رئیس‌جمهوری ترکیه به شدت از حضور نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در راهپیمایی پاریس در محکومیت حمله اخیر به پایتخت فرانسه انتقاد و ناخرسندی خود را نسبت به معیارهای دوگانه کشورهای غربی در قبال تعامل با مسائل تروریستی و ربط دادن آن به مسلمانان ابراز کرد.

اردوغان:نتانیاهو دست هیتلر را در وحشی‌گری بسته است
به گزارش مشرق، پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره نوشت: رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در کنفرانس خبری مشترک با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در آنکارا در اشاره به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: چگونه ممکن است که مردی که 2500 تن را در غزه از طریق تروریسم دولتی به قتل رسانده است دست خود را در پاریس تکان دهد گویی که مردم با اشتیاق بسیار خواهان این بودند که او این کار را انجام دهد. چگونه جسارت رفتن به پاریس را به خود داده است. او اول باید در مورد کودکان و زنانی که آنها را به قتل رسانده است، صحبت کند.

وی تاکید کرد: شورای امنیت به مسوولیت‌هایی که در مقابل عربده‌کشی‌های اسرائیل برعهده دارد عمل نمی‌کند و شورای امنیت از عمل به مسوولیت‌های خود در قبال تعدادی از بحران‌ها طفره می‌رود.

رئیس‌جمهوری ترکیه با بیان اینکه باید اشغالگری‌های اسرائیل در سریعترین زمان ممکن متوقف شود، خاطرنشان کرد: بزرگترین آرزوی ترک‌ها این است که کشور مستقل فلسطین در مرزهای 1967 با پایتختی قدس شرقی تشکیل شود.

وی همچنین از معیارهای دوگانه کشورهای غربی انتقاد کرده و عنوان داشت: ما مسلمانان به هیچ‌وجه در کنار تروریسم نبوده‌ایم و در کشتارهای دسته‌جمعی مشارکت نکرده‌ایم. نژادپرستی و اظهارات انزجارآمیز و اسلام‌هراسی در پشت این کشته‌ها قرار دارد.

اردوغان در مورد سناریو و بازی‌ای که علیه جهان اسلام صورت می‌گیرد، سخن گفته و بر لزوم آگاهی نسبت به این امر تاکید کرد.

وی افزود: حملاتی که به کشته شدن 17 تن در فرانسه انجامید، شکست و ناکامی نیروهای امنیتی فرانسه است چراکه افراد مظنون اخیراً در حبس بودند.

اردوغان گفت: شهروندان فرانسوی دست به چنین کشتارهایی می‌زنند و این مسلمانان هستند که بهای این امر را می‌پردازند. این مساله مفاهیم عمیقی را به همراه دارد. آیا دستگاه اطلاعات آنها کسانی که از زندان خارج می‌شود، زیر نظر قرار نمی‌دهد؟

رئیس جمهوری ترکیه با انتقاد شدید از بنیامین نتانیاهو برای حضور در راهپیمایی میلیونی پاریس گفت: چطور فردی که دست هیتلر را در وحشی‌گری بسته است و عاملان قتل عام 2500 فلسطینی است، جرات کرده در چنین مراسمی شرکت کند؟

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز دوشنبه با انتقاد از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: او چطور جرات کرده در راهپیمایی همبستگی علیه ترور در پاریس شرکت کند در حالی که "تروریسم" دولتی علیه فلسطینی‌ها به راه انداخته است.

رئیس جمهوری ترکیه گفت: اصلا نمی‌توانم درک کنم که چطور او (نتانیاهو) جرات کرد به آنجا برود در حالی که شمار کودکان و زنان فلسطینی که قتل عام کره‌ است از حسابش خارج شده است.

اردوغان گفت: نتانیاهو حق نداشت که پس از کشتن حدود 2500 فلسطینی که عمدتا غیرنظامی بودند، در راهپیمایی شرکت کند. شما چطور می‌توانید شاهد حضور چنین فردی باشید که 2500 تن را قتل عام کرده است و او بیاید آنجا دست تکان دهد؟ او آن چنان دست تکان می‌داد که گویی مردم منتظر بودند، بیاید! رئیس جمهوری ترکیه که همواره حامی مردم فلسطین بوده است، پیشتر در انتقادی گفته بود که نتانیاهو دست هیتلر را در قتل عم بسته است در سال 2009 نیز اردوغان پس از جر و بحث با شیمون پرز، رئیس وقت رژیم صهیونیستی در نشست اقتصاد جهانی، جلسه را ترک کرد.

اردوغان در ادامه سخنانش گفت: ترکیه همواره مقابل اقدامات اسرائیل مقاومت خواهد کرد چرا که آن‌ها قانون را به رسمیت نمی‌شناسند.

رسانه‌های فرانسوی پیش از برگزاری راهپیمایی روز یکشنبه گزارش دادند که فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه از نتانیاهو خواسته است که در راهپیمایی نباشد اما او قبول نکرده است؛ ادعایی که اسرائیل نمی‌پذیرد.

در همین حال محمود عباس در این کنفرانس خبری خاطرنشان کرد: اسرائیل یک طرح سیستم‌مندی را برای تغییر هویت قدس دنبال می‌کند تا درگیری‌های سیاسی را به درگیری‌های دینی تبدیل کند.

وی افزود: دولت اسرائیل مصمم است تا هویت قدس را تغییر دهد و این کار را از طریق اعمال فشار بر مردم انجام می‌دهد.

عباس با هشدار نسبت به طرح‌ها برای تغییر اوضاع کنونی در قدس نسبت به اینکه درگیری‌های سیاسی میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها به درگیری دینی تبدیل شود که منطقه را به خشونتی بکشاند که عاقبت خوبی ندارد، هشدار داد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عباس ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    جوگیر نشو بابا. خودت که حامی داعش هستی.
  • بصیرت ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    خواهشن شما دیگه خفه شو !!!!
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    دیگ به دیگ میگه روت سیاه
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    تو اول برو گندی که تو عراق و سوریه زدی رو جم کن بعد بیا گنده گویی کن
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    زکی یک کلمه هم از مادر عروس بشنوید.
  • اردلان ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    یک مشت تروریست همدیگر دست انداختن که بیشتر جنایت کرده
  • ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    اینها همه اش فیلمشونه! اردوغان و ترکیه در آغوش صهیونیستها هستند! اردوغان تنها رییس جمهور دنیاست که اجازه دارد برای کسب محبوبیت در کشورهای اسلامی هرچقدر فحش میخواهد به اسرائیل بدهد. باهاش کاری ندارند.
  • جواد ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    اینا را داره میگه که داره میاد ایرن یه کم تحویلش بگیرند آخه به زودی قراره بیاد ایران حالا میخاد یه کم بازار گرمی کنه
  • ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    دوست گرامی .. شما گویا بنا به مشروباتی که مصرف میکنی مواضعت عوض میشه. مردک ملعون سوریه رو به جایی کشوندی که جبهه النصره با تانک باید به مردم حمله کنه! داعش با موشک تاو و ضد تانک بیفته به جون ارتش رسمی یک کشور دیگه! تف به این ریاکاری تو که اگه اون حرومزاده صهیونیست 2500 نفرو تو سال قبل کشت تو هم جنایت کمتری از اون انجام ندادی و سوریه رو به نابودی کشوندی و می کشونی ...
  • ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    اینها همه اش فیلمشونه! اردوغان و ترکیه در آغوش صهیونیستها هستند! اردوغان تنها رییس جمهور دنیاست که اجازه دارد برای کسب محبوبیت در کشورهای اسلامی هرچقدر فحش میخواهد به اسرائیل بدهد. باهاش کاری ندارند.
  • انقلابي ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    جناب دوغان به توهم نميشه اعتماد كرد جنايتهاي تو كمتراز جنايت نتانياهوي كثيف نيست لااقل نتانياهو ميگه من يهوديم تو كه دم ازاسلام مي زني ولي بزرگترين دشمن مسلمانان هستي تو بخاطر خود نمائيت حاضري به هر كاري دست بزني به فكر اسلام نيستي تمام آدم كشهاي تروريست روجمع كرده به سوريه وعراق كه مردم مسلمان اين كشورهارو بطور نامردي مي كشند
  • حسن ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    دیگه کم کم دیدن چهره اردوغان داره حالمو بهم میزنه .... از این مردک متنفرررررررررررررررم! شماها چی ...؟!
  • ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    فقط ... می زنه نفت ملت عراقو که توسط داعش جنایتکار استخراج میشه رو کی به اسرائیل می فروشه
  • ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    گل گفتی, دیگ به دیگ میگه روت سیاه.
  • ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    دوغان رو خوب اومدی :D قابل توجه دوستان آذری
  • محمدمهدی ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    اردوغان و نتانیاهو و هیتلر دست همدیگرو تو جنایت بستن!!!
  • محمد علی ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    0 0
    این مردک چرا در جنگ اخیر غزه اعلام حمایت از آرمان مردم فلسطین نکرد یقینا این کفتار خون آشام دست کمی از سران رژیم سفاک صهیونیستی ندارد و خود داخل در ملغمه ی جنایات این گرگان زمانه هستند.چقدر ایادی داعش زن و کودک سوری و عراقی را با حمایت لجستیکی و امنیتی ترکیه به فجیعترین شکل ممکن به خاک و خون و ذبح کشیدند.لعنت الهی و نفرین قدسیان بر تو سفاکی که دم و بازدمت نجس و سمی است.
  • ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    0 0
    شما حرف نزن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس