کد خبر 378907
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۹

تلاش‌های ۱۵ ساعته و طاقت فرسای نجاتگران جمعیت هلال احمر و اورژانس هوایی آذربایجان شرقی برای زنده ماندن مادرباردار روستایی در ورزقان به ثمر نشست.

به گزارش مشرق، نجاتگران  تیم تخصصی امداد ونجات کوهستان جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی  طی یک عملیات 15 ساعته امدادی سخت و نفسگیر موفق شدند مادر بارداری را در روستای برزین از خطر حتمی نجات دهند.

سیدعلی سیدی مسئول تیم تخصصی امداد ونجات کوهستان جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی  گفت: روز گذشته جمعه 19 دی‌ماه حوالی ساعت ساعت 20:30 از طریق شبکه بهداشت ورزقان  با جمعیت هلال احمر ورزقان تماس و خبر از وضعیت نامساعد مادر بارداری در روستای دور افتاده ورزقان به نام " برزین" دادند.

وی گفت:‌ با توجه به تاریکی هوا امکان پرواز برای بالگرد میسر نبوده و از طرفی به علت مسدود بودن راه روستا در اثر برف و کولاک و صعب العبور بودن راه ، امدادرسانی زمینی هم  با مشکل مواجه بود که برابر درخواست جمعیت هلال احمر شهرستان ورزقان  و هماهنگی اتاق " eoc " مرکز کنترل و هماهنگی عملیات‌های امدادی جمعیت هلال احمر استان " تیم تخصصی امداد ونجات کوهستان استان در قالب 2 تیم عملیاتی با بهره‌گیری از  2 دستگاه  خودروی کمک‌دار و دستگاه خودروی عملیاتی  آرگو  تبریز را به مقصد ورزقان ترک کردیم.

سیدی افزود: با توجه به تجارب قبلی دو نفر خانم امدادگر که تخصص یکی مامایی و دیگری نجاتگر کوهستان بود  اکیب را همراهی می‌کرد.

مسئول تیم تخصصی امداد ونجات کوهستان جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به بررسی راه‌های منتهی به روستای برزین از توابع ورزقان متوجه شدیم که سهل الوصول ترین راه محور فرعی از طرف شهر اهر است که در تاریکی شب و برودت بسیار پایین در ارتفاعات صعب العبور وجنگلی ادامه مسیر داده و حوالی ساعت 3 بامداد امروز به روستای سراجلو 15 کیلومتری روستای برزین  رسیدیم.

سیدعلی سیدی خاطرنشان کرد: از روستای سراجلو به بعد دیگر ادامه مسیر با خودروهای کمکدار هم مقدور نبود با توجه به تماس از روستا و اعلام وضعیت نامساعد مادرباردار بناچار خودروی آرگو را با 2 نفر خانم ماما و نجاتگر و 2 نفر از اعضای تیم به طرف روستای برزین رهسپار کردیم.

سیدی تصریح کرد: خودرو آرگو بعد از طی مسیر15 کیلومتری در میان برف و کولاک شدید حوالی ساعت 5 بامداد امروز، به برزین رسیده  و اعضای تیم  مشاهده می‌کنند که نوزاد به دنیا آمده که بلافاصله ماما اقدام به انجام کمک‌های پزشکی لازم برای سلامت و زنده ماندن  نوزاد  می‌کند.

مسئول تیم تخصصی امداد و نجات کوهستان گفت: به علت وضعیت وخیم مادر، نجاتگران اقدام به سرم تراپی و تزریقات لازم تحت نظر ماما کرده و نسبت به کنترل علائم حیاتی  مادر تا آمدن بالگرد اورژانس اقدام می‌کنند.

سیدی  گفت: صبح امروز حوالی ساعت 9:30 بالگرد اورژانس برای انقال مادر و نوزاد به محل مراجعه و در نزدیکی روستای برزین توسط نجاتگران با جانمایی پد، به زمین می‌نشیند که نجاتگران با آرگو اقدام به انتقال  مادر و فرزند به بالگرد کرده  و از آنجا به بیمارستان طالقانی تبریز انتقال داده می شود.

به میمنت یوم میلاد پیامبر اسلام پدر و مادر این پسر نام نوزاد خودرا محمد گذاشته‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    دمشون گرم یه بچه ی ناز به ایران عزیز اضافه شد
  • طالب حقیقت ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    مرحبا و حبّذا
  • ناشناس ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    خدا خيرتون بده . اجرتون با خدا
  • علی ازمشهد ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    خالی نبند.عکسی که دیده شدحداقل ششماهشه
  • ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    آفرین
  • ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    آبرو هرچی زنه برده حداقل توهواگرمی بزا که جلو ملت توبوق وکرنا نکنن
  • محمد ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    داداش بچه ترکهای روستا وقتی به دنیا میان 6 برابر نوزادان یک روزه بچه شهریاست
  • ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    علی جان مگه انسان نیستی که تا حالا بچه ندیده باشی که فرق بین یک روزه با شش ماهه را نمی دونی
  • ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    آبرو هرچی زنه برده؟!! چرا اونوقت؟
  • امیر تبریز اوغلی ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    بچه اذربایجان
  • رضا ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    نمیشه مشابه همین تجهیزات با کادر پزشکی برای همیشه در این شهر حضور داشته باشن؟ بین راه اگه خطری پیش میومد چی؟ پس لطفا به مناطق محروم بیشتر رسیدگی کنند که 15 ساعت داستان ننویسید
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    اشتباهی منفی زدم
  • علی ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    ترا خدا وضع خونه زندگیشونو نگاه کنید ! یاد کتاب تعلیمات اجتماعی سوم دبستان افتادم
  • رمضان ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    دلم درد گرفت از اینهمه نداری در این قرن پیشرفته . مردم فیلم الیورتویست از این پیشرفته تر بود
  • حسین ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    عزیزم ، آقا رضا! شما ظاهرا با جغرافیای ایران آشنایی زیادی نداری. ایران کشوری است که از دو بخش تشکیل شده است. یک بخش اساسی ، بنیادین و اصلی به نام تهران که پایین تخت است و در شمال آن ( مثلا در محله "شمر" این شهر) "مردم" ایران زندگی می کنند. بخش دوم کشور ایران که بخشی فرعی ، جزئی و فرعی است برا آن اصل که اسمش "شهرستان ها" است و در آن "بقیه مردم" ایران زندگی می کنند. این نوع پراکندگی و چینش آدمیان در یک سرزمین ، میان علمای این علم یعنی جغرافیا تحت عنوان "جغرافیای سلطنت" مشهور است. بی دلیل نیست که شما در آگهی های مندرج در روزنامه ها و ای بسا همین سایت خبری می خوانی که فلان شرکت مثلا برای گسترش خود در "تهران و شهرستان ها" دنبال دفتر و مرکز پخش می گردد. متاسفانه انقلاب توانست تنها محمد رضای ملعون را از این کشور بیرون کند و رژیم سیاسی او را ساقط نماید که کار بسیار بزرگی بود. بعد از انقلاب هم خیلی وضع "شهرستان ها" بهتر شده است و با قبل از انقلاب اساسا قابل مقایسه نیست. لیکن ذهنیت اشراف سالاری و مرام اجتماعی اشرافی مسلکی و به تبع آن "جغرافیای سلطنت" چه در فرهنگ و چه در اقتصاد کشور ایران تقریبا دست نخورده باقی مانده است. به عبارت دیگر ، بواسطه انقلاب شاه رفت ، مرد و به درک واصل شد ، اما ذهنیت "شاه زده" و نظم اجتماعی اشراف مدار هنوز میان ما مردم ایران تقریبا دست نخورده باقی مانده است. شاه رفت ولی شاهنشاهی هنوز باقی است. این دومی را هم نمی شود با زور بازو و بصورت مکانیکی به نظم اجتماعی اسلامی تغییر داد. زدودن روسوبات چندین قرن شاهنشاهی از ذهنیت عمومی و نظم اجتماعی نیاز به کار فرهنگی مستمر و شاق دارد. جنسی نیست که توی آب بگذارند تا با سه دست آبکشیدن تطهیر پیدا کند. خیلی باید کار کرد ، کار فرهنگی اصولی و آنهم خیلی نفسگیر ، طولانی ، باحوصله و دقت و روی حساب و کتاب. آخرش هم خود خدا باید بخواهد والا همه اینها فقط یک بخش کوچک مقدورات ما بندگان او می باشد و اراده الهی است که تعیین کننده نهایی است. التماس دعا
  • ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    خداست (جل جلاله) كه حيات و ممات دست اوست ولاغير...الحمدلله الذي احيانا بعد ما اماتنا و اليه النشور، الحمدلله الذي ردّ علينا روحنا لنحمده و نعبده
  • سارا ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    چه پسر قشنگی. انشالله که به یمن روز تولدش, سالم و موفق باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس