کد خبر 378918
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۹

داعش پس از عراق و سوریه سعی دارد نفوذ خود در کشورهایی مانند یمن و الجزایر را گسترش دهد، این در حالی است که با توجه با آمار و ارقام اعلام شده پنتاگون درباره تعداد حمله ائتلاف آمریکا به داعش، می‌بایستی جلوی تحرکات آن گرفته می‌شد.

به گزارش مشرق، بنا به گزارش منابع رسانه‌ای یمن، این کشور با توجه به نا‌آرامی آن، مکان امن و محیط مناسبی برای به جولان عناصر تکفیری داعش است.

گسترش نفوذ داعش در حالی صورت می‌گیرد که وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که ائتلاف آمریکا در حمله خود به داعش سه هزار هدف را ویران و حدود 1600 حمله هوایی انجام داده است.

داعش پس از سوریه و عراق توانست حضور خود در یمن را افزایش دهد و منابع رسانه‌ای یمن نیز گزارش دادند که به نظر می‌رسد با توجه به ناامنی در یمن و عدم درگیری با القاعده، این کشور پناهگاه امن و محل مناسبی برای به استفاده از عنایر تروریستی داعش باشد.

یمن تنها کشوری نیست که داعش سعی در اشغال آن را دارد. این گروه تکفیری در نوامبر سال گذشته میلادی اعلام کرده بود که به کشورهای جدید از جمله الجزایر، لیبی، مصر و یمن نیز لشکرکشی خواهد کرد.

این گروه تروریستی بویژه پس از ادامه حملات ارتش الجزایر علیه گروهک تروریستی «جند الخلافه» که مسئولیت ربودن و قتل گردشگر فرانسوی «ارفیه گوردیل» در سپتامبر گذشته را به عهده گرفته بود، در صدد است تا در الجزایر نیز حضور خود را تقویت کند. سرویس امنیتی الجزایر ماه گذشته میلادی اعلام کرد که نیروهای امنیتی ویژه سرکرده جند الخلافه گروهک جداشده از القاعده را از پای درآورد.

در لیبی نیز داعش عملیات قتل سربازان لیبیایی و حامیان ارتش لیبی را بر عهده گرفت. منابع رسانه ای گزارش دادند که حدود سه هزار فرد مسلح که بیشتر آنها لیبیایی هستند، در شهر درنه حضور دارند و آمادگی خود برای پیوستن به داعش را اعلام کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمید ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    باور نکنید دروغه ، چشم بندی هست.میخوان مردم رو بترسونن.اینا هم مثل فیلم جدید لو رفته از داعش هست که به دست سوریه ای ها افتاده. فیلمی که تعدادی آدم رو کنار هم خوابونده بودن بعد تیربارونشون میکنند ولی بعدش همشون بلند میشن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس