر سرزمین تولید برق اتمی و این استان مرکز تولید انرژی ایران عزیز است، اظهار کرد: ما به مردم بوشهر، به استعداد عسلویه، خارک و جای جای این استان به عنوان سرزمین توسعه و حرکت افتخار می‌کنیم.

روحانی با اشاره به اینکه در روزگاری بندر بوشهر بزرگترین بندر تجاری ایران بوده و ما باید این استان را به سابقه دیرینه خود در تجارت بازگردانیم، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید به مردم استان بوشهر قول می‌دهد که با همه قوا در خدمت مردم استان بوشهر باشد.

وی گفت: اولین تصمیم دولت برای استان بوشهر ایجاد جاده جدید خروجی برای شهر بوشهر خواهد بود و این پروژه از ابتدای سال آینده شروع می‌شود و سعی خواهیم کرد تا پایان دولت یازدهم یعنی قبل از سال 96 آن را به اتمام برسانیم.

رئیس جمهور گفت: تکمیل فاضلاب شهر بوشهر که سال‌ها در دست اقدام بوده و بخش‌های بزرگی از آن باقی مانده با اعتبار لازم در طول 4 سال اجرا و بخش اعظم آن در دولت یازدهم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تکمیل باند دوم جاده برازجان ـ گناوه و باند دوم جاده گناوه ـ دیلم از جمله تصمیمات برای استان بوشهر است، یادآور شد: وزارت نفت پنج طرح برای استان بوشهر دارد که قول داده همه آنها را عملیاتی کند.

عالی‌ترین مقام اجرایی کشور افزود: لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری بوشهر به زودی تقدیم به مجلس شورای اسلامی می‌شود و ایجاد این منطقه آزاد تجاری موجب رونق این استان خواهد شد.

روحانی خاطرنشان کرد: برای رونق و توسعه استان بوشهر از طریق بانک‌های مختلف 130 میلیارد تومان برای سرمایه در گردش و 330 میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌ها به صورت تسهیلات به بخش صنعتی استان بوشهر اختصاص خواهد یافت.

دهکده توریستی در بوشهر ایجاد می‌شود

وی از ایجاد دو دهکده توریستی در استان بوشهر خبر داد و گفت: با تخصیص اعتبار لازم اقدامات اولیه برای ساخت دو دهکده توریستی در استان بوشهر فراهم می‌شود.

روحانی اضافه کرد: در این سفر مجموعا 11 پروژه مهم تصویب و اعلام خواهد شد که مبلغ اعتبار این 11 پروژه 603 میلیارد تومان و مورد تصویب دولت است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • عثامه ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    ....فقط سعودی نزدیک 2 و کویت نزدیک یک تریلیون دلار در امریکا پول خوابوندن داخل بحران اقتصادی 2009 امریکا هم عربستان حدود یک تریلیون دلار از اوراق قرضه خودش رو در امریکا به حراج گذاشت تو هنوز نمی دونی ما عربستانی ها به پول می گیم کاغذ
  • ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    مشرق جنس تقلبی بیداد میکنه... usb خریدم ... یعنی سرعت بالاس... usb3 از بازار طالقانی اصفهان... این چه و ضعیه... سرعت فلش ها بسیار پایینه... 105 هزار تومن رفت تو فاضلاب.... چرا رسیدگی نمیشه...؟!!!
  • ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    وقتی به چین بگی یه چیزی برام بساز که سودش تقریبا خالص باشه... همین میشه....!!!
  • ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    عربستان با جمعیت 22 میلون نفری و ذخایر ارزی چند ده هزار میلیارد دلاری در آمریکا و بریتانیا و سوئیس و در آمد ارزی از 10 میلیون حاجی و صادرات بیش از 10 میلیون بشکه نفت به مشکل بر می خوره ؟ سرهنگ قالیباف درست گفت : بروید به داخل متکی شوید و از توان داخلی استفاده کنید و ظرف دو سال شیر نفت را ببندید و بر واردات کنترل شدید کنید با دو دوره مالی میشه براحتی از این توطئه به بهترین نحو خارج شد و ققنوسی از دل آتش تهدید بیرون می آید که جهانی نتواند جلویش بایستد
  • ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    پولاش صرف داعش شده تهشه
  • سید عادل میراحمدی بهنمیری ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    سلام. ایران کشور کم ابی است. به اب شیرین بیشتر از فراوردهای نفتی که موجب الودگی محیط زیست می شود برای اداره کشور نیاز داریم.با انرژی صلح امیز هسته ای تمام خاک ایران را از کم ابی خارج میکنیم. کاهش قیمت نفت اسیبی به اقتصاد مقاومتی که ابتدا به فراوردهای نفتی وابسته بود نه خود نفت ،وارد نمی کند. حسبناالله و نعم الوکیل؛نعم المولی و نعم النصیر. التماس دعا یاعلی(ع)
  • ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    "ایران با افزایش صادرات غیرنفتی تحت تاثیر کاهش قیمت نفت قرار نخواهد گرفت." عمده صادرات به اصلاح غیرنفتی ایران، محصولات پتروشیمی است که با کاهش قیمت نفت آنها نیز ارزانتر شده اند
  • MohammaD ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    داداش حوصله کن فایل انتقال بده...خخخخخخ من پورتهای یو اس بی لپم3 هستش ولی فلش نسخه3 تا حالا نداشتم حقیقتش اصلا ندیدم که بخرم!!
  • MohammD ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    نسخه3 باید25mb/sسرعت نوشتن اطلاعات داشته باشه
  • رسول ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    با سقوط آل سعود مشکلات ما حل می شود؟
  • مهدی از قم ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    اگر یکی از سکو های نفتی شما اشغال های نوکر امریکا بر هوا میبینمتون که چجوری فرار مکنید.در جنگ صدام و کویت دیدیم که دوستان کویتیتون چجوری به ما پناه اوردند.واقعا خیلی ننگ است که شما نمیتونید خودتون امنیت خودتون را برقرار کنید و امریکا باید سرپرستتان باشد
  • ناصر ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    کاش قالیباف رییس جمهور میشد کاش...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس