نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای با هاآرتص از سیاستهای فعلی کابینه این رژیم به ویژه بنیامین نتانیاهو به شدت انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، ایهود باراک نخست‌وزیر و وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی پس از گذشت دو سال دوری از عرصه سیاست در مصاحبه‌ای با روزنامه هاآرتص به زمان و فرصتهایی اشاره کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم در سال‌های بین 2009 تا 2013 که باراک به عنوان وزیر جنگ حضور داشته از دست داده است.

باراک که از سال 1999 تا 2001 به عنوان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شناخته می‌شد در این مصاحبه بازگشت خود به عرصه قدرت را رد نکرد. وی در ادامه این مصاحبه تاکید کرد بنیامین نتانیاهو با سیاستهایی که پیش گرفته است این رژیم را به سوی بدبختی سوق خواهد داد.

در آستانه انتخابات آتی در اراضی اشغالی رقبای نتانیاهو با تکیه بر سیاستهای نادرست نخست‌وزیر فعلی این رژیم به انتقاد شدید از وی پرداخته‌اند. آویدگور لیبرمن یکی از مقاماتی بود که با انتقاد از سیاستهای نتانیاهو اذعان کرد نگرش فعلی بنیامین نتانیاهو درباره تنش با فلسطین با شکست مواجه شده و درصورت عدم اتخاذ رویکردی دیگر این رژیم ممکن است با یک سونامی سیاسی مواجه شود. وی در کنفرانسی در دانشگاه‌ تل‌آویو گفت که عدم توافق میان اسرائیل و فلسطین می‌تواند باعث تاثیر منفی بسیار شدید بر روابط اسرائیل با کشورهای اروپایی شود و آسیب جدی بر اقتصاد اسرائیل وارد کند.

شیمون پرز رئیس سابق رژیم صهیونیستی پیش از این در سخنانی از سیاست های مالی و اقتصادی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم انتقاد کرد و گفت: نتانیاهو باید بداند از طریق سخنرانی نمی تواند کودکان گرسنه و افراد سالخورده فقیر را سیر کند.

درپی انتشار گزارش اقتصادی مرکز تائوب در اسرائیل و مشخص شدن وضعیت نابسامان بیش از 1.6 میلیون شهرک‌نشین، اسحاق هرزوگ، رهبر حزب کار نیز با انتقاد شدید از سیاستهای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم وی را مسئول وضعیت بد اقتصادی اسرائیل دانست. هرزوگ درهمین ارتباط گفته بود:  گزارش مرکز تائوب یک کارت قرمز برای نتانیاهو بود که باعث قرار گرفتن اسرائیل در این وضعیت نامناسب شده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس