کد خبر 379676
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱

یک مرکز آمریکایی در گزارشی تاکید کرد به طور متوسط ارزش دارایی کل یک نماینده کنگره آمریکا، ‌۱۸ برابر ارزش دارایی یک شهروند معمولی در این کشور است.

به گزارش مشرق، یافته‌های یک مرکز آمریکایی درباره میزان ثروت نمایندگان کنگره، ‌از 18 برابر بودن متوسط دارایی‌های یک نماینده در قیاس با شهروندان عادی حکایت دارد.

«مرکز سیاست پاسخگو»(CPR) در آمریکا روز دوشنبه گزارشی درباره میزان داراییهای نمایندگان کنگره آمریکا را منتشر کرد که بر میلیونر بودن اکثر نمایندگان و اختلاف فاحش درآمدی بین آنها با شهروندان عادی تاکید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در گزارش مذکور آمده است: « به طور متوسط ارزش دارایی کل یک نماینده کنگره آمریکا در سال 2013 مبلغ 1029505 میلیون دلار بوده که این مبلغ ‌18  برابر ارزش دارایی متوسط یک شهروند معمولی است».

همچنین در گزارش که با تکیه بر اطلاعات جمع آوری شده از داده های واگذار شده خود نمایندگان به کنگره منتشر شده، تاکید می‌شود: «بار دیگر، ‌اکثریت اعضای کنگره آمریکا میلیونر هستند و از میان ۵۳۳ عضو کنونی کنگره، ۲۷۱ تن آنها میلیونر هستند».

بر اساس آمارهای موجود، میزان متوسط دارایی یک عضو مجلس نمایندگان آمریکا، ۸۴۳۵۰۷ هزار دلار و این میزان برای عضو مجلس سنا، ۲۷۹۴۵۱۸ میلیون دلار ثبت شده است.

در گزارش این مرکز آمریکایی تصریح می‌شود که «دارل ایسا» عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان با ۴۵۰ میلیون دلار بیشترین دارایی ثبت شده را از آن خود کرده است. بر اساس گزارش مذکور اغلب دارایی نمایندگان به حوزه املاک و سرمایه‌گذاری برمی‌گردد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    نظام سرمایه داری که می گند اینه! بهتره بگیم سرمایه سالاری به اسم دموکراسی. خدا روزی را نیاورد که ما هم بسمت اینها بریم، هرکس پولدارتره و تبلیغات بیشتری می تواند بکند رأی بیستری می آورد.
  • ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    کجایی دادا از اونا جلو هم زدیم به جای 18 برابر 180 برابره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس