کد خبر 376283
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴

روزنامه امریکن اسپکتاتور (Spectator) طی یادداشتی به نقد اظهارات اوباما در مصاحبه اخیرش با رادیو ملی آمریکا (NPR) پرداخت.

به گزارش مشرق، امریکن اسپکتاتور این یادداشت را تحت عنوان "یادداشتی برای اوباما: ایران هم اکنون یک قدرت منطقه‌ای موفق است" منتشر کرده است. نگارنده با توهم آمیز خواندن اظهارات اوباما، به این قسمت از سخنان وی اشاره می‌کند که گفته: «وقتی که من به عنوان رئیس جمهور شروع به فعالیت کردم، کشورهای جهان اتفاق نظر نداشتند و ایران در حال استفاده از این شرایط بود؛ اما در حال حاضر جهان متحد شده است و این به دلیل اقداماتی است که ما انجام داده ایم. ایران اکنون منزوی شده است. آنها یک راه برای خروج از انزوا دارند و باید از آن استفاده کنند. چرا که اگر این کار را انجام دهند -با توجه به استعدادهای باورنکردنی و منابع و مهارت هایی که در ایران وجود دارد- می توانند یک قدرت منطقه‎ای بسیار موفق باشند که در عین حال به قوانین و هنجارهای بین المللی پایبند هستند و این برای همه خوب خواهد بود؛ برای آمریکا خوب خواهد بود، برای منطقه خوب خواهد بود و از همه مهمتر برای ایران خوب خواهد بود.»
 
نگارنده سپس در این رابطه می نویسد: «[با شنیدن حرف های اوباما] به یاد صحنه‎ای از یک فیلم افتادم که بازیگر از شخص مقابلش می‎پرسید: "به من بگو آسمان در دنیای تو چه رنگی است؟" اوباما در دنیای خود خیال می‌کند ایران منزوی شده است؛ همانطور که گمان می‌کند روسیه منزوی است. اما آخرین باری که من بررسی کردم، روسیه، کریمه را به خاک خود ملحق کرده و به اوکراین نیروی نظامی اعزام کرده بود.»
 
در ادامه این نوشتار آمده است: «متاسفانه باید به اوباما بگویم، ایران در حال حاضر یک قدرت موفق منطقه‌ای است که در عراق و سوریه إعمال نفوذ می‌کند.»
 
نگارنده، عزم و اراده اوباما برای دستیابی به توافق هسته ای با ایران "آن هم به هر قیمت ممکن" را دلیلی روشن بر موفقیت ایران خوانده و در ادامه می‎نویسد: «در صورتی که ایران به سلاح هسته‎ای دستیابی پیدا کند، از یک قدرت موفق منطقه‎ای به یک قدرت جهانی تبدیل خواهد شد.»
 
در انتهای این یادداشت آمده است: «ما نمی‎توانیم از اوباما انتظار زیادی داشته باشیم؛ او گمان می‎کند که تهران یک روستاست!»
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • حسین ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
    0 0
    ما در ایران باین حرفای اوباما میگیم : غلط زیادی .
  • نا شناس ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
    0 0
    اونایی که میگن هسته ای هسته ای چیه پدرمون در اومد این مقاله رو بخونن میفهمن این همه سختی برای چیه پایان شب سیه سپید است
  • ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
    0 0
    بهترین راه حل برای ایران همی الان به ذهنم رسید باید از ان پی تی خارج بشیم تا میتونیم اتم بسازیم بعد تحریمهارو از طریق کم و زیاد کردن کلاهکها ورداریم جوری که در نهایت حداقل 200 تا اتم برامون بمونه
  • ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
    0 0
    برادر من کسی که خوابیذه را میشود بیدار کرد اما کسی را که خودش را بخواب زده هرگز و مخاطبان شما از جنس نوع دوم هستند که به تمام ارکان قدرت نفوذ کرده اند
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
    0 0
    ایکاش بمب اتم میساختیم آمریکا هیچ غلطی نمیتواندبکند
  • ترنج ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
    0 0
    خیالش درست است..!!!
  • مازندرانی ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
    0 0
    تو مثل اینکه سفرت خیلی رنگینه
  • محمد ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
    0 0
    ببند فکتو!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس