اتحاديه عرب در نشستي فوق‌العاده حمايت خود را از دولت عبدالله الثني که توسط جامعه بين‌الملل به رسميت شناخته شده، اعلام کرد. اين اتحاديه همچنين ضمن محکوميت اقدامات تروريستي شبه‌نظاميان ممنوعيت مسلح کردن ارتش ليبي را لغو کرد.

به گزارش مشرق، شوراي اتحاديه غرب در نشستي فوق‌العاده ممنوعيت تجهيز ارتش ليبي به سلاح را برداشت اما درخصوص چگونگي حمايت از ارتش ليبي در آينده آن هم براي مقابله با شبه‌نظاميان توضيحي نداد.

اين تصميم در پي درخواست دولت ليبي براي مسلح کردن ارتش خود به منظور مقابله شبه‌نظاميان کشور مطرح شد.

عاشور بو راشد، نماينده ليبي در اتحاديه عرب در اين نشست فوق‌العاده اعلام کرد: بايد جامعه بين‌الملل مسووليت اخلاقي و قانوني خود را بر عهده گيرد و با تلاش بيشتر و بدون اتلاف وقت ارتش ليبي را براي انجام وظيفه مهم خود به سلاح مجهز کند.

وي افزود: به تاخير افتادن روند شکست شبه‌نظاميان دو کشور باعث بدترشدن اوضاع کنوني مي‌شود و فرصت‌ها را براي حل بحران کشور آن هم از طريق مذاکرات از بين مي‌برد.

شوراي اتحاديه عرب ضمن ابراز نگراني از ادامه خشونت‌ها در ليبي تاکيد کرد که راه‌حل سياسي تنها راه برطرف کردن بحران کنوني آن هم از طريق مذاکرات ملي فراگير و توافق ميان تمام طرف‌هاي ليبي است تا به منظور برقراري امنيت در کشور خشونت‌ها را کنار بگذارند و براي حمايت از نهادهاي قانوني و نابودي گروه‌هاي تروريستي که امنيت تمام منطقه را به خطر انداخته‌اند، وارد عمل شوند.

اتحاديه عرب همچنين از وجود شکاف‌ها در نهادهاي اقتصادي و نفتي ليبي ابراز نگراني کرد.

شوراي اتحاديه عرب از دبيرکل خود خواست تا به منظور پيگيري تحولات و برگزاري مذاکرات ضروري، در سريع‌ترين وقت ممکن نشستي را در سطح وزيران برگزار کند.

شوراي اتحاديه عرب بر همبستگي مطلق مردم ليبي در برقراري دوباره امنيت کشور تاکيد و عمليات کشتار و ربودن افراد توسط شبه‌نظاميان را محکوم کرد.

اين اتحاديه در بيانيه‌اي از تلاش کشورهاي همسايه براي حل بحران ليبي در زمينه‌هاي سياسي و امنيتي و همچنين تلاش‌هاي برناردينو ليون، فرستاده ويژه سازمان ملل به ليبي و حمايت‌هاي معاون دبيرکل اتحاديه عرب قدرداني کرد.

از سوي ديگر نماينده الجزاير در اتحاديه عرب از مساله حمايت از مشروعيت پارلمان منتخب و دولت ليبي انتقاد کرد چراکه الجزاير همواره در ميان تمام کشورهاي عربي نسبت به مشروعيت پارلمان ليبي و دولت برآمده از آن به طور محافظه‌کارانه‌اي برخورد کرده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس