کد خبر 378373
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۵

معترضان خشمگین در کابل علام کردند، حکومت افغانستان نباید اجازه دهد که پدر معنوی طالبان وارد این کشور شود.

به گزارش مشرق، ده‌ها تن از فعالان جامعه مدنی افغانستان روز پنجشنبه در محکومیت به سفر مولانا فضل الرحمان، رئیس جمعیت علمای اهل سنت پاکستان (شاخه فضل) به افغانستان دست به تظاهرات زدند.

قرار بود امروز سران احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان وارد افغانستان شوند که ملا فضل الرحمان نیز در ترکیب این هیئت پاکستانی می‌باشد.

معترضان خشمگین در کابل که تصاویر ملا فضل الرحمان را به آتش کشیدند اعلام کردند، ملا فضل الرحمان پدر معنوی طالبان است و حکومت افغانستان نباید اجازه دهد که ملا فضل الرحمان وارد این کشور شود.

معترضان اعلام کردند: «از طالبان جنایت از فضل‌الرحمان حمایت؛ ملا فضل‌الرحمان قاتل است، فضل‌الرحمان دشمن دین و خداست و راه بهشت در افغانستان نیست».

این معترضان با صدور قطعنامه‌ای گفتند: حضور ملا فضل الرحمان، بی‌حرمتی به خاک‌ ما و بی‌عزتی در برابر مردم است. پذیرایی او (ملا فضل الرحمان) احترام به دشمنی‌ست که هیچ مرزی را برای ریزاندن خون مردم افغانستان قایل نیست.

کابران افغان در شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک نیز درمورد سفر ملا فضل الرحمان در افغانستان شدیداً انتقاد کرده‌اند.

منابع خبری افغانستان گزارش داده‌اند، که رهبر جمعیت علمای پاکستان در دیدار با اشرف غنی رئیس جمهور در اسلام آباد گفته بود، جنگ در افغانستان جایز است، تا زمانیکه نیروهای خارجی در افغانستان باشند این کشور به ثبات نخواهد رسید.

از سوی دیگر، نظیف الله سالارزی، سخنگوی رییس جمهور افغانستان گفت، سران احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان به دعوت رسمی آقای اشرف غنی صورت می‌گیرد.

سالارزی افزود، این هیئت پاکستانی به هدف بهبود روابط کابل- اسلام آباد و گفتگو در مورد چگونگی مبارزه با تروریسم به کابل می‌آیند.
منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس