کد خبر 378898
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۷

سردبیر روزنامه فلسطینی " الاستقلال" درباره ادامه تکیه و اعتماد طرف فلسطینی به جامعه بین الملل برای حل و فصل قضیه فلسطین هشدار داد.

به گزارش مشرق، " خالد صادق " روز شنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم، گفت: تکیه به جامعه بین الملل در نوع خود، یک مشکل است، زیرا جامعه بین الملل ، در طول سال های گذشته، هیچ اقدامی را برای فلسطینی ها انجام نداده است.

صادق افزود: گفتگو و توافقنامه هایی که امضا شده و قطعنامه های شورای امنیت ، همه درحد یک توافق مانده است و جامعه بین الملل و موسسات بین المللی یا سازمان های حقوق بشر هیچ اقدامی را برای فلسطینی ها انجام نداده اند.

وی گفت: " تشکیلات خودگردان فلسطین به خوبی می داند مسیری که درآن حرکت کرده است، یعنی مسیر " راه کار سازش " یک دایره بسته بوده است که حرکت درآن هیچ فایده ای ندارد و این تشکیلات هرگز نخواهد توانست راهکاری را بر اسراییل تحمیل کند؛ و از آنجایی که راهکار جایگزینی را مد نظر ندارد، نمی خواهد این راه حل را کنار بگذارد.

سردبیر روزنامه الاستقلال ادامه داد، گروه های مقاومت فلسطینی بارها اعلام کرده اند که تشکیلات خودگردان فلسطین باید راهکارهای متعددی را مدنظر داشته باشد، نه اینکه فقط به یک راهکار متکی باشد زیرا رژیم اشغالگر اسراییل، به اصطلاح " روند سازش " را به طور کامل نادیده گرفته و طی سال های مدید از عمل به تعهدات خود سرباز زده است ، این درحالیست که تشکیلات خودگردان فلسطین با طرف اسراییل مذاکره کرده ولی دراین مذاکرات به هیچ دستاوردی که به نفع فلسطینی ها باشد ،دست نیافته است.

صادق همچنین گفت: اوضاع دو طرف فلسطینی و اسراییلی روز به روز پیچیده تر می شود و تشکیلات خودگردان فلسطین همچنان به عقب نشینی از مواضع خود ادامه می دهد و فقط راهکار مراجعه به جامعه بین الملل و موسسات بین المللی برای طرف فلسطینی باقی مانده است که آن هم نتیجه ای دربرنخواهد داشت.

وی افزود: به گفته محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، رجوع به شورای امنیت سازمان ملل پس از ناامیدی وی از هر گونه تلاش برای دستیابی به راه حل برای قضیه فلسطین صورت گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس