مدير فرهنگي بسيج جامعه زنان گفت: سالروز شهادت سردار شهيده «مريم فرهانيان» به عنوان روز بسيج خواهران در تقويم رسمي کشور در سال 91 ثبت مي‌شود.

به گزارش مشرق، زهرا احمدي در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: شهيده مريم فرهانيان يکي از بانوان مبارز آباداني است که بعد از آغاز جنگ تحميلي در شرايطي که اين شهر در زير باران آتش و گلوله دشمن بعثي قرار داشت با حضور در بيمارستان آبادان به امدادرساني و انتقال اجساد شهدا و مجروحان پرداخت.
وي افزود: اين شهيد والامقام به عنوان يک بانوي جوان غيرتمند و شجاع ايراني 4 سال در خط مقدم جبهه در آبادان حضور پيدا کرد و علي رغم اينکه بسياري از مردم آبادان، اين منطقه را ترک کردند، شهيد فرهانيان در اين شهر باقي ماند.

مدير فرهنگي بسيج جامعه زنان کشور بيان داشت: وي با اينکه سن و سال زيادي نداشت، جزو معدود زنان شهيدي است که هم 4 سال در جبهه و خط مقدم فعاليت کرد و هم در آن نقطه به شهادت رسيد.
احمدي خاطرنشان کرد: با توجه به فضايل و ابعاد مختلف شخصيتي شهيده مريم فرهانيان با تصميم کميسيون فرهنگي اجتماعي سازمان بسيج مستضعفين که با حضور فرماندهان اقشار مختلف بسيج تشکيل مي‌شود و با تأييد نهايي سردار نقدي، روز شهادت اين بانوي شهيده به عنوان «روز بسيج خواهران» نامگذاري شد و با موافقت شوراي نامگذاري روزهاي سال کشور، اين روز در تقويم رسمي سال 91 به ثبت خواهد رسيد.

مدير فرهنگي بسيج جامعه زنان کشور اظهار داشت: کميسيون سرداران شهيد سازمان بسيج نيز به اين بانوي مجاهد آباداني عنوان سردار شهيد را داده است که لقبي زينبده و برازنده اين بانوي شهيده است.
وي افزود: شهيده مريم فرهانيان براي تمام نسل‌هاي زنان کشور به عنوان الگويي تکرار شدني قابل معرفي است.
احمدي خاطرنشان کرد: ستاد بزرگداشت زنان شهيده در سالروز بسيج خواهران در سال جاري برپايي مراسمات بزرگداشت زنان شهيده کشور را با جديت دنبال خواهد کرد که همه اين برنامه‌ها با محوريت سردار شهيد مريم فرهانيان به اجرا درخواهد آمد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس