کد خبر 376069
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴

مستند «روحانی دریا» که به کار و فعالیت تبلیغی یکی از روحانیون اعزامی از قم می‌پردازد که سکوی گازی ایران در خلیج فارس را برای این کار انتخاب کرده است از شبکه افق پخش می‌شود.

به گزارش مشرق، مستند «روحانی دریا» روایتی است از زندگی حجت الاسلام موسوی، روحانی قمی که روی سکوی گازی ایران در خلیج فارس، مشغول تبلیغ دین است. این مستند به کارگردانی محمود ناظری چهارشنبه 10 دی ماه از شبکه افق پخش می شود.

شرایط و سختی‌های کار روی سکو برای کارکنان و ارتباط موسوی با آنها، در طول مستند روایت می‌شود. دوراهی ماندن بر سکو یا بازگشت به شهر برای این مبلغ دینی وجود دارد.

طلبه‌ای که برای تبلیغ دل به دریا زد

تبلیغ یکی از مهم‌ترین وظایف و کارکردهای حوزه‌های علمیه و روحانیون شیعه در طول تاریخ بوده است چه اینکه هدف طلاب از تحصیل علوم دینی هم در نهایت تبلیغ دین خدا و آشنا ساختن مردم مناطق گوناگون با دستورات شرع مقدس است.

طلبه‌ای که برای تبلیغ دل به دریا زد

همه ساله و در مناسبت‌های تبلیغی همچون ماه‌های رمضان، محرم و صفر، طلاب و روحانیون از مراکز مختلف و به ویژه از شهر مقدس قم به دیگر شهرها و روستاها اعزام می‌شوند تا کار تبلیغی خود را دنبال کنند و در این میان برخی از آنها مناطقی را بر می‌گزینند که زندگی عادی در آنها هم با مشکلات متعددی مواجه است چه برسد به فعالیت تبلیغی و آشنا کردن مردمی که گاهی کوچک‌ترین اطلاعات مذهبی و دینی هم ندارند.

طلبه‌ای که برای تبلیغ دل به دریا زد

خانه مستند انقلاب اسلامی «روحانی دریا» را به کارگردانی محمود ناظری تهیه کرده و شبکه افق سیما نیز آن را در روز چهارشنبه 10 دی ماه ساعت 17 و تکرار آن را روز بعد ساعت 13 پخش خواهد کرد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    چقدر حقوق میگیره
  • رامین ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    خداخیرش بده...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس