گروه‌های تروریستی بر روی تحریک گروهک‌های خفته در طرابلس و عکار حساب کرده‌اند. این در حالی است که گروهک‌های مذکور ضربات سختی را از ارتش و دستگاه‌های امنیتی لبنان دریافت کردند.

هفت هدف تروریست‌های سوریه از استقرار در مرز لبنان
گروه بین‌الملل مشرق - عرصه میدانی سوریه و تحرکات نظامی گروه‌های تروریستی در روزهای اخیر متوجه منطقه قلمون در مرزهای سوریه با لبنان شده است، روزنامه لبنانی الجمهوریة در گزارشی اهداف تروریست‌ها در مورد اشغال شهرها و روستاهای نزدیک به مرزهای لبنان را بررسی کرده است.

اول: روند گزارش‌های اطلاعاتی خارجی نشان می‌دهد که گروه‌های مسلح داعش و جبهه النصره در مرزهای شرقی لبنان ضعیف هستند و قدرت و منابع انسانی و آذوقه کافی در اختیار ندارند، این موضوع باعث شده که آن‌ها نتوانند هیچ حمله نظامی گسترده‌ای را مانند سناریوی عراق در لبنان انجام دهند.

دوم: عناصر مسلح در منطقه قلمون سوریه از دستیابی به کمک‌ها و حمایت‌ها از کانون حضور تروریست‌ها در شرق سوریه محرومند، چرا که نیروهای دولتی سوریه و حزب‌الله لبنان بین آن‌ها فاصله انداخته و از نزدیک تمامی مسیرهای اصلی که می‌تواند برای انتقال تجهیزات به قلمون استفاده شود را زیر نظر دارند. این عملیات تنها برای اهداف دفاعی از مرزهای لبنان انجام نمی‌شود، بلکه رویکردهای استراتژیک در مورد جنگ سوریه را دنبال می‌کند که از مهم‌ترین آن‌ها ممانعت از محاصره مجدد دمشق و تهدید نظامی دولت در صورت قدرت گرفتن تروریست‌ها در منطقه قلمون است.

سوم: گروه‌های تروریستی در منطقه قلمون تحت فشارهای روزافزون مبارزان دولتی سوریه و عناصر حزب‌الله لبنان قرار دادند، در سوی دیگر استحکامات و موانع ارتش لبنان و حزب‌الله در بخش لبنانی مرزها نیز آزادی عمل تروریست‌ها را گرفته و قدرت آن‌ها را در انجام حملات پیش دستانه از بین برده است.

هفت هدف تروریست‌های سوریه از استقرار در مرز لبنان

چهارم: تنها راهکار مورد استفاده عناصر مسلح استفاده از ماهیت جغرافیایی سرزمین‌های صعب‌العبور و کوهستانی برای مخفی شدن و نصب کمین‌های مختلف و انجام جنگ‌های چریکی بر اساس گروه‌های کوچک است، تروریست‌ها به ویژه بعد از این که دولت سوریه تعدادی از نیروهای مبارز خود را برای جنگ در بخش‌های دیگر کشور از این منطقه خارج کردند، این راهکار را در دستور کار قرار داده‌اند.

در بخش غربی نیز با وجود تمام اقدامات لبنانی‌ها همچنان تعدادی از گذرگاه‌ها اجازه تردد تروریست‌ها و تجهیز آن‌ها به آذوقه مختلف را می‌دهد.

هفت هدف تروریست‌های سوریه از استقرار در مرز لبنان

پنجم: تمام تلاش‌های گروه‌های تروریستی در مرحله آینده برای زنده ماندن در آب‌وهوای سرد و طوفانی و برفی کوهستان‌های قلمون است. این موضوع می‌طلبد که آذوقه کافی در اختیار آن‌ها قرار گیرد، به همین منظور به نظر می‌رسد آن‌ها حملات غافلگیر کننده‌ای را گهگاه در بخش‌های مختلف مرزی انجام داده و خسارت‌هایی را به مخالفان خود وارد کنند.

ششم:
گزارش‌های منتشر شده براساس اطلاعات ماهواره‌ای نشان می‌دهد که تعداد تروریست‌های مستقر در منطقه قلمون از 3000 نفر تجاوز نمی‌کند، البته آن‌ها در منطقه جغرافیایی گسترده‌ای منتشر شدند و به همین علت نمی‌توانند هیچ منطقه خاصی را در داخل لبنان تحت سلطه خود گرفته و مدت طولانی آنجا را در اختیار داشته باشند و با ارتش لبنان وارد مبارزه شود.

هفت هدف تروریست‌های سوریه از استقرار در مرز لبنان

البته این واقعیت مانع از آن نمی‌شود که گروه‌های تروریستی جنگ‌های چریکی و انجام کمین‌های مختلف را در دستور کار قرار ندهند.

هفتم:
گروه‌های تروریستی بر روی تحریک گروهک‌های خفته در طرابلس و عکار حساب کرده‌اند. این در حالی است که گروهک‌های مذکور ضربات سختی را از ارتش و دستگاه‌های امنیتی لبنان دریافت کردند. تروریست‌ها می‌دانند که با همکاری گروه‌های داخلی لبنان امکان ایجاد بستر مناسب برای آن‌ها جهت انجام عملیات بزرگ در لبنان وجود دارد، اما شرایط برای چنین همکاری در حال حاضر فراهم نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    عجبیه
  • ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    3000 نفر؟ حزب الله که میگه 25 هزار نفرن!
  • ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    لطفأ اخبار میدانی سوریه رو خیلی با سرعت و دقت پوشش بدین.ممنون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس