کد خبر 379228
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۶

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور با اشاره به اینکه ثبت نام سهام عدالت کارگران ساختمانی و فصلی ادامه دارد گفت: تا زمانی که تعداد سهام‌داران قطعی و زیرساخت‌ها مهیا نشود، شرایط برای آزاد سازی سهام عدالت مهیا نیست.

به گزارش مشرق، داریوش پاک‌بین درباره روند آزاد سازی سهام عدالت گفت:در حال حاضر شرایط برای آزاد سازی سهام مهیا نیست. سازمان خصوصی سازی باید قیمت سهام را مشخص می‌کرد،قراردادهای باز را می‌بست که تا کنون در این زمینه هیچ اقدامی انجام نشده است.

پاک‌بین بیان کرد: تا زمانی تعداد سهام‌داران قطعی نشود، قراردادهای باز بسته نشود و سیستم نرم افزاری سازمان خصوصی سازی اصلاح نشود به راحتی نمی‌توان روند آزاد سازی سهام عدالت را فراهم کرد. وی ادامه داد: کانون شرکت های سرمایه گذاری به نمایندگی از شرکت های سرمایه گذاری از اعضای هیئت مدیره سه بانک خصوصی شده و روسای مجامع آنها شکایت کرده و این شکایت نامه را به مراجع قضایی ارائه کرده است و اکنون در حال بررسی است و ترجیح می‌دهم تا کنون صحبت نکنم.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشوربا اشاره به اینکه ثبت نام سهام عدالت کارگران ساختمانی و فصلی ادامه دار است گفت: مالکیت سهام طبق قانون بر عهده شرکت‌های سرمایه گذاری است. شرکت‌ها به نمایندگی از مردم تنها مدیریت می‌کنند وگرنه سهام متعلق به مردم است. البته طبق اصل ۴۴ بعد از واگذاری مسئولیت بر عهده مردم است.قبل از آن مالیات بر عهده شرکت‌های سرمایه گذاری استانی است. ما وظیفه حمایت از مردم نسبت به سهام مردم را داریم.

پاک‌بین تشریح کرد: از دهک‌های شش گانه‌ای که تاکنون سهام عدالت گرفته‌اند به هر دلیلی از جمله فرزند‌دار شدن و ازدواج کردن گروهی جا مانده‌اند که دولت یا سازمان خصوصی سازی باید تمهیداتی ایجاد کند تا این گروه بتوانند ثبت نام کنند. وی افزود: بررسی دهک‌ها به دلیل وسیع بودن طرح دچار مشکل بود و علاوه بر اینکه تعدادی از افراد پس از ثبت نام صاحب فرزند شده‌اند،گروهی حدود ۱۰درصد مانند ملوانان، رانندگان، وانت‌بارها و ... جا مانده‌اند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور گفت: از ابتدا قرار بود این طرح در یک یا دو سال تکمیل شود در حال حاضر حدود شش سال است که ادامه دارد و امیدواریم تمهیداتی ایجاد شود تا همه‌ی اقشاری‌ که جزو این دهک‌ها محسوب می‌شوند بتوانند ثبت نام کنند تا این طرح تکمیل و خرید و فروش آن آزاد شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    نمیخوان سود سهام بدن ؟ الان چند ساله سودشو ندادن فقط یه بار دادن
  • بهمن ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    حدود 5ساله ثبت نام کردم 3ساله برگه سهام گرفتم از سود و نوع سهام هیچ خبری نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس