آیین بزرگداشت شهید سیدحمید تقوی فر مدافع حرم امامین عسکریین(ع) روز شنبه در مسجد جامع خرمشهر برگزار شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، شهید تقوی فر مدافع حرم امامین عسکریین(ع) ششم دی ماه امسال در منطقه عمومی سامرا در ۱۱۰کیلومتری شمال بغداد بر اثر تیراندازی عوامل تکفیری و جنایتکار داعش به فیض شهادت نائل شد.

پیکر سردار شهید «حمید تقوی فر» سه شنبه هفته گذشته بر دوش مردم شهیدپرور اهواز تشییع و در گلزار شهدای بهشت آباد این شهر به خاک سپرده شد.

در آیین بزرگداشت 'سید حمید تقوی فر جمعی از فرماندهان سپاه، فرمانده نیروی دریایی، نیروهای انتظامی و فرماندهان نظامی و جمعی از مسوولان محلی، خانواده های شهیدان و مردم شهید پرور خرمشهر حضور داشتند.

سردار فروزنده همرزم شهید سید حمید تقوی فر در این آیین از ایثار و حماسه شهید تقوی فر به عنوان درسی برای همه مردم ولایت مدار و عاشقان اهل بیت یاد کرد.

وی اضافه کرد: شهید تقوی فر به معنای واقعی ولایتمدار بود و تا آخرین لحظه در مسیر ولایت و دفاع از آرمان های نظام ایستاد.

سردار فروزنده اضافه کرد:شهید تقوی از اولین نفراتی بود که بعد از پیروزی انقلاب، سپاه استان خوزستان را تشکیل داد و قبل از جنگ تلاش زیادی برای تثبیت نظام اسلامی انجام داد و با شروع جنگ نیز حضوری فعال در جبهه داشت.

این همرزم شهید تقوی فر ادامه داد:سال 63 که قرارگاه رمضان تشکیل شد، این شهید بزرگوار از عناصر اصلی و کلیدی این قرارگاه بود ماموریت قرارگاه رمضان کمک به نیروهای جنگ از پشت جبهه های عراق بود.

فروزنده گفت: شهید تقوی نیروهای مردمی در بصره و الاماره را ساماندهی می کرد تا از پشت خطوط جبهه عراق به نیروهای عراقی که در خط هستند حمله کنند .

وی ادامه داد:بر اثر عملیات خیبر و بدر این مناطقی که محل های نفوذ بود راهشان بسته شد سردار تقوی رفتند به عراق و برای فرماندهی کردن نیروهای مجاهد عراقی از مسیر کردستان استفاده کردند و ماموریت های خود در جنوب عراق را به نحو احسن به پایان بردند.

هم رزم سردارشهید تقوی اظهار داشت : به گفته خانواده شهید تقوی ایشان پس از شهادت پدرشان تا زمان شهادت خودش، بیشتر روزهای سال را روزه می گرفت و ریا نمی کرد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس