کد خبر 377736
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳

ایمیدرو اعلام کرد: با اکتشافات صورت گرفته در معادن زرشوران، میزان ذخایر قطعی طلای خالص کشور ۲۰ تن افزایش یافت.

 به گزارش مشرق، برنامه اکتشافات گسترده فعالیت های اکتشافی با همکاری سه جانبه ایمیدرو، معاونت معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور که از یک سال گذشته آغاز شده، تنها در بخش طلا، میزان ذخایر خالص را 20 تن افزایش داد. اکتشافات تکمیلی در معادن زرشوران از 89 تن به بیش از 108 تن افزایش یافته که نتایج آن به تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان صنعت معدن و تجارت استان نیز رسیده است.

همچنین، کارشناسان پیش بینی می کنند با اکتشافات تکمیلی در حال اجرا در منطقه زرشوران، احتمال افزایش بیشترمیزان ذخایر قطعی طلا وجود دارد.

با بهره برداری از بزرگترین کارخانه استحصال طلای خاورمیانه (زرشوران) در ماه آذر امسال، ظرفیت تولید سالانه طلا در کشور 3 تن افزایش یافت. همچنین، با توجه به ذخایر ناشی از اکتشافات حاصل شده، طرح توسعه این مجتمع تا ظرفیت 6 تن در سال به مرحله اجرا رسیده است.

بنا به این گزارش، توسعه فعالیت های اکتشافی به عنوان یکی از استراتژی های جدی ایمیدرو با شروع عملیات در پهنه 200 هزار کیلومتر مربع طی ماه های اخیر، در آینده نزدیک ارزش ذخایر مواد معدنی کشور را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و بستری برای توسعه طرح های معدنی و صنایع معدنی خواهد شد.

منبع: روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس