کد خبر 377053
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶

منبع میدانی سوری با اشاره به اینکه گروه‌های مسلح در منطقه «جوبر» در محاصره کامل ارتش سوریه قرار دارند و باید گفت که در مرگ تدریجی به سر می‌برند، از ادامه پیشروی ارتش در محورهای مختلف این منطقه خبر داد.

به گزارش مشرق،  جبهه «جوبر» در شرق دمشق به ویژه پس از بازدید رئیس جمهوری سوریه از این منطقه و دیدار با سربازان ارتش سوریه در شب سال نو میلادی و عملیات غافلگیر کننده روز پس از آن که با هدف غلبه بر باقی مانده گروه‌های تروریستی مستقر در این کوی صورت گرفت، بار دیگر بخش قابل توجهی از اخبار خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها را به خود اختصاص داد.

یک منبع میدانی سوری در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق تاکید کرد: عملیاتی که ارتش سوریه 2 روز پیش آغاز کرد، از 3 محور صورت گرفت و طی آن یگان ویژه ارتش سوریه موفق به نفوذ داخل یکی از مواضع تروریست‌ها شدند که محل استقرار تک تیراندازان وابسته به این گروه‌ها شمرده می‌شد و از آنجا تحرکات ارتش را زیر نظر داشتند.

این منبع میدانی سوری با اشاره به اینکه این یگان ویژه موفق شد،‌ تعدادی از این تک تیراندازان را به هلاکت برسانند، افزود: مرحله دوم عملیات روزهای اخیر ارتش سوریه در پیشروی زمینی نیروهای زمینی ارتش در 3 محور نمود پیدا کرد که محورهای مانع «عارفه» که از محورهای نزدیک به مواضع ارتش به شمار می‌آمد و در «طیبه» ارتش موفق به تسلط بر دو نقطه مهم شد و «المناشر» که به منطقه «عین ترما» نزدیک است و در آن درگیری‌های بسیار شدیدی رخ داد.

این منبع می‌افزاید: پیشروی ارتش سوریه با پشتیبانی گسترده آتش توپخانه و نیروی هوایی همراه بود که با حمایت از نیروهای ارتش مانع پیشروی عناصر مسلح و رسیدن کمک‌های امدادی به آنها شد.

منبع مذکور تاکید کرد:‌ با پیشروی ارتش سوریه در محورهای فوق الذکر و تسلط بر نقاط جدید، این نیروها موفق شدند، تعدادی از گروه‌های مسلح را در مقرهایشان به محاصره خود درآورند و می‌توان گفت، آنها اکنون در مرگ تدریجی بسر می‌برند، چون تمام راه‌های ارتباطی آنها با دنیای خارج قطع شده است، در حالی‌ که ارتش سوریه همچنان به پیشروی خود در چندین محور ادامه می‌دهد و می‌توان گفت، ارتباط جوبر در حال حاضر با دینای خارج به طور کامل قطع شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس