کد خبر 379135
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲

بغداد ساختمان در نظر گرفته شده برای سفارت عربستان را در اختیار هیأت سعودی قرار داد و قرار است تا 2 ماه دیگر فعالیت این سفارتخانه آغاز شود.

به گزارش مشرق، دولت عراق امروز (یکشنبه) اعلام کرد که یک هیأت سعودی، ساختمان سفارت ریاض را در بغداد تحویل گرفتند.

«بهاء الاعرجی» معاون نخست‌وزیر عراق در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الاوسط» گفت: دولت عراق ساختمانی را که برای سفارتخانه عربستان در نظر گرفته بود به هیات سعودی تحویل داده است. این ساختمان نیز در منطقه امنیتی «خضراء» بغداد قرار دارد. یک ساختمان نیز برای اسکان کارمندان این سفارتخانه در نظر گرفته شده است و اکنون باید تنها عربستان تعمیرات و تغییرات مورد نظر خود را در این ساختمان اعمال کند.

وی افزود: دولت عراق تمام امکانات لازم را در اختیار هیأت وزارت خارجه عربستان که بر بازگشایی سفارتخانه این کشور در بغداد نظر دارد، قرار داده است. در همین راستا نیز این سفارتخانه طی 2 ماه آینده فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

الاعرجی گفت: با همه احنرامی که برای سایر کشورها قائلم باید بگویم که سفارتخانه عربستان زمانی که باز و فعالیتش آغاز شود مانند سایر سفارتخانه‌ها نخواهد بود و دلیل آن جایگاه ارزشمند عربی و اسلامی عربستان است.

روابط عربستان و عراق از سال 1990 پس از حمله صدام حسین به کویت و عربستان قطع شد و از آن زمان تاکنون روابط دیپلماتیک میان دو کشور حتی پس از سرنگونی رژیم صدام هم احیا نشد.

طی ماه گذشته پس از دیدار فواد معصوم رئیس جمهور عراق با مقامات ارشد عربستانی در ریاض صحبت‌های اولیه برای بازگشایی سفارت عربستان در عراق انجام گرفت. چندی پیش یک هیأت سعودی برای انجام مقدمات لازم در همین راستا به بغداد رفت. همچنین قرار است به زودی سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان به عراق سفر کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    نباید آل زبیر را در عراق مجددا جا داد
  • حسن ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    برادرای شیعه عراقی ما باید خیلی هوشیار باشند.. تمام فتنه های خاورمیانه ابتدا از یهود و سپس باکمک آمریکا توسط عربستان اجرا میشه ... فک نمیکنم بازگشایی سفارت عربستان در عراق به نفع عراق باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس