کد خبر 377638
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱

پلیس لندن با صرف میلیون‌ها پوند، از خبرنگاران حاضر در این کشور جاسوسی کرده است.

به گزارش مشرق، پلیس انگلیس خبر داد: پلیس متروپلیتن انگلیس بیش از 33.5 میلیون پوند برای جاسوسی از خبرنگاران هزینه کرده است.

به گزارش شبکه خبری راشاتودی، درخواست آزادی اطلاعات توسط موسسه «پرس گتز» نشان می‌دهد، بررسی فعالیت‌های خبرنگاران در سال 2014 دوبرابر سال 2013 بوده است.

عملیات‌های متعددی برای جاسوسی از ارتباطات و اقدامات خبرنگاران رسانه‌های متعدد انگلیسی انجام گرفته که هزینه‌های میلیونی برای پلیس داشته است. پلیس انگلیس با به کارگیری 125 افسر پلیس عملکرد خبرنگاران را تحت نظر داشته و 99 خبرنگار را به دلیل عملکرد نا مناسب دستگیر و 43 خبرنگار را از آغاز برنامه جاسوسی تا کنون، جریمه کرده است.

برای مثال یکی از هفته‌ نامه‌های معروف انگلیسی به نام «اخبار جهان» هدف جاسوسی‌های پلیس انگلیس بود، این هفته نامه متعلق به شرکت رسانه‌ای است که روزنامه‌های انگلیسی بسیاری در اختیار این شرکت است. بعد از آن که در سال 2011 تعدادی از گزارش های آن هک شد و شماره تلفن و اطلاعات شخصی چهره‌های هنری و مشهور و حتی سیاسیون افشا شد، این هفته نامه بسته شد.

در ماه اکتبر سال گذشته، «لرد فالکونر» عضو ارشد کابینه نخست وزیر پیشین انگلیس گفته بود، پلیس انگلیس باید بدون نیاز به اجازه قضایی قادر باشد از خبرنگاران جاسوسی کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس