کد خبر 378009
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴

مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران در خصوص شمارش تعداد موش‌های شهر تهران گفت: بر اساس یک فرمول علمی تعداد موش‌های شهر را برآورد کرده‌ایم.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، رضا قدیمی مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران، افزود: ابتدا تعدادی موش را زنده‌گیری و بر روی گوش‌های آنها علامت‌گذاری کردیم و دوباره آنها را در محیط رها کردیم. هفته بعد 10 موش دیگر گرفتیم و دوباره علامت‌گذاری کردیم.

وی ادامه داد: امکان داشت که در آن هفته چند موش علامت‌زده نیز دوباره یافت شود. 6 ماه کار را ادامه دادیم تا رقم موش‌ها در آید.

وی با بیان اینکه در مورد موش‌ها زنده‌گیری صورت گرفته است گفت: موش‌ها را نمی‌توانستیم داغ بگذاریم به همین دلیل در گوش‌های ‌آنها علامت‌گذاری صورت گرفت.

به گفته قدیمی در 123 ناحیه در مدت 6 ماه این کار و سپس در فرمول خاص خود اعداد و ارقام را قرار دادیم.

وی در ادامه گفت: یک مؤسسه علمی تحقیقاتی در این خصوص مطالعات لازم را انجام داده است.

مدیر عامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران ادامه داد: حتی لاشه موش‌هایی که به دست می‌آوردیم اگر علامت‌گذاری شده بودند هم جزو آمار محسوب می‌شدند.

وی با بیان اینکه تعداد موش در تهران کم شده است گفت: هزار نقطه را مشخص کردیم که نقاط عملیاتی در آنجا انجام شد.

به گفته قدیمی جمعیت موش‌ها به صفر نمی‌رسد چون موش بخشی از اکوسیستم است.

مدیر عامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران با بیان اینکه سم‌های ایتالیایی در کاهش موش بسیار تأثیرگذار بوده‌اند گفت: برای از بین بردن موش از روش تلفیقی استفاده کرده‌ایم.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    به روشتون ادامه بدید همچنان...
  • ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    موش میخواید بشمارید بیاید تو کوچه پس کوچه های ناحیه1منطقه10

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس