کد خبر 376464
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵

در بازارهای مصر مغازه‌ها به عرضه انواع شیرینی جاتی پرداخته‌اند که مخصوص ولادت باسعادت حضرت محمد(ص) است و قدمت آن به زمان حکومت فاطمیون می‌رسد.

به گزارش مشرق، با نزدیک شدن سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) عرضه شیرینی جات مخصوص این ایام در بازارهای مصر آغاز شده است.

در بازارهای مصر مغازه‌ها به عرضه انواع شیرینی جاتی پرداخته‌اند که در مصر به نام «حلوا المولِد» (شیرینی میلاد) شناخته می‌شود.

قدمت این شیرینی سنتی به زمان حکومت فاطمیون در مصر می‌رسد. (فاطمیون مصر به عنوان محبان اهل بیت پیامبر اکرم شناخته می‌شوند).

«طاهر الهاشمی» یکی از شیعیان برجسته مصر نیز درباره ولادت باسعادت پیامبر(ص) در مصر گفت: شیعیان همراه با اهل تسنن و صوفی‌ها میلاد پیامبر اکرم(ص) را در مسجد الحسین قاهره جشن خواهند گرفت.

وی افزود: با وجود آنکه شیعیان در صحنه سیاسی و دینی مصر حضور ضعیفی دارند، اما در تلاش هستند تا با انجام فعالیت‌هایی، بر آزادی دینی خود تاکید کنند.

الهاشمی تصریح کرد: جشن‌های میلاد پیامبر(ص) در نزد شیعیان با جشن‌های مسلمانان اهل تسنن تفاوتی ندارد؛ زیرا هیچ اختلافی میان اهل تسنن و شیعیان در این مساله دیده نمی‌شود، میلاد پیامبر (ص) از سوی دو گروه مورد اجماع قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: شیعیان در میلاد پیامبر اکرم(ص) شیرینی توزیع می‌کنند، جشن می‌گیرند و شادی را وارد خانه‌های خود می‌کنند، همچنین بسیاری از آن‌ها مراسم ازدواج فرزندانشان را در چنین روزی برگزار می‌نمایند و از آن تبرک می‌جویند و بر حفظ تاریخ سالروز ولادت پیامبر تاکید می‌کنند.


منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس